Hoppa till innehåll
Anime.se

Sensei no ojikan


zjgameru
 Share

Rekommenderade inlägg

För några veckor sedan så kom jag i kontakt med en ny anime.

Titlad: Sensei no ojikan, som på svenska kan bli Lärardags.

Sen till slut under fredagen så släpptes fansubben (och om ni vill ha den så får ni söka själva.) och jag var snabb och tankade hem den. :)

 

Sensei no Ojikan är en ganska ny anime i Japan, den är från topp till tå en ren och skär komedi. De som kanske sett Azumanga Daioh känner säkert igen lite av humorn när ni bänkar er ned framför dessa. Jag har hittills sett de två första episoderna - och det var riktigt roligt faktiskt. och jag hoppas att få tag på nästa episod ganska snart, för det här är en av mina nya personliga favoriter.

 

Historien kretsar sig kring den 27åriga lärarinnan Mika Suzuki, hon är lärare på skolan Okitsu High. Hon är 148cm lång och blir alltid behandlad som ett litet barn av eleverna hon undervisar. Första avsnittet går mest ut på att ge tittarna en liten presentation om hurdan karaktärerna i serien fungerar. Kudo-kun t.ex. är homosexuell och har genomlidit två veckors lov utan att få se hans "älskade" Suetake, som han under en viss del i avsnittet skall hjälpa med läxläsningen. Det kan inte sluta mer än blodigt... don't believe me? Se nedan...

blood.jpeg

Det finns massor av olika karaktärer och alla är de speciella på sitt sätt - men en av de viktigaste sakerna är ju att det är roligt, och visst fan är det, det! ^o^ Sensei no Ojikan! En mycket sevärd anime för dem som gillar t.ex. Azumanga Daíoh.

 

Jag har nog Simon Lundström att tacka för att jag skulle kunna få ta del av den här animen. För hans inlägg på Polygaming.net.

 

Filmklipp:

 

http://cj.joltcola.net/teacher.wmv <- introt

 

http://cj.joltcola.net/kill.wmv <- klipp från animen.

 

~ha det gött ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lärardags är verkligen klockren. Jag anar en klassiker. Likheterna med Azumanga Daioh kan möjligtvis förklaras med att bägge är baserade på fyrrutors skämtstrippar. Själv tyckte jag Lärardags var roligare, även om Azumanga Daioh var riktigt charmig den med.

 

Det finns en 24 CD-skivor lång radioteater för den som är rik. 3800 yen per skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ojoj, något värt att kolla in igen. Måste verkligen hitta den så att man kan kolla lite på nåt skoj det var ett tag sen, det verkar vara en rolig story och bra handling får man se om det blir.

 

24 skivor verkar lite överdrivet i alla fall om man inte har pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Den är förmodligen en av de 3 bästa komedi serier jag har sett. De andra är Azumnaga och Excel saga.

 

 

Idéen med att en kvinna som ser ut som ett barn ska vara lärare är bara i sig själv rolig men de sätter henne och hennes unika elever i mängder av roliga situationer :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Någon som vet hur många avsnitt som har kommit ut i Japan av Sensei no Ojikan?

 

Ja de som gjort den, och några fler säkert. :wink:

 

Ska nog också ta och LADDA HEM DEN, tack för uppmuntran zjgameru.

 

EDIT: Tyckte AMD var snäppet bättre med klatshigare musik och charmigare scener, SnO var mycket bra men allt kändes som en skiva som fastnap på samma spår, enda som var bättre var att det fanns killar med i SnO. :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra och rolig serie, helt klart. Som Azumgana Daioh-fan kan man ju inte annat än att älska den. Dock tycker jag Att Azumanga är en aningens roligare.

 

Till er som inte sett den ännu, trots det informativa första inlägget: gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...