Hoppa till innehåll
Anime.se

Kimi Ga Nozomu Eien?


ladello
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte vem som menar vad eller hur eller något alls, så nu ska jag vara övertydlig.

 

Att säga att något "släpps i Sverige" innebär att tillverkarna har tänkt sig att just svenskar ska köpa produkten. Detta innebär att videoformatet blir PAL och regionskoden blir R2 (Europa har alltid R2), och allra oftast har de svensk text. Det finns mig veterligen inga planer på att släppa Din efterlängtade evighet i Sverige. Så svaret på frågan OM den kommer släppas i Sverige är "nej", och svaret på NÄR den kommer släppas är "aldrig" (åtminstone inte inom förutskådlig framtid).

 

När serien går att importera är en helt annan fråga. Som flaskis skriver, R1 (NTSC) från USA eller R4 (PAL) från Australien (eller oöversatt R2 (NTSC) från Japan). Jag vet inte hur lång tid det går innan den går köpa importerad i butik här, men troligtvis inte så länge. (Beställer man från utlandet kan de förstås skicka på releasedatum: Exempel.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag har den på region 2! Det är ingen svensk textning (och ingen annan textning heller) och allt står bara på japanska, men jag har den juh? Då är den väl släppt i Sverige?

 

Vänta... jag kan ta och släppa ner den i marken. *donk*

 

Så! Nu är den släppt i Sverige!

 

*gå och gör något vettigt och sluta forumtrolla, sa Kenshiro*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blandade helt enkelt ihop uttrycken "släppt i Sverige" och "tillgänglig i Sverige", för sannolikheten att den släpps som svensk DVD är rätt så låg, därför filtrerade jag bort den möjligheten automatiskt när jag svarade. Menade inte att vara smart eller finurlig genom att säga det jag sa >.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hela sprang ju ur Lunars fråga, när DVD:erna skulle släppas i Sverige. Och "släppas i Sverige" är ganska entydigt, så det var väl att man läste för snabbt eller något.

 

Mitt inlägg kanske lät spydigt, men det var inte menat så. Det var bara jag som fånade mig på förmiddagstimmarna; ett resultat av latmasken som bet mig och mitt överjag som försökte få mig att arbeta :P Så om det uppfattades som spydigt ber jag om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan göra en sannolikhetstabell B)

 

(om det ens finns något som heter så :))

 

Annars kan vi ta och skylla på Boda. Han är ändå inte vid datorn nu ;)

 

okej var kommer jag inte i bilden nånstan... måste bara fråga eftersom jag inte ens har skrivit i denna tråd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hörrönini! Chatta kan ni göra på lunarstorm, det här är seriösa grejer.

 

 

Var ett tag sedan man såg denna serie nu, man kanske borde samla kraft och annat gott och försöka se den igen. Den var ju ganska "luft-utsugande" så att säga.

 

 

fred.

 

håller verkligen med. ska se den med min flickvän snart igen. ska ta med mig galonisar den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill minnas den var okej, om än haussad. Och trots att början (första två avsnitten?) var mer engagerande än resten. Inte en serie jag kommer se om, men jag spelar gärna spelet någon gång.

Du vill också att Haruka ska bli lycklig mot slutet? :)

 

Det ska dock komma en ny serie med namnet "Haruka Route". Har inte mer detaljer på det än just det namnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akane Maniax är en OVA (spel också för den delen) som är till för att bygga samman Muvluv och Kimi ga nozomu eien, har man spelat Muvluv så är Akane Maniax väldigt rolig. Nästan alla Muvluv karaktärer är med någonstans samt att det finns mängder av referenser dit, tex att Gouda kallar Yuko för 博士 (Hakase) är en referens till Muvluv Unlimited/Alternative.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...