Hoppa till innehåll
Anime.se

Er animéhylla


Puhiceus
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Att mangan ser bra ut i bokhyllan är ett måste, det finns INGENTING mer irriterande än en osymetrisk bokhylla.

 

Själv har jag en del att gå på innan jag kan komma upp i de högre klasserna, men av någon anledning så brukar jag försöka leta upp serier som kanske ine alla andra läser. 20+ delar av dragonball i min bokhylla är inte intressant. Hobbyn att hålla på med manga och anime blir något av ett samlande. Det är därför en nerladdad anime eller manga inte är värt en tiondel av orginal i mina ögon. Man känner sig faktiskt lite exklusiv när man har fått tag på det man vill.

För såna som mig som inte bor i Stockholm eller Göteborg och får beställa all min manga via internet (eller via kompisar som agerar kurirer), så blir saker och ting snabbt dyrt, tar lång tid då och man hinnar överväga ett köp flera gånger innan man bestämmer sig (kanske inte alltid så bra, om man är som jag och får skuldkänslor så fort man gör av med pengar).

Trots detta jobbar jag på att ständigt utöka min samling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är därför en nerladdad anime eller manga inte är värt en tiondel av orginal i mina ögon.

Som jag ser det är det knappt ens en del i samlingen alls. En samling är ju de guldkorn man lyckas roffa till sig genom blod, svett och tårar. Folk kanske har artros, men ett musklick på Direct Connect känns för mig varken som blod, svett eller tårar (jo, kanske tårar, men...)

 

För såna som mig som inte bor i Stockholm eller Göteborg och får beställa all min manga via internet (eller via kompisar som agerar kurirer), så blir saker och ting snabbt dyrt, tar lång tid

Försök beställa från Japan, och det blir dyrare.

 

För övrigt verkar det som om Manji och jag samlar på ungefär samma sätt, även om jag nu inte köpt någon animé på en herrans massa månader. Men jag har inge digitalkamera att tillgå. Eller det kanske jag har, men jag orkar inte just nu. Dessutom är min hylla inte särskilt fotogenisk.

 

Oj... såg nu att ni pratade om mangahylla. Ja, då är det dyrt om man beställer från internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du tror väll inte att vi samlar ihop en sådan här samling på kort tid, det har tagit mig år att få så här mycket.

 

Och om du undrar, jag brukar köpa runt 3/4 mangor i månaden beroende på om de serier som jag sparar på kommit ut.

Ibland också en eller annan anime DVD ;).

Jag bor som tur var fortfarande hemma så jag har fortfarande en hel del pengar över efter jag betalat mina föräldrar månads hyra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur har ni råd egentligen om jag snålade riktigt mkt skulle jag typ kunna köpa 3 manga böcker i månaden eller typ 2 anime dvds på 3 månader

 

Jag tror att dom flesta här inte köper en massa böcker varje månad (även om det säkert finns såna galningar också, inte ont menat dock :P) Men jag själv har t.ex. sammlat i ca 3 år nu, möjligtvis lite längre. Så man köper ju lite då och då. Och ibland på födelsedagar/jul/namnsdag kanske man har tur att få några böcker i present. Sen så beror det ju också på folks inkomster. Själv får jag ju bara månadspeng. Min pojkvän t.ex. bor själv och tjänar pengar, då har han ju råd med fler böcker varje år än vad jag har. Um..nu ska detta inte bli ett oändligt inlägg, men jag hoppas du förstår vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puhiceus: hur mycket kostar mangor o sånt egentligen: Du hade typ en sådan fethylla och det lät som om du hade kommir rätt lågnt när du gav upp efter

10 000. För jag tror jag har lag ner minst 15 laxar på mitt ps2 trodde manga och anime var mycket dyrare.

 

Själv har jag inget :( Jag tankar istället men det är mer respekt med att äga allt man ser

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puhiceus: hur mycket kostar mangor o sånt

Vill man ha engelska utgåvor så knappt en hundralapp per bok. Svenska utgåvor en fryg femtiolapp. En tiotusen räcker sålunda till ungefär en hundreafemtio böcker av blandad kompott.

 

Animé kostar väl allt från en 200 spänn per skiva och uppåt.

 

I Japan kostar en mangapocket c:a 30 spänn, och en animéskiva normalt sett 400.

 

Hur har ni råd egentligen om jag snålade riktigt mkt skulle jag typ kunna köpa 3 manga böcker i månaden eller typ 2 anime dvds på 3 månader

a) En del kanske är äldre än du och har råd med mer.

B) Många har samlat länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är det jag har i hyllorna just nu;

 

Bild1

Bild2

 

Lone Wolf and Cub kom visst inte med på bilden... Och så har jag en hel del gamla VHSer från den tiden.

Jag har för mig att jag köpte min första anime för 7 år sedan. Det var Tenchi Muyo OAVn del 1. ^^ Efter det gav jag mig på Evangelion, sedan fanns det ingen återvändå. ^_~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...