Hoppa till innehåll
Anime.se

Kimi Ga Nozomu Eien?


ladello
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Hmm, detta med Akane Maniax hade jag ingen aning om! Något jag bör se? Ser ju att Pew Pew inte rekomenderar den meeeeen Orrin verkar vara lite mer för den. Har ingen tid att lägga på skräp, har så grymt mycket bra att se nu framöver. (:

 

Var iallafall ett bra tag sen jag såg den men jag har för mig att det slutade relativt lyckligt (iallafall för mig som gillade den blåhåriga och ogillade den orangehåriga), även om man blir så grymt irriterad på killen så han förtjänar inte nån egentligen. >_>

 

Obs, var så länge sen jag såg den så jag minns inte några namn. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akane Maniax rekommenderas, det är mycket möjligt att du kommer gilla den så länge du räknar med att det är en komedi med knappt några allvarliga moment alls (finns några). Sen så kommer väl en Muvluv anime så småningom och om du vill se den så kan det ha varit kul att ha sett Akane Maniax (inget måste dock), det är mer en fortsättning på KGNE med Haruka och Mitsuki (tjejerna) närvarande. Men det är inte dom som har huvudrollerna.

 

Du är inte ensam om att bli irriterad på Takayuki (killen) Jocke, han är bara för korkad för sitt eget bästa. Jag gillade Haruka (orangehåriga) mest först, men efter Muvluv så gillade jag Mitsuki (blåhåriga) mest.

 

Tror inte jag är ensam om att gilla Akane Maniax heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästan alla som ogillar Akane Maniax har sett Kiminozo och har ingen aning om vad âge är. De har nyss sett klart serien och fått reda på att det finns en "fortsättning" (hur man nu skulle fortsätta efter animens slut är iofs för mig oklart) och drar igång första avsnittet. Det börjar ju "bra" med Akane som fortfarande inte har bearbetat det det hela.

 

Sen så spårar det ut helt med Gouda och mechas och slutsatsen att Akane Maniax är skit, blir ett faktum.

 

Akane Maniax OVAn är toppen. Den är ännu mer galen än spelet (bland annat så infördes Goudas imaginära mecha-slagsmål) och introducerar snyggt Takeru, Sumika, Chiduru, Tama (<3) och Kei samtidigt som den genomsyras av den speciella humorn som första delen, Extra, har mycket gott om. I slutet dyker även Meiya upp, och det är med det som en trilogi som sträcker sig över två väldigt mastiga spel (med tre delar) som tog flera år att göra börjar. Och är enligt mig bland det bästa som gjorts i den scenen.

Dessutom bara råkar outrot till del tre just var a introt till MuvLuv. Sen i eftertexterna bara råkar Haruka lämna över blommor till Sumika och ber henne att ta över från och med här. Och är inte det tydligt nog så står det med stora bokstäver "Från Kiminozo till MuvLuv" över scenen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar tackar, det blir till att införskaffa den genast då. (:

Får ta och se om Kimi ga någon gång framöver också, fast serier man såg för länge sen brukar aldrig vara så bra som man minns dom.

Småkikade lite på ett avsnitt och animationerna var verkligen inte så bra som jag minns dom, kanske inte direkt är vad man fokuserar på i en sån serie men ni fattar min point. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fett, måste se Akane Maniax. Med tanke på att jag hejade på Akane hela tiden, hon ägde alla andra brudar i Den där efterlängtade evigheten. Vad gäller Takayuki var han så hopplöst hopplös att det var hopplöst. Snudd på att han sabbade hela serien, men så har jag svårt för romantiskt depp där deppet bara går ut på att huvudpersonen velar och inte kan bestämma sig. Visst, jag har också svårt att bestämma mig, men ibland måste man ju bara ta sig i kragen, och när huvudpersonen inte hänger med där blir jag bara sur. Precis som i I''s.

 

Men det är väl bra jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske lite spoiler (och svaga svordomar) så jag nyttjar /hide för säkerhets skull:

 

spoiler

Jag blev så jävla förbannad när hon var på den där jävla paraden. akane som var så oskyldig och söt så gör dem henne till ett sexobjekt för att desperata tonåringar ska bli intresserade. jag tycker det är tragiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Men jag hoppas att Muv-Luv och Muv-Luv Alternative blir anime.

 

När jag sökte på âge i wikipedia.org så kom det fram en lista på deras spel. Där fanns Kimi ga Nozomu Eien och de andra. Men sen fanns det andra spel som inte fanns nån information om: Age Maniax, Kaseki no Uta, Kimi ga Ita Kisetsu.

 

Kan någon berätta lite om de tre sistnämnda, har de nån koppling till Kimi Ga Nozomu Eien?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Age Maniax och Kasetsu no Uta har ingen koppling till deras senare spel. Kimi ga ita kisetsu handlar om systrarna Izumi. I MLA har Michiru Isumi en roll och hon nämner de andra i förbifarten. Spelet som sådant floppade. âge storhetstid började med Kiminozo. Sen har du också Daikuuji kiki Ippatsu som är en spinoff med Ayu. Tämligen grov också. Jag har för mig att jag förklarade det hela mer ingående i tråden "Bishoujo spel" som finns i spelforumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom precis på att Kimi ga nozomu eien håller på att översättas, när (om) det kommer bli klart är dock en annan fråga...

 

http://www.geocities.com/kgnetranslation/main.html

Han ser ut att vara rätt så motiverad. Får hoppas att han tar steget längre och börjar med Muvluv-serien om han blir klar med KimiNozo. Annars kommer nog jag hinna lära mig språket för att kunna köra dem oöversatta :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...and a rough guess at a completion date is about five years from now... (2006.01.08)

Ser ut som om det kommer behövas lite tålamod.

 

Däremot såg jag något roligt - en uppsättning leksaker för rUGP 5.5. ML DVD kör också 5.5. När man får någon timme över kanske man skulle ta och leka lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu har jag också set hela animen.

Måste vara en av dom bästa jag någonsin sätt slutet är bara bäst utom en sak o det är när spoiler!

Takayuki sejer farväll till haruka

Om jag skulle vara mä om deta skulle jag aldrig kunna seja det till henne skulle stanna vid hennes sida, tycker att Mizuki borde fatta det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag också set hela animen.

Måste vara en av dom bästa jag någonsin sätt slutet är bara bäst utom en sak o det är när spoiler!

Takayuki sejer farväll till haruka

Om jag skulle vara mä om deta skulle jag aldrig kunna seja det till henne skulle stanna vid hennes sida, tycker att Mizuki borde fatta det

 

vad menar du? Kanske jag som är trött , men jag fattar inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag också set hela animen.

Måste vara en av dom bästa jag någonsin sätt slutet är bara bäst utom en sak o det är när spoiler!

Takayuki sejer farväll till haruka

Om jag skulle vara mä om deta skulle jag aldrig kunna seja det till henne skulle stanna vid hennes sida, tycker att Mizuki borde fatta det

 

Haruka säger ju själv varför.

 

Gillade man inte slutet i animen så kommer det något senare i år som kanske passar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...