Hoppa till innehåll
Anime.se

Manga Mania byter serier


forehead
 Share

Rekommenderade inlägg

lovenegima.jpgDet är nu drygt ett år sedan Love Hina började släppas i pocketformat i Sverige, och den kan idag räknas till fem volymer. Samtidigt som serien fortsätter att släppas i pocketform kommer den att gå mot sitt slut i Manga Mania, då den kommer att få en ersättare. Alla "Nej!" och "Tack gode Gud!" kan ni redan glömma, då ersättaren är inget mindre än Love Hina-skaparens, Ken Akamatsus, allra senaste verk.

Negima!, som serien heter, handlar om den endast tio år gamla engelska pojken Negi Springfield, som efter ha tagit sin examen i magi kommer till Japan för att lära ut engelska - på en flickskola! Inte nog med det, alla elever är dessutom ett antal år äldre än honom själv, och han får strikta order om att inte visa sina magiska krafter för någon. Självklart blir alla flickor i hans klass kära i honom, och precis som i föregångaren passar Akamatsu på att bjuda på en hel del fanservice.

Serien har översatts och har givits ut på

engelska sedan april förra året av Del Rey,

som rekommenderar den för 16+ år.powerair.jpg

Den andra serien som får lämna tidningen är, tyvärr, Power!!!. Medan ersättaren fortsätter i tidningen kommer Power!!! dock fortsätta livet på egen hand, i pocketform.

Air Gear, som kommer ersätta Power!!!, är en shonenserie skapad av mannan med det smått lustiga artistnamnet "Oh! Great". Serien handlar om unge Ikki Minami som, typiskt nog, börjar som en svag pojke men kämpar sig uppåt. Serien kretsar runt sporten Air Gear, där man utrustas med rullskridsko-liknande skor. Dessa skor är däremot utrustade med extra motorik, som möjlig gör för nya trick då de kan färdas snabbare, hoppar högre, och till och med flyga korta distanser. Serien är fylld både med action, komedi och fanservice.

 

Utöver utbytet av serier planeras det även mera tävlingar, prylar och gästspel i framtida Manga Mania.

 

 

- Läs mer om Manga Mania i Shibuyas spännande intervju med Red.

Zmanga hade nyheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zmanga må ha haft nyheten som nyhet men läser man intervjuen på shibuya som publicerades den sextonde juli så står det i klartext att seriena kommer att bytas ut. =) *retas*

Jaja, men det är ju lika bra att den står med bland nyheter även om det är lite sent :P, plus att vi sa att vi fått infon från Shibuya.

Hmm, på vilket sätt hade den kommentaren något med Zmangas val att publicera nyheten?

 

 

Dancing Moon: Precis. Kommer i för sig fortsätta att köpa den för GTO och artiklarna, men att de tar bort Power!!! kan ju möjligtvis vara ett tecken på att Shoujo-tidningen kommer snart. Kan alltid hoppas ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är jätte sur över att dem bytte ut Power mot nån airgame el. nåt (kommerb ej ihåg namnet och bryr mig inte heller ) Fattar inte varför dem gör det >:) jätte besviken, känner mig att jag nite vill ha manga mania längre.. fast man vill ju fortfarande läsa GTO som äger!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tråkigt att de skulle byta ut power, men visst, man får köpa de i pocketform senare då.

ganska jobbigt att de skulle ta in Negima som liknar Love Hina, ärligt talat blir man till slut trött på Akamatsus Fanservice i sina serier, Tycker Manga Mania kan vara utan det ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara sett lite av Negima i animeform, men det räcker för att säga hur löjligt och uslet det är. Nåja, köper inte Manga Mania ändå :)
Döm inte Negima! efter animen, den gör verkligen inte mangan rättvisa... usch *ryser*

 

Kanske inte ska göra det då, men å andra sidan har jag svårt att tro på hur mycket annorlunda det kan vara, det är ju trots allt samma idé. Animen kommer från mangan, så om mangan innehåller detsamma...då är det inget för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Negima mangan skiljer sig grymt mycket från animen!

Till favör för mangan kanske borde tilläggas...

 

ojj, då ska det bli lite intressantare att läsa den( hade tänkt mig att den skulle vara likadan som animen)

 

Hur många här har sett animen till Negima? själv har jag sett 21 avsnitt. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många här har sett animen till Negima? själv har jag sett 21 avsnitt. B)

Jag såg klart serien förra månaden, dvs till episod 26, och den är inte mycket att hänga i julgranen. Först och främst är den allmänt ful (speciellt runt episod 9-10), handlingen är till stor del slaktad, och så saknar den ju all mysig Akamatsu fanservice, ve och fasa för det ;) . Avsnitt 19 var däremot en av de bättre episoderna, men det räcker som sagt inte för att rädda anime versionen av Negima.

 

DVD utgåvorna kommer dock bjuda på delvis omgjorda episoder, och i vissa fall hela episoder som ska göras om. Detta till stor del pågrund av att Akamatsu själv led när han såg sitt skötebarn omvandlas från papper till tv skärmen. Men frågan är om det kommer vara värt mödan i slutändan... :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

SPOILERVARNING!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tyckte att Love Hina var ruggigt bra, men det var synd attt den försvann. :(

Iaf köpte jag alla pockets och är en lcklig pojke igen! ^^

Negima var bättre än jag trodde. Bra mycket bättre än Love hina tom! Har inte läst hela mangan, men sett alla avsnitt på Animen. Jag grät när Asuna dog, och jag har alrig gråtit till en dum film förut. Väntar tålmodigt på att säsong 2 kommer ut i oktober. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...