Hoppa till innehåll
Anime.se

Idéer på amvs


Moberg
 Share

Rekommenderade inlägg

är det någon som har gått runt och tänkt på den perfekta amvn? någon som vet vilken låt, vilken anime och ungefär hur den ska vara, bara det att ni antingen inte klarat av att göra den själva, inte kan göra den själva eller helt enkelt inte har gjort den?

 

jag började göra några amvs men pga diverse systemkrascher och ominstallationer förstördes de :/ projekt som jag efter olyckorna lagt på is. dessa tänkta videos var:

 

1. videon som skulle bli mitt livs verk, förstördes av en påtvingad omformatering av min hårddisk :/ videon skulle bestå av klipp från neon genesis evangelion, klipp som jag hade lagt ner många timmar på att samla ihop och bearbeta. låten jag skulle använda mig av var the dreadful hours av my dying bride. jag kommer troligtvis att göra ett nytt försök på denna video i framtiden. men efter "olyckan" så tappade jag lite lusten att skapa videon, videon har fortfarande potential att bli mitt livs verk :D helt underbart passande låt till serien.

 

2. en deluxe version av min andra amv. amvn förstördes av något okänt. alla mina sparfiler till amvn blev korrupta och jag lade efter den incidenten även den amvn på is. videon skulle bestå av klipp från berserk och med låten warmachine skapad av bandet unleashed

 

 

har ni några idéer på en perfekt amv? vad skulle den isåfall bestå av?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick nyss en uppenbarelse.

 

Jag tycker du ska göra en AMV på Trigun med musik från Klintas gamla Werstern-rulle "Den Gode, den Onde och den Fule". Sista låten i den filmen är grüm. Vilka klipp som skall användas vet jag inte riktigt, men något som kanske sammanfattar hela serien.

 

Jag har inga skills alls i såndant så skapandet överlåter jag till nån annan. Pm:a mig om ni förverkligar indén.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att Jewels Foolish games skulle göra sig alldeles utmärkt i kombination med Flickvännen - domedagsvapnet (eller "Min flickvän - domedagsvapnet" som jag föredrar att ändra det till, trots att det inte är en korrekt översättning :P ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har länge funderat på att göra en amv, men det verkar vara så komplicerat, så det har oftast slutat med att jag bara har dagdrömt lite.

 

Skulle gärna vilja göra en amv centrerad på Takuto från Full Moon o Sagashite, med låten Iris av Goo Goo Dolls. Vi får väl se om jag någonsin kommer orka. :) Tror i alla fall att den skulle bli rätt så bra. ^^

 

Annars så är min favorit-amv nog en med Love Hina och låten My December av Linkin Park, tyckte om den väldigt mycket första gången jag såg den. Annars är som sagt tidigare amvn med Neon Genesis Evangelion och Engel mästerlig. :) Har ni förresten sett den där någon har klippt ihop en "amv" med NGE och The Black Knight från Monty Ptyhons The Holy Grail? Den är, verkligen mästerlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars så är min favorit-amv nog en med Love Hina och låten My December av Linkin Park, tyckte om den väldigt mycket första gången jag såg den. Annars är som sagt tidigare amvn med Neon Genesis Evangelion och Engel mästerlig. :) Har ni förresten sett den där någon har klippt ihop en "amv" med NGE och The Black Knight från Monty Ptyhons The Holy Grail? Den är, verkligen mästerlig.

 

De är bra allihop! Speciellt NGE: Engel med Rammstein, gillar musiken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja ha en amv på Not meant for me (Queen of the damned soundtracket), framförd av Wayne från Static X.

 

Funderar på serie.

 

Tror hur som helst inte att jag själv varken har skills, ork eller tålamod att göra det.

 

Jag ser för lite anime. Speciellt för lite dyster anime.

Kommer inte på någon som passar. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har funderat lite på det och nu när vi fick till uppgift i musiken att göra en musik video, blev det inte svårt att besämma sig för att göra en amv.. Men problemet är att jag egentligen inte har den blekaste om hur man gör och min inspiration är inte på topp nu heller..

 

Men jag hade en fundering på att andvända Naruto och en Millencoloin låt..

 

Någon som har lust att länka en amv eller ge ngt bra tips på hur man gör??..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

soet: Här har du ett par bra länkar. Väldigt lättförståeligt och framförallt lättläst (i.m.p.o.v.). Hoppas de kan vara till någon hjälp för dig.

 

- Phade's Guide to Good Anime Music Video (taget från amv.org/guides)

 

- amv.org/guides

 

note: amv.org är egentligen animemusicvideo.org så att det inte blir några missförstånd. Jag valde bara att förkorta adressen >:D.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

soet: Här har du ett par bra länkar. Väldigt lättförståeligt och framförallt lättläst (i.m.p.o.v.). Hoppas de kan vara till någon hjälp för dig.

 

- Phade's Guide to Good Anime Music Video (taget från amv.org/guides)

 

- amv.org/guides

 

note: amv.org är egentligen animemusicvideo.org så att det inte blir några missförstånd. Jag valde bara att förkorta adressen >:D.

Många tacka ska du ha anji :D Ska kika på länkarna nu på en gång :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i ett land för länge länge sen.. i en länge svunnen tid så satt jag och gjorde vad som komma kallas en "amv" hade då ingen anning vad det var.. men med klipp från akira och musik från Rage against the machine så vart det en bra musikvideo i mina ögon.. för en amatör..

 

detta inträffade X antal år sedan där X=21-17...

kanske skulle testa på å göra en amv nu när jag sätt lite anime o sånt.. skulle nog köra med rage against the machine igen men gå på en serie som scryed..:D vart inspirerad, nu måste jag bara göra klart alla uppgifter jag har atm.. *suck* vad är en bal på slottet *suck*

lär ju alldrig ha tid...

 

hahah fan va gullig jag är.. sry för konstigheter i detta inlägg men läs mellan raderna.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moberg, jag vet att du gjort en till Merzbow, den blev riktigt grym måste jag säga(av vad jag kommer ihåg iaf). Du kanske skulle våga dig på att göra något till Venetian Snares? Lite mer tema på den musiken, skulle passa till något "snällare" material, trots musikens, uuh, osnällhet :)

 

 

Eller vadfanken, tror minsann att jag ska sätta igång med det själv. Så fort jag hittat lämplig gullig serie att misshandla >:D

 

Synd att det inte finns någon anime med samma stämning som delar av Trevor Browns skapelser. Eller det kanske är tur, mardrömmar man slipper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

[Wabz0r] RahXephon - Awekened (Evanscence) är en av de bästa amv:s jag sett. Och jag har sett många ;)

 

Förutom den så kan jag varmt rekomendera Ayumi Hamasaki - Angelic Layer m. You (Remix).

 

Sen så var det inget större fel på Zabuza & Haku tribute m. Linkin Park - Somewhere I belong.

 

Men grejen med AMVs, varför sitter det så många talanglösa idioter där ute som inte har en suck om vad de sysslar med? Måste de prompt envisas med att ladda upp oinspirerade videos som enbart består av klipp efter klipp, utan effekter, läpp synch och med totalt opassande musik?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...