dinskugga Skrivet september 20, 2005 AnmĂ€l Share Skrivet september 20, 2005 Presentationen nedan skriven av BlĂ„.  Historik Shuffle! Ă€r företaget Navel's första spel skapelse som gjordes till ett eroge spel till PC. Spelet slĂ€pptes sedan ocksĂ„ som en remake för alla Ă„ldrar till Playstation2 och heter Shuffle! On the Stage. TvĂ„ uppföljare har Ă€ven gjorts till Shuffle! och har namnen Tick! Tack! och Really? Really!. BĂ„da spelen innehĂ„ller samma karaktĂ€rer som Shuffle!. BĂ„da spelen Ă€r sidohistorier och fokuserar pĂ„ andra historier Ă€n den om Rin.  Flera olika adaptioner pĂ„ spelet har Ă€ven gjorts sĂ„ som en anime, manga och light novel och audio drama. Och den Ă€r just animen som jag har tĂ€nkt skriva lite om hĂ€r och dess uppföljare Shuffle! Memories. Animen har licenserats av FUNimation och första volymen slĂ€pps den 26/2. GĂ„ in och förboka kan du göra om du vill redan nu.  TvĂ„ prinsessor och en man  Bakgrunden Tsuchimi Rin Ă€r en sjuttonĂ„rig pojke som Ă€r inneboende hos familjen Fuyou. Efter en olycka nĂ€r Rin var liten dĂ€r bĂ„da hans förĂ€ldrar omkom har han bott hos Fuyou dĂ€r familjen bestĂ„r av en pappa och en dotter. Dottern i huset, Kaede, Ă€r den som fĂ„r ta hand om Rin, vĂ€cka honom, laga mat, tvĂ€tta osv. Kaede's mor dog Ă€ven i bilolyckan dĂ€r Rin förlorarde sina förĂ€ldrar.  Framtiden VĂ€rlden dĂ€r serien utspelar sig lever mĂ€nniskorna i harmoni med gudar och djĂ€vular. En dag Ă€r det sĂ„ dags för Rin och Kaede's klass att fĂ„ tvĂ„ stycken nya klasskompisar. Och det Ă€r inte vilka som helst heller. BĂ„da Ă€r prinsessor för respektive ras och har bestĂ€mt sig för att gĂ„ i samma klass som Rin som bĂ„da har tĂ€nkt sig som sin framtida make. Vem ska Rin vĂ€lja och kan det finnas fler kĂ€rleksbekymmer runt hörnen?  En bra historia  Jag tycker att den hĂ€r seriens historia Ă€r riktigt intressant och inte alls tillhör den kanske sedvanliga kĂ€rlekshistorian. För samtidigt som man följer Rin's kĂ€rleksproblem bjuds man pĂ„ massa andra historier som tar handlingen framĂ„t i ett bra tempo.  Serien kan liknas med Kanon och Clannad dĂ€r serier fokuserar pĂ„ en tjej Ă„t gĂ„ngen och tar upp dennes problem och bakgrundshistoria. Rin Ă€r Ă€ven personen som mĂ„ste hjĂ€lpa till för att problemen ska lösas.  En djĂ€vul, en gud, ett expriment och tvĂ„ mĂ€nniskor  Fuyou Kaede Goto Yuko; Lamune, SZS, The Melancholy of Haruhi Suzumiya BarndomsvĂ€n med Rin och bor Ă€ven just nu ensam ihop med honom dĂ„ hennes far Ă€r bortrest p.g.a arbete. Har Ă€ven en klubb uppkallad efter sig. KKK (Kita Kita Kaede) som gör allt för att försöka separera Rin frĂ„n Kaede. Kaede Ă€r en ganska sĂ„ blyg tjej men trivs vĂ€ldigt bra med att ta hand om Rin.  Nerine Nagami Haruka; School Days Ăr dotter till demon/djĂ€vuls hĂ€rskaren. Har bestĂ€mt sig att Rin Ă€r den person som hon ska leva resten av sitt liv med. Har en otroligt bra sĂ„ngröst som hon dock inte visar upp för alla. Kan Ă€ven anvĂ€nda sig av magi.  Lisianthus "Sia" Aoki Sayaka; Baccano!, D.C. II: Da Capo II, The Melancholy of Haruhi Suzumiya Dotter till hĂ€rskaren av gudarna och ocksĂ„ en person som bestĂ€mt sig för att gifta sig med Rin. En ganska sĂ„ framĂ„t gĂ„ende tjej som inte Ă€r de minsta blyg utav sig och Ă€r Ă€ven bra kompis med Nerine.  Shigure Asa Itou Miki; Fate/stay night, Kamichu!, Mobile Suit Zeta Gundam Ăr Rin's kompis och senpai pĂ„ skolan de gĂ„r i. En vĂ€ldigt aktiv tjej trotts sin svaga kropp.  Primula Hitomi; Happiness!, _summer Vill inte avslöja allt för mycket om den hĂ€r tjejen hĂ€r utan föreslĂ„r att man ser serien för att fĂ„ reda pĂ„ mer om henne. Hon Ă€r en vĂ€ldigt tystlĂ„ten tjej och Ă€r Ă€ven seriens egna lilla loli.  Shuffle! Memories  Ett tips till de som inte orkar se Shuffle! pĂ„ sina 24 avsnitt kan ta sig en titt pĂ„ den hĂ€r serien som Ă€r ett ihop klipp av Shuffle! pĂ„ 12 avsnitt. Jag tycker faktist att Memories gör ett bra jobb att sammanfatta hela Shuffle! pĂ„ och sista avsnittet bjuds man pĂ„ helt nytt material som inte visades i Shuffle!.  Tidigare presentation började titta pĂ„ animen Shuffle igĂ„r . hade bara lĂ€st lite om den pĂ„ diverse forum och blev sĂ„dĂ€r intresserad av den :)   sĂ„ igĂ„r sĂ„ glodde jag pĂ„ dom 3 första avsnitten och jag tycker serien Ă€r hĂ€rlig :) .. faktiskt riktigt bra  den Ă€r typ en blandning av flera serier ( lĂ„nat av dom kanske ;) ) men typ love hina . green green . girls bravo med flera :) inget illat menat dĂ„ jag tycker dom serierna Ă€r roliga  men shuffle Ă€r en skön komedi / Lite (Ecchi )  men jag rekomendera den till er som gillar serierna jag nĂ€mnde dĂ€r uppe :)  http://www.animenfo.com/animetitle,1695,buxhzo,shuffle_.html Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet september 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet september 20, 2005 Har sett nÄgra avsnitt jag ocksÄ. LÀste dock att Àven denna serie Àr skapad frÄn ett Dating hentai spel. Blir nog en till evighets serie med inget slut, dvs den slutar dÀr den startade. Men jag skall vÀl kolla pÄ nÄgot avnitt till och bestÀmma mig om den Àr vÀrd att se klar pÄ eller inte. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet september 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet september 20, 2005 hmm jag har sett pÄ denna serie sen den kom ut och hittils har den varit riktigt underhÄllande... men jag tror den liknar mest Da Capo faktist ... Iaf vem tycker ni av tjejerna Àr bÀst da?? elelr ni kanske inte har sett sÄ lÄgnt Àn? SjÀlv hÄller jag mig till Asa-Senpai =) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet september 20, 2005 Författare AnmÀl Share Skrivet september 20, 2005 jag tycker den Àr underhÄllande ..gillar gudarna haha dom Àr sÄ roliga :D  dom bÀsta tjejerna ehh mÄste nog vara sia-senpai och asa-senpai ;)  sen tycker jag rin-chans kompis liknar han den dÀr perversa frÄn girls bravo lite som jag ej kommer pÄ namnet pÄ nu :) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet september 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet september 20, 2005 hehe han med glassögon och som sa Lolipefin eller vad han sa haha den sat klockrent dÄ haha Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DB Skrivet september 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet september 20, 2005 Har sett nÄgra avsnitt jag ocksÄ. LÀste dock att Àven denna serie Àr skapad frÄn ett Dating hentai spel. Blir nog en till evighets serie med inget slut, dvs den slutar dÀr den startade. Varför skulle de bli sÄ? Anime som bygger pÄ bishoujospel brukar fÄ till nÄgot form av slut. Slutade Kiminozo, Da Capo eller Kanon dÀr de började? Om det Àr nÄgot de bÀttre bishoujospelen har sÄ Àr det vÀldigt vÀlskrivna handlingar (tillsammans med bra CG och musik).  Vad gÀller Shuffle! sÄ finns det en hel del substans. Visst, det Àr ingen av de absoluta toptitlarna och ironisk nog i början mest kÀnt för att Navel hade stake att slÀppa det samma dag som Type Moons Fate/stay night (och för att den vÀldigt kÀnda illustratören Aoi Nishimata var inblandad), men det Àr ÀndÄ helt okej.  Du kan vara ganska sÀker pÄ att Ätminstone andra halvan av serien kommer bjuda pÄ en och annan överraskning nÀr relationerna mellan de olika personerna klarnar till. TÀnk ocksÄ pÄ att serien Àr satt till 24 avsnitt. Det normala för bishoujospel->anime Àr 12-13 avsnitt (bÄda Da Capo serierna har fÄtt 26). Sen ska det bli intressant att se vems scenario de kommer att vÀlja som sluthandling. Jag misstÀnker Asa (dock nÄgot modifierat), men det ÄterstÄr att se.  För den som bryr sig sÄ slÀpptes nyligen ett nytt spel frÄn Navel, Tick-Tack, som Àr en liten spinoff som verkar kretsa runt Nerine.  Iaf vem tycker ni av tjejerna Àr bÀst da?? Om jag sÀger att jag köpte den hÀr?  sen tycker jag rin-chans kompis liknar han den dÀr perversa frÄn girls bravo lite som jag ej kommer pÄ namnet pÄ nu Fukuyama. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet september 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet september 20, 2005 Haha nice DB riktigt nice =) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 21, 2005 AnmÀl Share Skrivet september 21, 2005 Jag tycker ocksÄ att Shuffle! Àr en riktigt hÀrlig serie. Gillar oftast liknande komedi/romans/ecchi serier, men de flesta brukar vara rÀtt löjliga och dryga pÄ olika sÀtt(Ichigo 100% Àr ett bra exempel, tÀnk senaste OVAn, och mÄnga andra episoder). Det Àr inget direkt speciellt med serien, det som skiljer den frÄn mÄnga andra liknande serier Àr helt enkelt bara att den gör det mesta bra(och Àr lite mer "mogen" och seriös).  Shuffle har en riktigt mysig animering och design, bÄde pÄ karaktÀrerna och omgivningen, en sÄndÀr varm sommarkÀnsla. Mycket bra flickor ocksÄ, vilket spelar stor roll :) Inga dryga scener med dessa vanliga "missförstÄnd" dÀr huvudkaraktÀren misstas att taffsa och fÄr en smÀll pÄ kÀften(och flyger 20 meter bort), vilket Àr skönt att slippa.  Hitills har det inte varit nÄgra trÄkiga, meningslösa avsnitt heller. Relationerna verkar tas ganska seriöst ocksÄ, vilket Àr kul. Det enda jag stör mig pÄ Àr dessa störtlöjliga beundrargrupper(som av nÄgon skum anledning jagar en kille 20mot1 runt skolan för att han rÄkar vara den som har turen att vara favoriten bland flickorna de förföljer)...mycket störande. Det verkar försvinna sakta men sÀkert nu dock.   Asa, Kaede och Sia Àr favoriterna, hoppas pÄ ett bra slut med Sia i fronten :) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet oktober 6, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 6, 2005 alloj,ny hÀr^^ Shuffle Àr en extremt bra serie, frÀmst för humorn och dom hÀrliga karaktÀrerna,favoriten Àr helt klart nerine eller asa^^men jag gillar Àven sia.^^ Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DB Skrivet oktober 6, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 6, 2005 Shuffle har en riktigt mysig animering och design, bÄde pÄ karaktÀrerna och omgivningen, en sÄndÀr varm sommarkÀnsla. Mycket bra flickor ocksÄ, vilket spelar stor roll ;) Aoi Nishimoto Àr en gudinna.  Kanske kan vara intressant att se skillnaden mellan anime och spel: Tycker de lyckades fÄnga in den ursprungliga designen bra.  Hur som helst sÄ verkar handlingen ta ordentlig fart i och med avsnitt 12 nÀr sanningen om ett och annat börjar dyka upp. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet oktober 6, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 6, 2005 Hittade med denna serie för inte sÄ lÀnge sedan och vÀntar pÄ att fÄ se mer av den, Brukar gilla kombon ecchi komedi... Men ni har alla fel! Man mÄste ju bara hÄlla pÄ Kaede! Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet oktober 7, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 7, 2005 Alla tjejer har faktsiot bÄda sina mörka och bra sidor faktsit.., orka rinte direkt skriva just nu.. om alal tjejer... men jag mÄste nog tycka mest om Asa faktist.. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 20, 2005 Författare AnmÀl Share Skrivet oktober 20, 2005 ohh jeklar vilken handling serien börja fÄ nu .. börja bli lite seriös och sÄdÀr dramaktig handling :) .. ganska kul att dom visar en sÄn hÀr sida av en komedi/ecchi/romance serie  dock sÄ hoppas jag att den blir som den var innan igen om nÄrga avsnitt dÄ jag gillar kombinationen som den hade innan det var kul :)  btw sÄ verka den blivit lite fan service nu i reklampause klippet hehe ;) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 20, 2005 Hehe, tycker precis tvÀrtom :) Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktÀr, nej tack! De tvÄ senaste avsnitten har gjort mig riktigt besviken, sÄnt dÀr hör inte hemma i denna serien, de blandar in alla genrer som finns i princip. Fattas bara att nÄgon stÄlmannen-lik snubbe börjar flyga runt pÄ gatorna :P Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet oktober 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 20, 2005 NÀe jag tycker serien börjar börjar bli spÀnnande nu.. Àven om man har ju spelat spelet lite sÄ man lite gran vad som kommer hÀnda osv :) FÄr se hur det urartar sig... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DB Skrivet oktober 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 20, 2005 ohh jeklar vilken handling serien börja fÄ nu .. börja bli lite seriös och sÄdÀr dramaktig handling .. ganska kul att dom visar en sÄn hÀr sida av en komedi/ecchi/romance serie  Hehe, tycker precis tvÀrtom :)Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktÀr, nej tack!  Alla har vi vÄr egen smak. Grejen Àr ju den att spelet saknade de överdrivna scenerna frÄn början av serien. Och Àrligt, hur roligt hade det varit om den hade hÄllit pÄ pÄ det sÀttet i 24 avsnitt? I alla fall jag har lite högre krav pÄ en serie Àn urtjatade skÀmt och troshumor. Gillar man sÄdant finns det andra serier som levererar det.  Dessutom skulle det vara slöseri med en bra handling som just Àr det starkaste i visual novels. Bilderna och musiken i alla Àra, men utan nÄgot vettigt att lÀsa sÄ Àr sÄdana spel rent skrÀp.  Sen med "ointressant karaktÀr", menar du Primula? Hon rÄkar vara en av nyckelpersonerna i handlingen. NÄgot som kommer bli Ànnu mer tydligt nÀr du ser avsnitt 14 (som för övrigt var klart bÀst hittills). Massor med bakgrundsinformation.  Personligen tycker jag de vÀntade för lÀnge med att komma in pÄ den hÀr delen, men Ä andra sidan sÄ har de tagit sig ganska stora friheter vad gÀller att modifiera handlingen i animen vad gÀller första halvan. NÄja, Da Capo behövde ocksÄ halva sÀssongen för att komma igÄng varefter det gick vÀldigt fort. Jag hoppas bara att de kommer avsluta serien pÄ ett bra sÀtt. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 20, 2005 Författare AnmÀl Share Skrivet oktober 20, 2005 ohh jeklar vilken handling serien börja fÄ nu .. börja bli lite seriös och sÄdÀr dramaktig handling .. ganska kul att dom visar en sÄn hÀr sida av en komedi/ecchi/romance serie  Hehe, tycker precis tvÀrtom :)Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktÀr, nej tack!  Alla har vi vÄr egen smak. Grejen Àr ju den att spelet saknade de överdrivna scenerna frÄn början av serien. Och Àrligt, hur roligt hade det varit om den hade hÄllit pÄ pÄ det sÀttet i 24 avsnitt? I alla fall jag har lite högre krav pÄ en serie Àn urtjatade skÀmt och troshumor. Gillar man sÄdant finns det andra serier som levererar det.  Dessutom skulle det vara slöseri med en bra handling som just Àr det starkaste i visual novels. Bilderna och musiken i alla Àra, men utan nÄgot vettigt att lÀsa sÄ Àr sÄdana spel rent skrÀp.  Sen med "ointressant karaktÀr", menar du Primula? Hon rÄkar vara en av nyckelpersonerna i handlingen. NÄgot som kommer bli Ànnu mer tydligt nÀr du ser avsnitt 14 (som för övrigt var klart bÀst hittills). Massor med bakgrundsinformation.  Personligen tycker jag de vÀntade för lÀnge med att komma in pÄ den hÀr delen, men Ä andra sidan sÄ har de tagit sig ganska stora friheter vad gÀller att modifiera handlingen i animen vad gÀller första halvan. NÄja, Da Capo behövde ocksÄ halva sÀssongen för att komma igÄng varefter det gick vÀldigt fort. Jag hoppas bara att de kommer avsluta serien pÄ ett bra sÀtt.  avsnitt 15 ? hmm det sÀnds ju typ idag/imorrn Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 20, 2005 ohh jeklar vilken handling serien börja fÄ nu .. börja bli lite seriös och sÄdÀr dramaktig handling .. ganska kul att dom visar en sÄn hÀr sida av en komedi/ecchi/romance serie  Hehe, tycker precis tvÀrtom :)Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktÀr, nej tack!  Alla har vi vÄr egen smak. Grejen Àr ju den att spelet saknade de överdrivna scenerna frÄn början av serien. Och Àrligt, hur roligt hade det varit om den hade hÄllit pÄ pÄ det sÀttet i 24 avsnitt? I alla fall jag har lite högre krav pÄ en serie Àn urtjatade skÀmt och troshumor. Gillar man sÄdant finns det andra serier som levererar det.  Dessutom skulle det vara slöseri med en bra handling som just Àr det starkaste i visual novels. Bilderna och musiken i alla Àra, men utan nÄgot vettigt att lÀsa sÄ Àr sÄdana spel rent skrÀp.  Sen med "ointressant karaktÀr", menar du Primula? Hon rÄkar vara en av nyckelpersonerna i handlingen. NÄgot som kommer bli Ànnu mer tydligt nÀr du ser avsnitt 14 (som för övrigt var klart bÀst hittills). Massor med bakgrundsinformation.  Personligen tycker jag de vÀntade för lÀnge med att komma in pÄ den hÀr delen, men Ä andra sidan sÄ har de tagit sig ganska stora friheter vad gÀller att modifiera handlingen i animen vad gÀller första halvan. NÄja, Da Capo behövde ocksÄ halva sÀssongen för att komma igÄng varefter det gick vÀldigt fort. Jag hoppas bara att de kommer avsluta serien pÄ ett bra sÀtt.  Tycker bara att de blandar in för mycket av allt. Sen hjÀlper det ju inte att vÀldigt mÄnga gör exakt samma sak(vi fÄr att en viss karaktÀr inte Àr mÀnniska, utan nÄgot helt annat), det kÀnns sÄ efterapat...och ja, jag menade Primula, helt ointressant. SÄ lÄngt jag sett sÄ Àr killen huvudrollen, och alla hans beundrare, om de Àndrar det blir jag lite sur. Men jag Àr inte oroad.  Sen sÄ Àr inte utjatade skÀmt och troshumor nÄgot som gör att jag gillar serien. Det Àr ett triangeldrama(eller kanske Ànnu mer), sÄ jag hade helt enkelt bara förvÀntad mig bra story romansmÀssigt, gillar inte alls som det Àr nu. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DB Skrivet oktober 20, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 20, 2005 avsnitt 15 ? hmm det sÀnds ju typ idag/imorrn Shuffle! sÀnds pÄ torsdagnÀtter kring tolvslaget pÄ Wowow. Brukar kunna se det nÄgon gÄng mellan 20-21.   >>Wilcon Tjae, om du inte fÄr vad du vÀntat dig sÄ kan jag förstÄ en viss besvikelse. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 21, 2005 Författare AnmÀl Share Skrivet oktober 21, 2005 avsnitt 15 ? hmm det sÀnds ju typ idag/imorrn Shuffle! sÀnds pÄ torsdagnÀtter kring tolvslaget pÄ Wowow. Brukar kunna se det nÄgon gÄng mellan 20-21.   >>Wilcon  Tjae, om du inte fÄr vad du vÀntat dig sÄ kan jag förstÄ en viss besvikelse.  jag menade avsnitt 14 haha :)  kan du se den kanalen ? .. Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DB Skrivet oktober 21, 2005 AnmÀl Share Skrivet oktober 21, 2005 jag menade avsnitt 14 haha :)  kan du se den kanalen ? ..  Det Àr lite svÄrt att fÄ in japanska betalkanaler via satelit nÀr man bor pÄ andra sidan jorden. Men duktiga som japaner Àr sÄ Àr det mÄnga som cappar sÄdana sÀndningar och lÀgger ut pÄ olika P2P-nÀt. Var tror alla filmer kommer ifrÄn som olika grupper textar? Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 15, 2005 AnmÀl Share Skrivet november 15, 2005 Jag har ocksÄ börjat se Shuffle! nu, jag lÀste om den pÄ a.n.n. och den verkade mysig pÄ nÄt sÀtt ^__^ Jag har lÀst lite Love Hina och jag Àr lÀttad över att fÄ slippa den sortens humor (nÀmnt tidigare i denna trÄd) som nÀr Keitarou rÄkar kleta pÄ nÄgon/nÄgra av tjejerna frÄn Hinata. DÄ jag inte lÀst/sett kÀrleksserier (förutom dÄ Love Hina) sÄ kommer jag nog fortsÀtta se pÄ denna och det kommer jag nog trivas med. Den Àr som sagt mysig och det finns nÄn mysig stÀmning i serien som gör att man smÄler nÀr man kollar pÄ den och att det Àr lite ecchi i den skadar ju aldrig  Jag har dock bara sett första avsnittet men den var lagom rolig mÄste jag fÄ sÀga och om serien fortsÀtter i den stilen sÄ nöjer jag mig med det :) Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet november 17, 2005 AnmÀl Share Skrivet november 17, 2005 Jag diggar för övrigt öppningslÄten till Shuffle! :D NÄgra andra jag diggar Àr demonfarsorna, dem vill ju följa med till skolan! ^__^ Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet december 9, 2005 AnmÀl Share Skrivet december 9, 2005 Avsnitt 20: Personligen tycker jag att det helt plötsligt blev vÀldigt sorgset, Rin mÄste vara helt jÀvla blind om han inte mÀrkte hur Kaede sÄg ut och hur hon mÄr. Han Àr lite för uppslukad av Asa-Senpai...  Sigh, ja vi mÀn kan vara ganska blinda för det uppenbara ibland men det hÀr Àr ju löjligt... Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 9, 2005 AnmÀl Share Skrivet december 9, 2005 Jag tror att han börjar tÀnka pÄ sig sjÀlv mera samnt att han kÀnner sig skylldig till varför kaede kÀnner som hon gör samnt att han vill bestÀma sig för nÄt och inte göra illa alla andra samnt sÄ tycker jag att Asa senpai och Rin passar vÀldigt bra ihop *alltid gjort det* Men jag tycker att at Sia's tvilling försvan rÀtrfort iaf inte lika dramatisc som Nerines klon :| Jag igentligen int4e att nÄn av tjejerna ska rÄka illa ut utan att alla ska fÄ R :D Som Sia sa att hos gudarnas rike kan man ha flera fruar hehe... det skulle vara ett perfekt slut annser jag men men man fÄr se om det blir sÄ Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlÀgg