Hoppa till innehåll
Anime.se

Trigun


JewnaS
 Share

Rekommenderade inlägg

Zaku, du får inte glömma Trigun Maximum.

 

De två som Zaku skrev ovan är extra tjocka och gosiga (360 respektiva 336 sidor), men det finns också en mer "normal" volym.

Detta är då Trigun Maximum som det enbart har släppts en volym av än så länge (The Hero Returns). Den är på runt 200 sidor och kostar 108 kr, precis som vanligt dvs. Notera att detta är en fortsättning på Trigun serien, dock skulle det fårvåna mig om det inte gick att läsa den utan att ha läst första serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag menar att det finns två olika trigun-serier där det har kommit ut en volym i den ena, Trigun Maximum (serien som är en fortsättning på den andra) och två i den första, Trigun.

 

saxat ifrån sfbok om Trigun Maximum:

Efter att ha sprängt upp en ny krater i månen över ökenplaneten som han lyckades rädda har vår hjälte Vash varit försvunnen i två år. Men nu när både hans vänner och hans fiender söker efter honom har Vash inget annat val än att återvända. Fler fiender, nya fula trix, massor av action och bäst av allt: Nya, ännu coolare kläder! Fortsättningen på Trigun.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Argh!

jag kan inte beskriva hur säker jag är!

den KOSTADE iaf 349:-

 

helt säker är jag!

 

(då förstår jag varför dom sänkte priset så mycket...det gjorde dom inte...den kostade 99:- inte så mycket som jag trodde att det var)

 

....HELT SÄKER!.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag menar att det finns två olika trigun-serier där det har kommit ut en volym i den ena, Trigun Maximum (serien som är en fortsättning på den andra) och två i den första, Trigun.

 

så de finns två böcker i den första serien, och nu har de kommit en uppföljare till de två första böckerna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har redan skrivit det två gånger nu, hur svårt kan det vara? texten må vara dåligt skriven på sina ställen, men den går faktiskt att förstå.

 

Ok, det ni säger är att den består av 2 böcker i serien (första) och det har kommit en uppföljare som kallas 3:an ..eller?

när sa jag att den första volymen i Trigun Maximum kallades för 3:an?

 

läs igenom det första jag skrev ett par gånger, sen kanske t.o.m det andra också, då borde ni förstå utan att behöva ställa följdfrågor.

ett annat alternativ är att ni går in på sfboks hemsida, söker på Trigun och försöker reda ut det själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha sprängt upp en ny krater i månen över ökenplaneten som han lyckades rädda har vår hjälte Vash varit försvunnen i två år. Men nu när både hans vänner och hans fiender söker efter honom har Vash inget annat val än att återvända. Fler fiender, nya fula trix, massor av action och bäst av allt: Nya, ännu coolare kläder! (->) Fortsättningen på Trigun.

 

de står ju Fortsättningen på Trigun, så de måste väl vara fortsättningen på de två första?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter ju onekligen som det.

Men det är väl inte så konsigt. Det är bara kanske inte att den kommit ut som anime. Det är ju ingen ovanlighet. Men det verkar spännande.

Fast jag vet ju inte om det är en fortsättning eftersom jag inte läst de första trigun.mangorna.

 

har inte heller läst den än, men har tänkt att köpa den nån gång. Behövde bara veta om de var fortsättningen lr inte

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag läst Trigun #2 och Trigun maximum #1 (och för er som vill veta så är maximum fortsättningen på trigun) Både #2 och maximum var t.o.m bättre än #1, även om #2 var lite mer förvirrande.

Nu får du reda ut lite här. Fortsättningen hur menar du då?

Jag har som sagt bara sett animen. Slutar bok 2 där serien slutar och sedan något helt nytt i Maximum som inte har visats som anime? Eller menar du att den bara fortsätter från där den förra mangan slutad, vart nu det var?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu börjar det här bli lite väl tjatigt eller är jag ensam om att tycka så????

Jag har inte sett Animen men vet att den slutar på samma sätt som mangan Trigun som består av två böcker.

Och det finns nu en Manga som heter Trigun Maximum som det än så länge har kommit ut två böcker av på engelska. Ska själv hämta nr 2 av den imorgon på SF-Bokhandeln.

Så kommer vi till slutsatsen.

 

Mangan Trigun består av två böcker. Animen slutar på samma sätt som mangan.

 

Trigun Maximum består än så länge av två böcker(amerikansk utgåva) där nr 1 börjar två år efter att Mangan Trigun nr2 slutar.

 

Så JA man kan säga att Trigun Maximum är en fortsättning på Trigun.

 

Hoppas nu att vi kan lämna denna diskussion o börja diskutera nått annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, det var som jag trodde tillslut.

Men nu tillbaka till mangan. Jag ska så snart jag har fått in lite pengar köpa de nya maximum. Nu när det är en fortsättning, plus att Trigun är en bra serie.

 

En fråga har jag dock till de som läst de nya.

 

Vad tycker ni om den nya i jämföelse mot den "gammla" Trigun mangan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...