Hoppa till innehåll
Anime.se

Full metal panic 3 !!


kredzell
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

haha mja jag gjorde det med ..jag tänkte fan ska han liksom komma och leka galen nu med men som tur slutade ju hans lilla upptåg ganska snabbt ;)

 

nästa avsnitt förvänta jag mig nonstop mecha action med venom . och amalbam excution styrkan och mithril mohohhooh ..

Hoppas bara det är ett extra långt avsnitt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyffsat sista avsnitt. Bra strider(fast jag störde mig på att de la in opening-sången i slutet av striden, extremt opassande, blev lite paff av det), lite besviken över slutet. På det här sättet slutar många serier, vilket är synd, men däremot blir det lätt att göra(eller inte göra) en fortsättning på serien, eftersom att allt mer eller mindre slutade där det började.

 

Lite väl mycket "skrikigtjetmedstorabröstmisshandlargapandesvettandekille" ett tag där, och...tja, äh, jag stör mig på att serien inte gav något. Nästan allt är precis som det var innan TSR. Fast nu jobbar Sousuke mer bara då Arbalest behövs(som jag förstod det)t och har halverad lön. Relationen mellan de två är lite smått förändrad, men knappt märkbar.

Satt och väntade på att de skulle åtminstonde göra ett litet första steg(en kyss kanske?), ajo, en kram kanske får räcka...denna gång.

 

 

Nu när jag tänker efter så har alla 3 FMP slutat på mer eller mindre samma sätt :P

 

Bra serie allt som allt, inte alls lika bra som de andra två, men den duger. En 7/10 kanske om jag ska betygsätta på ett ungefär(Då har FMP 9/10 och FMP:F 9/10).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta språket wilcon.... Men för i helvete, det skriker spoiler överallt. Skapa quote/vit-text för spoilers i fortsättningen.......

 

Men i alla fall..... Det är det bästa slut jag varit med om hittils. Själv så tycker jag musiken var passande, mer än väl. Om man nu tänker ur en regissörs synvinkel eller hur man ska säga. Tänker inte förklara.... Jag gissar på att det kommer en säsong till om vi har tur. Hittils har det inte blivit uttjatat, så varför inte? Antar väl att mangan måste hinna en bit framför igen, har inte läst den själv dock.

 

Förresten..... Orka bry sig om att Chidori är storbystad? Jag har inte ens tänkt på den biten ända sedan jag såg Fumouffo..... Rättare sagt, 'före fumouffo'..... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns allt en del material att nörja göra serie av, huruvida relationen mellan Chidori och Sagara utvecklas mer där vet jag dock inte. :P

 

Sen bygger inte FMP på en manga utan på japanska "light novels". FMP är i grunden tonårsromaner. Är inte alltför ovanligt att man sen gör både manga och anime av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker inte man ska ha med FMP-Fumoffu! då det är en spinn-off serie och har engtligen ingenting med FMP och FMP-TSR att göra mer än att det är samma karaktärer med ..

 

Fast Fumoffu är ingen direkt spinn-off. Allt finns i mangan men fick inte plats i första serien. Redan i Första Volymen av FMP mangan känner jag igen vissa scener som finns i Fumoffu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker inte man ska ha med FMP-Fumoffu! då det är en spinn-off serie och har engtligen ingenting med FMP och FMP-TSR att göra mer än att det är samma karaktärer med ..

 

Fast Fumoffu är ingen direkt spinn-off. Allt finns i mangan men fick inte plats i första serien. Redan i Första Volymen av FMP mangan känner jag igen vissa scener som finns i Fumoffu.

 

nej den kanske inte är en spinn-off men jag tycker man kan kalla den det då den inte tillhör fmp då den inte följer FMP historia eller utveckla den . utan Fumoffu är ju vid sidan om eller hur man ska säga

 

fast är ju vad jag tycker :)

 

för man behöver ju inte se den om man har sett FMP och ska se FMP-TSR

då kan man ju bara se dom 2 i följd ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta språket wilcon.... Men för i helvete, det skriker spoiler överallt. Skapa quote/vit-text för spoilers i fortsättningen.......

 

Men i alla fall..... Det är det bästa slut jag varit med om hittils. Själv så tycker jag musiken var passande, mer än väl. Om man nu tänker ur en regissörs synvinkel eller hur man ska säga. Tänker inte förklara.... Jag gissar på att det kommer en säsong till om vi har tur. Hittils har det inte blivit uttjatat, så varför inte? Antar väl att mangan måste hinna en bit framför igen, har inte läst den själv dock.

 

Förresten..... Orka bry sig om att Chidori är storbystad? Jag har inte ens tänkt på den biten ända sedan jag såg Fumouffo..... Rättare sagt, 'före fumouffo'..... :rolleyes:

 

Okok. Här diskuteras iof serien, och trycker man fram sista sidan när sista avsnittet varit ute någon dag så får man(ursäkta språket) väl för fan skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...