Hoppa till innehåll
Anime.se

ORO??


Kenji Hashimoto
 Share

Rekommenderade inlägg

jag tror inte att det betyder nått speciellt... tror bara att dom har gjort så.. som en kul grej...^^

exakt som zimeon sa då.

 

Jo det är klart att det säljer om karktären har ett eget ord på tal om egna ord det Naruto ofta säger som jag inte vet hur man ska stava det men jag antar att ni förstår vad jag menar är det någon som vet om det betyder något?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror inte att det betyder nått speciellt... tror bara att dom har gjort så.. som en kul grej...^^

exakt som zimeon sa då.

 

Jo det är klart att det säljer om karktären har ett eget ord på tal om egna ord det Naruto ofta säger som jag inte vet hur man ska stava det men jag antar att ni förstår vad jag menar är det någon som vet om det betyder något?

 

Nej, jag förstår inte vad du menar :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte stava det, men han säger väl "Nande date bajaou" typ... :blush:

 

När Kenshin drar en "oro?" så är det en förvirrad Kenshin ni har framför er. "Oro?" är ganska likt det många andra anime karaktärer säger: "Ara?!" etc.

Lite skoj sådär... =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni menar Narutos "...datte ba yo!" som egentligen bara är en förstärkning. (tänk er ett "...säger jag minsann!" efter varje mening) Det går en sjukdom i dem, som den där lilla narutobeundrande lillkillen som säger "koree" efter vart och vartannat ord. I början låter det kul, men efter ett tag är det faktiskt mest bara irriterande.

 

Men det är en så kallad ordsvans. Kenshins "oro" är mer en personlig interjektion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni menar Narutos "...datte ba yo!" som egentligen bara är en förstärkning. (tänk er ett "...säger jag minsann!" efter varje mening) Det går en sjukdom i dem, som den där lilla narutobeundrande lillkillen som säger "koree" efter vart och vartannat ord. I början låter det kul, men efter ett tag är det faktiskt mest bara irriterande.

 

Men det är en så kallad ordsvans. Kenshins "oro" är mer en personlig interjektion.

jo exakt det ordet menade jag fast han böjer det i lite olika former det är ganska irreterande efter ett tag har du rätt i men det är nog för att man uppfattar saker som är "längre" som mer iriterande än ett litet fjutigt "oro". Fast det är förstås bara vad jag tror.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När Kenshin drar en "oro?" så är det en förvirrad Kenshin ni har framför er. "Oro?" är ganska likt det många andra anime karaktärer säger: "Ara?!" etc.

Lite skoj sådär... =)

 

Ara är faktiskt ett riktigt ord i japanska språket.. dom säger Ara när dom menar Oh eller Ah. Sen är det riktigt att Oro betyder

lochia; post-natal vaginal discharge.. vad nu det här betyder har ja inte en aning om

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När Kenshin drar en "oro?" så är det en förvirrad Kenshin ni har framför er. "Oro?" är ganska likt det många andra anime karaktärer säger: "Ara?!" etc.

Lite skoj sådär... =)

 

Ara är faktiskt ett riktigt ord i japanska språket.. dom säger Ara när dom menar Oh eller Ah. Sen är det riktigt att Oro betyder

lochia; post-natal vaginal discharge.. vad nu det här betyder har ja inte en aning om

 

Sa aldrig att "Oro" var samma som "Ara" och att "Ara" inte var ett ord. Utan snarare att Oro skulle kunna komma från Ara. Lite samma stuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Postnatal vaginal discharge betyder mig veterligen fosterkaka. Kanske inte vad jag skulle tänka på att slänga ur mig i pressade situationer, men om det blir en snedkoppling i synapserna så vet man ju aldrig...

 

Ara är ett i huvudsak kvinnligt uttryck för förvåning, men används även av män i Kansai-dialekten. Vilket jag tycker är litet gulligt på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oro är inte kenshin's påfund.

Och Are (ara) betyder samma sak.

 

När man blir förvånad över någonting simpelt, som att kylskåpet är tomt, eller att en person man trodde var hemma inte är hemma, eller att bilen helt plötsligt stannar för att bensinen är slut fastän du tankade alldeles nyss, då är det väldigt passande att säga are...

 

Det som är roligast med kenshin's oro är ju att han säger det som ett litet barn (barn säger oftare L istället för R än vad vuxna gör) så att han ser naiv ut, vilket är hans mål eftersom han inte vill att folk ska förstå att han förstår, han är ju bara en kringströvande vandrare, hela hans image går ju ut på att vara så långt ifrån blodtörstig mördare som han bara kan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...