Hoppa till innehåll
Anime.se

Kimi Ga Nozomu Eien?


ladello
 Share

Rekommenderade inlägg

har något sätt animen Kimi Ga Nozomu Eien?

Den var högt rankad på animenfo.com så jag trodde den var bra,

Men hitills har jag bara tyckt att den var jävligt sorlig och tragisk, Man blir ledsen när man ser den. Men om det finns nån som har sätt större delen av serien, kommer den försätta att vara lika tragiskt, eller kommer nått kul att hända...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Såg några episoder och det var inte alls i min smak. Blev bara förbannad på den då jag hatar svaga individer som bara fortsätter att få det sämre ju längre serien håller på.

 

Nu vet jag ju inte hur den slutar, men slutar den på fel sätt så blir man ju bara ännu mer förbannad och arg så jag valde att avbryta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har något sätt animen Kimi Ga Nozomu Eien?

Den var högt rankad på animenfo.com så jag trodde den var bra,

Men hitills har jag bara tyckt att den var jävligt sorlig och tragisk, Man blir ledsen när man ser den. Men om det finns nån som har sätt större delen av serien, kommer den försätta att vara lika tragiskt, eller kommer nått kul att hända...?

 

Om du inte gillar sådant så gillar du inte fortsättningen av serien heller. Det är just det sorgliga/tragiska/dystra som jag tycker är så otroligt bra, och är vad som gör denna serie till en av mina absoluta favoriter, inom genren då.

 

Otroligt bra och allvarlig serie som omväxling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KGNE är en serie som går än in på hjärtat och är man ute efter hjärndöd anime så är det fel serie helt enkelt.

Tycker man det är intressant att se på serier där människor tvingas betee sig på vissa sätt i vissa situationer, och beter sig otroligt ignorant i vissa andra, personbeteenede helt enkelt, så är det här serien för dig.

 

Jag grät mkt under den här serien... Och visst. Det handlar om personlighet, men jag har mkt jag behöver släppa ut i mitt vanliga liv, men kan inte. När jag ser på vissa serier så släpps alla mina känslor ut, och det är en så otroligt skön känsla. Jag tror att många är beredda att hålla med mig och känner igen sig här.

 

Sedan när det gäller att se klart serier man har påbörjat: Jag kan i stort sett inte sluta kolla på en serie för att jag tycker att dem första 5-10 avsnitten inte är så bra. Jag ger alltid en serie både en, två, tre, eller 10 chanser. Jag ser alltid klart dem, eftersom jag aldrig skulle anse det som bortkastad tid efteråt om jag tyckte hela serien var genomdålig. Varför? Jo, jag vet mer om vad jag själv tycker om, och kan solla bort mer, men även får jag bara mer kunskap inom ämnet anime.

 

Så mitt tips är: Se klart serien, det är bara 13 episoder.

 

Peace

 

ElgeN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KGNE är en serie som går än in på hjärtat och är man ute efter hjärndöd anime så är det fel serie helt enkelt.

Tycker man det är intressant att se på serier där människor tvingas betee sig på vissa sätt i vissa situationer, och beter sig otroligt ignorant i vissa andra, personbeteenede helt enkelt, så är det här serien för dig.

 

Jag grät mkt under den här serien... Och visst. Det handlar om personlighet, men jag har mkt jag behöver släppa ut i mitt vanliga liv, men kan inte. När jag ser på vissa serier så släpps alla mina känslor ut, och det är en så otroligt skön känsla. Jag tror att många är beredda att hålla med mig och känner igen sig här.

 

Sedan när det gäller att se klart serier man har påbörjat: Jag kan i stort sett inte sluta kolla på en serie för att jag tycker att dem första 5-10 avsnitten inte är så bra. Jag ger alltid en serie både en, två, tre, eller 10 chanser. Jag ser alltid klart dem, eftersom jag aldrig skulle anse det som bortkastad tid efteråt om jag tyckte hela serien var genomdålig. Varför? Jo, jag vet mer om vad jag själv tycker om, och kan solla bort mer, men även får jag bara mer kunskap inom ämnet anime.

 

Så mitt tips är: Se klart serien, det är bara 13 episoder.

 

Peace

 

ElgeN

Kunde inte sagt det bättre. KgNE är bland det bästa jag sett, och även jag behöver verkligen släppa ut, vilket denna serie gjorde, gör (!). Det räcker med att jag lyssnar på openingen så känner man hur tårarna bara vill börja rinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Kunde inte sagt det bättre. KgNE är bland det bästa jag sett, och även jag behöver verkligen släppa ut, vilket denna serie gjorde, gör (!). Det räcker med att jag lyssnar på openingen så känner man hur tårarna bara vill börja rinna.

 

 

Precis! Ja, läs mitt nick så ser ni nog vad jag tycker om saken =) Helt enkelt en jättebra serie!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det är en skit bra serie.

jag blev helt tagen i den efter andra epen.

Men blev så ledsen och ville bara veta vad som skulle hända efter en sådan sak.

 

Det är en måste se serie. Alla kommer inte tycka om den men det är något som alla anime tokiga ska se för att utvidga sina anime kunskaper och för att se andra delar av anime än alla de ytliga animerna som inte har lika djup story.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så har jag oxo precis sett serien.

 

Började att kolla på den igår natt (och kollade på 7 eps) Kan säga att det tog ett tag att somna för serien blir man helt klart tagen av.

 

Efter att ha sett första avsnittet övervägde jag att inte titta på den eftersom det inte allso verkade vara min grej men eftersom så många tyckt att det varit bra så verkade det ändå vara en ide.

 

Kollade klart på resten idag och man känner sig helt tom efteråt. Som andra nämnt här så är den rikitgt sorglig berättelse och man bör inte vara allt för deprimerad innan man ser den kanske, dom har en del "roliga" scener i serien men dom känns lite inklistrade för att latta upp den tunga stämningen.

 

Alla kommer inte att gilla denna serie, men den är klart väldigt bra och jag tycker att man ska se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Vet nån när det kommer släppas i Sverige?

- "när"

+ "om"

 

;)

Varför säger du så? Eller menar du om den kommer som R2 med svensk undertext?

Varför JAG säger så? Jag menar att frågan inte är när den kommer, utan om den kommer. (Och svaret är troligtvis "nej".) Eller har jag missat att den verkligen kommer på svensk-DVD? :x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...