Hoppa till innehåll
Anime.se

Sailor Moon Stars!


Linnzy-chan
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker den går att hitta i alla affärer. Du letar nog i fel land (läs: utanför Japan).

 

Om den inte kommit än kan det bli svårt; Takeuchi bråkar om rättigheter just nu så det är exakt zilch släpp av Sailor Moon internationellt för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Jag har sett hela serien då hette den sista ochså Super Stars.. Så vars du än fått det ifrån så vill jag påstå att det är fel, eller så är det FEL i de episoder jag såg...

 

Den sista säsongen heter Sailor Stars! Inte Super Stars.

Sailor Stars förkortas oftast till StarS. SS är SuperS-säsongen som är den näst sista.

Jag har sett alla säsongerna flera gånger, eftersom att SM är en av mina favoritanime.

 

Sailor Stars finns inte att köpa i orginal längre, och den har aldrig funnits på DVD. Däremot så har piratkopierare gjort en DVD-box av Sailor Stars som finns att köpa... Men jag föreslår att du hellre laddar hem det då, eftersom att då känar inte några tjuvar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker den går att hitta i alla affärer. Du letar nog i fel land (läs: utanför Japan).

 

Om den inte kommit än kan det bli svårt; Takeuchi bråkar om rättigheter just nu så det är exakt zilch släpp av Sailor Moon internationellt för tillfället.

 

Mjo, men Naoko-sama har gjort så här förut. Men det brukar inte ta så jättelänge att lösa det.

Det är synd att Sailor Moon mangan som skulle släppas i höst här i Sverige blir försenad eller till och med inte gjord nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker den går att hitta i alla affärer. Du letar nog i fel land (läs: utanför Japan).

 

Om den inte kommit än kan det bli svårt; Takeuchi bråkar om rättigheter just nu så det är exakt zilch släpp av Sailor Moon internationellt för tillfället.

 

Mjo, men Naoko-sama har gjort så här förut. Men det brukar inte ta så jättelänge att lösa det.

Det är synd att Sailor Moon mangan som skulle släppas i höst här i Sverige blir försenad eller till och med inte gjord nu.

 

Mabui Ainokami: Om vad du sade stämmer så blir den bara försenad, men det verkar vara en stenhård frysning. En hel artikel stoppades ju från att publiceras i Manga Mania senast pga av copyrightskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mabui Ainokami: Om vad du sade stämmer så blir den bara försenad, men det verkar vara en stenhård frysning. En hel artikel stoppades ju från att publiceras i Manga Mania senast pga av copyrightskäl.

 

Nej, det är bara fryst tills vidare. Innan de kommit överens om något får inget om Sailor Moon publiceras alls, men det är bara en tidsfråga innan det löser sig. Jag tror inte det är Takeuchi som bråkar, jag tror bara det är hon som hävdar sig. Hon har tidigare menat att hon i alla fall vill ha något att säga till om rörande sin egen serie, och det kan mycket väl hända att det är Kodansha som bråkar och inte Takeuchi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej jag ska berätta hur hela situationen är.

ADV började sälja seson 1 & 2 internationellt. Men Naoko Takeuchi tjänade inget eller för lite på det. Hon krävde mer och då frös serien eftersom man skulle köpa rättigheterna från början för att få sälja serien på DVD.

Inget angående Sailor Moon får säljas så länge inte rättigheterna blivit omköpta, därför har ADV slutat att sälja de första boxarna.

Pioneer animations rättigheter går ut nu i år och måste då förnyas.

Troligen blir det så att Pioneer animation kommer att vara de ansvariga för Sailor Star delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej jag ska berätta hur hela situationen är.

ADV började sälja seson 1 & 2 internationellt. Men Naoko Takeuchi tjänade inget eller för lite på det. Hon krävde mer och då frös serien eftersom man skulle köpa rättigheterna från början för att få sälja serien på DVD.

Inget angående Sailor Moon får säljas så länge inte rättigheterna blivit omköpta, därför har ADV slutat att sälja de första boxarna.

Pioneer animations rättigheter går ut nu i år och måste då förnyas.

Troligen blir det så att Pioneer animation kommer att vara de ansvariga för Sailor Star delen.

 

Ja, vi får hoppas att Pioneer vill släppa mer Sailormoon än S och SuperS.

Var det inte förbestämt att ADV skulle sälja boxarna bara en viss tid? Aja, hoppas tvisten klarnas upp snart (det blev panikbeställning i mars på sista ADV-boxen, hann precis... ^^;;; ). Hellre Pioneer (eller vad de numera kallar sig) än ADV i alla fall, -de gav mer extramaterial bl a.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej jag ska berätta hur hela situationen är.

ADV började sälja seson 1 & 2 internationellt. Men Naoko Takeuchi tjänade inget eller för lite på det. Hon krävde mer och då frös serien eftersom man skulle köpa rättigheterna från början för att få sälja serien på DVD.

 

Det där påminner om anledningen till varför Bandai startade Anime Villade i staterna, och varför Gainax bråkade med ADV gällande Evangelion. Det verkar som om det fifflas ganska mycket med procentavtalen. En jag känner som så jobbade på Bandai påstod att vad som hände var att man utlovades en vis procent av försäljningen, men sen visade det sig att "det visst inte sålde så mycket", när det var uppenbart att det visst sålde. ADV betalade helt enkelt inte det utlovade, och japaner, som på det stora hela är ett ganska ärligt folk, blev väl tagna på sängen av ett sådan uppenbart bedrägeri, och var inte beredda att behöva bevisa det andra bolagets försäljningssiffror.

 

Men det där skall tas med en nypa salt. Jag ska inte häva dynga över ADV; jag har aldrig varit där och vet inte hur stämningen är på det företaget. Men det är inte utan att man börjar misstänka något när det nu är tredje gången det går samma rykten om ADV, nämligen att de inte payar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hoppas att dom fixar det där så att serien kommer ut på DVD snart.. har avsnitten på jap.. men Vhs är inte riktigt någon bra kvalite... blir lätt att banden förstörs.. :S // och till ämnet som detta starta på. man kan köpa alla avsitten från privat personer överallt på nätet. bara man hittar dom.. får betala ca 100kr per band.. men då är det ca 8-9 avsnitt per band..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...