Hoppa till innehåll
Anime.se

Mario Kart DS


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

För att citera ett PM:

Jag fick igång en match via Nintendo WFC igår men sen bröts det.

 

När jag sätter på min DS lyckas jag ibland göra ett connection test men så fort jag försöker koppla upp mig mot Nintendo WFC får jag felkod 52100, vilket verkar betyda att jag kommer åt routern men jag kommer inte åt själva Nintendo WFC. Har någon annan haft detta problem? Jag har en trådlös bredbandsrouter av märket Linksys WRT54GC om det spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Genma: Händer mig titt som tätt, ibland fungerar allt som smort men ofta bryts kontakten utan förklaring eller så får jag felkod direkt när jag försöker ansluta. Brukar få återansluta mig flera gånger innan det går igång, fast det verkar gå smidigare om jag först kopplar bort datorn från nätverket. Tror att det har med WEP nyckeln att göra, kanske för att den är dynamisk.

 

Lägger hur som helst in alla som postat hittils och passar på att skicka upp min egen Friend Code:

 

EDIT:

Bankoiia

2 2 7 6 9 5

7 5 4 3 5 7

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yarr! >:(

Jag fick hem min NWF USB Connector idag.. kopplade in, allting funkade som det skulle.. men så fort jag skulle koppla upp mig till NWF network så fick jag en felkod..

söker febrilt efter hjälp på internet men inte hittat något ännu.

 

Kan dröja ett tag innan jag kan spela.. verkar vara många som har det här problemet, så någon lösning borde komma snart.. hoppas jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

;) ;) :D

 

Har testat spela mot några.. vann mot en snubbe som hette "Luigi".. killen var bra mycket bättre än mig, men då lät han mig vinna en gång och sen lyckades jag spöa honom på sista banan, självklart disconnectade han då.. tycker det är dålig stil.. fuska i statsen sådär..

 

edit1: Är det bara jag, eller kör folk ryckigt? eller är det den s.k. snake-tekniken?

Inget som jag vill använda iaf.. nästan som att använda fusk, fast mer skill..

 

edit2: Och ja, jag kan sitta på dasset medans jag spelar.. nummer 2 har aldrig varit lika roligt förut.. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:D ;) ;)

 

Har testat spela mot några.. vann mot en snubbe som hette "Luigi".. killen var bra mycket bättre än mig, men då lät han mig vinna en gång och sen lyckades jag spöa honom på sista banan, självklart disconnectade han då.. tycker det är dålig stil.. fuska i statsen sådär..

 

Jag har faktiskt aldrig fått köra klart någon av mina race! Alltid är det någon som disconnectar! Blir väldigt sur över det då det tar sin lilla tid att koppla upp sig och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni haft problem med Wi-Fi Connector:n så har dom släppt en patch nu:

http://ms.nintendo-europe.com/usb/en/

 

Lite buggfixar för Europa.

 

(1) We fixed the error that occurred in the installation of the version with drivers already installed.

(2) We fixed the problem in which an application error occurred when the registration tool was booted.

(3) We fixed the problem in which the CPU load was quite high when the adapter was not connected.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är mer än gärna på en miniturnering. Smått irriterande ändå att max gränsen för samtida deltagare ligger på smått mesiga fyra... ;)

 

Vilka spelar ni som förresten? Själv kör jag mest med Dry Bones i hans lika torra kart som jag glömt namnet på. Dry.. någonting den med.

 

EDIT: Ändrat mitt MK:DS nickname till Bankoiia, så om Genma har lust att uppdatera första inlägget... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har laggt till allihop.

Får dock tipsa om detta:

Bra Chattställe: http://www.mkdssweden.com/irc/index.php?page=advanced

Ändra Channel till: #mariokartonline

Ändra Server till: irc.quakenet.org

Välj nickname och logga in. :)

(Alternativt använd ChatZilla/mIRC.)

 

Hemsidan:

http://www.mkdssweden.com/

 

Jag hänger där alltför ofta nuförtiden. känner dessutom ett gansak stoert gäng där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...