Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Vill jag ha intressant karaktärsutveckling, så kollar jag på RahXephon och EVA. Fate suger verkligen i "karaktärsutveckling" i jämförelse med dem två.

 

Jag hatar Shiroh. En tråkig anti-hjälte som fjollar runt och inte vill slåss. Shinji gör det så mycket bättre.

Handlingen är seg som sirap, karaktärsutveckling som du talar om som ska vara det primära är så totalt intetsägande så den knappt finns.

 

INGEN har utvecklats på nåt sätt sen första avsnittet, förutom att Rin blivit "kompis" med Shiroh. Wow, most exiting thing, EVER.

 

om du inte gillar det, se den inte. Du behöver inte känna dig tvingad att gilla den bara för att några/många andra gillar serien.

smaken är som baken, olika stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

om du inte gillar det, se den inte. Du behöver inte känna dig tvingad att gilla den bara för att några/många andra gillar serien.

smaken är som baken, olika stor.

 

Som vanligt när man diskuterar med småbarn så kommer alltid argumentet; "Gillar du den inte så kan du dra". Jag trodde det var meningen att vi skulle diskutera anime på det här forumet. Jag påstår att Fate/Stay suger för att den är seg o tråkig. Ni hävdar motsatsen därför att... Tja, jag har ingen aning. Ingen av er som kan säga varför ni tycker den är bra.

 

Jag måste hursomhelst se hela serien för att med 100% säkerhet fastställa att den suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den enes bröd är den andres död. Inte mycket mer att säga, folk gillar/ogillar olika saker, visst diskutera går bra, det är trots allt vad man har ett forum till. f.ö. verkar du ha missat att vi diskuterat serien ganska mycket.

 

och för att diskutera vidare... *SPOILER*

Jag tyckte om avsnitt 10 av FSN. Nu har Shiroh blivit vän med ännu en master, jag är nyfiken på hur Berserkers och hon coola-lilla-tjejen-med-röda-ögon's relation. "Nu vaknade berserker, puss å kram måste dra" eller nåt liknande i alla fall. Verkar som Berserk har något slags makt över tjejen, eller hon verkar inte få bestämma alldeles som hon vill. Jag skulle vilja veta lite mer om lancer, han retar/förargar Shiroh varenda gång de tar sig ett snack.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ouch hård kritik från Sagara. Själv gillar jag takten som serien håller och tycker inte alls karaktärsutvecklingen är intetsägande. Om takten vore snabbare skulle jag nog tycka att handlingen skulle bli påskyndad.

 

EP.10, handlingsmässigt hände inte så mycket men det var ett ok avsnitt. Iliya är lite läskig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du inte gillar det, se den inte. Du behöver inte känna dig tvingad att gilla den bara för att några/många andra gillar serien.

smaken är som baken, olika stor.

 

Som vanligt när man diskuterar med småbarn så kommer alltid argumentet; "Gillar du den inte så kan du dra". Jag trodde det var meningen att vi skulle diskutera anime på det här forumet. Jag påstår att Fate/Stay suger för att den är seg o tråkig. Ni hävdar motsatsen därför att... Tja, jag har ingen aning. Ingen av er som kan säga varför ni tycker den är bra.

 

Jag måste hursomhelst se hela serien för att med 100% säkerhet fastställa att den suger.

 

Håller med dig att detta är ju ett forum som man ska diskutera osv och varför man hatar serien eller älskar den.. och sj gillar jag den skarpt för att:(Skulle nog kunna säga att den är köpvärd hittlis)

 

Shiro är inte den härra personen som klarar allt efter tredje försöket alltså en svagare huvudperson.

Samnt jag har alltid varit små förtjust i magi, fantasi, Harem och inte allt för snabb framåt, som tex Näe nu går vi och spöar honom, Ja nu var det klart nästa, Då kan man se DragonBalls eller nåt liknande...

 

Men vad gällande karaktärs utvekling kan man inte säga så mycket än, det har ju bara gått 10 avsnitt. Javisst man kan jämnför med EVA eller andra serier men varför för dom har inget gemensamt direkt förutom att det är anime, skulle nog jämnföra med verkligheten isåfall. För det tidsbegrep som dom har på Fate så verkar det handla om 1 till 4 dagars mellanrum eller nåt sånt och då tycker jag karaktärs utveklingen är hyffsat bra faktist^^

 

Men som sakt det är bara avsnitt 10 och det mesta kan hända jag menar kolla på Shuffle där var det nästan bara Komik i serien tills i mitten av serien då den slog runt och att man nästan blev grått färdig i varje avsnitt eller ja inte varje men förstå min tanke :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt tio var väl ok, angående det där med att Tohsaka fick erbjudandet att gå ihop i en liten allians med Shinji så litar jag inte riktigt på vad hon sa till Shirou (att hon tackade nej). Hon såg faktiskt lite för nöjd ut i den lilla stumma scenen som visades där hon och Shinji stod på skoltaket. Känns som att hon egentligen tackade jag och planerar (nu spånar jag bara) att antingen svika Shirou när det verkligen gäller eller att ha Shinji som "back-up" ifall Shirou skulle stupa. Visserligen verkar det dumt eftersom Shinji inte är mycket starkare än Shirou, nåja något planerar hon iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Sagara

Den finns. Den är bara lite seg i början vad gäller Shiroh. I avsnitt 10 börjar det ta fart och se åtminstone nästa avsnitt, 11, innan du sågar Shiroh helt. Dessutom tycker jag att det har hänt tillräckligt mycket för att jag ska vara nöjd. Shiroh har från att vara en helt passiv person i och med avsnitt 10 bestämt sig för att börja bli bättre. Han går i lära hos Saber och ber också Rin att hjälpa honom.

 

Jag gillar konflikten som Saber har med situationen hon befinner sig i på grund av Shiroh som inte ser henne som något verktyg. Och jag gillar de frågetecken som finns vid den här tidpunkten och som kommer redas ut senare. Dvs, hur kommer det sig att Shiroh sår läker över natten, hur kunde han frammana Saber, vem är Lancers 'Master', vem är Casters 'master' (denna är riktigt interessant) etc och vilka nya frågetecken en del av dessa kommer leda till.

 

hon coola-lilla-tjejen-med-röda-ögon

Är-det-inte-samma-lilla-coola-albino-loli du har som avatar?

 

Jag skulle vilja veta lite mer om lancer, han retar/förargar Shiroh varenda gång de tar sig ett snack.

Han (Archer alltså) tycker Shiroh är svag och inte förstått vad det hela handlar om. Att han är en idealist och feg som tror att det går att lösa så att ingen skadas. Men på något sätt förstår han ändå att han tycker så. Dessutom får hans ständiga beska kommentarer Shiroh att bestämma sig för att vara mindre passiv. Något som kommer visa sig i nästa avsnitt.

 

>>Kakan

Rin tycker inte om Shinji, hon tycker han är slemmig och stör sig på hans ständiga uppvaktande. Att hon flinar (tolkar jag det som) är för att hon glädjer sig på att klippa till honom och säga rakt upp i ansiktet att hon nu är med Shiroh. Och på det viset än en gång svara nej på hans närmanden. Även tjejer kan känna skadeglädje. Och särskilt Rin skulle i alla fall jag placera i den kategorin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 11 är med råge det bästa hittills. Till skillnad från Berserkerfighten så får de till det riktigt bra nu. Shiroh har dessutom äntligen tagit steget fullt ut nu. Scenen i slutet med Saber och Shiroh var riktigt bra också.

Rider får massor med plusspoäng, dels för sättet hon rör sig och framförallt för hur hon aktiverar sin 'Noble Phantasm', som man bara fick se en liten del av.

 

Nästa avsnitt ser ut att bli lika händelserikt också med en av de snyggaste fighterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med fullständigt, även om jag tycker det känns konstigt att han i stort bara fightats ordentligt med Rider änsålänge... serien kommer väl bara bli 24-26 avsnitt lång? och då har redan hälften av serien gott och man har inte fått reda på alldeles för mkt om de andra servants och/eller masters. Man kan ju gissa sig till en av masterna kanske två som inte dykt upp en i serien, eller snarare som har dygt upp men som inte blivit presenterade som masters än i serien.

 

japp nästa avsnitt verkar också lovande även om det här var riktigt mumsigt.

 

EDIT: det här inlägget blev lite rörigt, tecken på att jag är trött. Hoppas ni förståt ändå :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man utgår från att 'Fate' kommer vara huvudscenariot för animen som kommer bli 24 avsnitt så har de kommit lika långt som spelet i förhållande till antalet visade avsnitt/totala avsnitt. I de följande 6-7 avsnitten (min gissning) kommer det mest vara tidigare kända karaktärer som det kretsar runt och eventuellt en ny. Och i de sex sista så kommer det hända väldigt mycket och det mesta kommer att redas ut. 'Fate' var som mest intensivt kring slutet.

Sen hoppas jag givetvist på ett DVD exklusivt avsnitt fullproppat med fanservice på den sista DVDn.

 

Hursomhelst så ser nästa avsnitt väldigt lovande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt elva var ruggigt bra, det bästa hittills utan tvekan. Snygg strid mellan Rider och Saber, scenen i slutet med Saber och Shiroh var precis som DB skrev riktigt bra! Shiros 'trace on' är ju riktigt användbar om man är kvicktänkt som Shiroh, kan han inte använda den på sig själv? ^^

 

Shinji är en fegis avslutar jag detta inlägg med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 12 fortsätter med samma klass som 11. Det avslutar också denna arc. Nästa är en riktigt bra där de kan lyckas riktigt bra, Dread kommer nog också gilla den.

 

Annars lite mer om Saber, Shiroh och lite småroliga scener mellan dem.

Kommer resterande avsnitt hålla den här klassen är jag mer än nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra avsnitt, hoppas det fortsätter såhär! Många fler mycket bra avsnitt hoppas jag på :) Det har ju varit så ett tag nu enligt mig. Tycker mycket om striden också, inte för utdragen men ändå inte för kort! Lagom alltså :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 13 bjöd inte på några överraskningar.

Illya ♥ ♥ ♥

illya0dc.th.jpg

Jag tyckte de fick till Shirohs drömmar rätt bra och det lär knappast vara några tvivel om vem Saber egentligen är efter att ha sett detta avsnitt.

I nästa avsnitt är egentligen en sexscen från spelet med. Hur de löser detta i animen ska bli rätt intressant att se.

 

Liten present för Vicke:

ridersakura7km.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

ni som sett kommer att fatta :(

 

Archer är borta... i ett par avsnitt skulle ja gissa på, antagligen klara han sig B) bara att vänta å se.... men gilla iaf archers försök att snacka engelska, även om det lät som han sa blazes istället för blades :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...