Hoppa till innehåll
Anime.se

Mario Kart DS


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

Info från Gamecore.se

Fullständig titel: Mario Kart DS

Systemkrav: NDS

Genre: Racing

Utvecklare: Nintendo

Utgivare: Nintendo

Release: 2005-11-25

Antal spelare: 1-8

Minne: Inbyggt

Kommentarer:

o/ Mario Kart DS ftw!!

 

Har nu ägt spelet i ett par timamr och hunnit köpra anska mycket single player. Intrycket?

Det är helt Bobba!Bobba!Bobba!Bobba!Bobba! underbart!!!

16 nya banor och 16 gamla banor från SNES, N64, GBA och NGC. Gjorda för DS, och perfekt koverterade. Innehåller dessutom Mission för den ensamma och massa annat skoj. 8 st cuper med 4 banor i varje plus 50, 100 och 150cc.

 

Speltid/hållbarhet?

LÅÅÅNGT.

Grafik?

Perfekt för DS. Troligen snyggaste grafiken för ett Mario Kart spel hittils (och då tänker jag på utformningen)

Ljud?

Ahh, SNES ljuden finns kavr

Sammanfattning?

Ett av dom bästa spelen i år (och då har jag inte testat wi-fi och multiplayer.)

KÖPKÖPKÖP!!!

 

(Jag har dock inte hunnit pröva wi-fi delen eftersom alla wi-fi USB connectors var slutsålda)

men herreguu vad schysst spel

älska <3

 

(nej, detta är inte nintendo propaganda)

 

Fick lite Mario Kart DS Merchandise när jag köpte det:

 

Spel + stylus: http://i25.photobucket.com/albums/c64/H ... artds1.jpg

Stylus (zoom): http://i25.photobucket.com/albums/c64/H ... artds3.jpg

Poster: http://i25.photobucket.com/albums/c64/H ... artds2.jpg

 

De vän-koder som hitills lags in i tråden. //Genma

 

Hanpusu

021536

999808

 

Kakan

352249

378202

 

Bankoiia

227695

754357

 

Genma

257760

406829

 

Pyoro

360839

288761

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Mario Kart DS verkar onekligen lovande. Får se om det till och med slår den odödliga klassikern Mario Kart 64 vilket skulle vara mys-pys så det exploderar om det.

 

Men nu har jag nyss beställt både Ouendan och Phoenix Wright, så för att ha råd med julklappar väntar jag med Mario Kart DS till efter jul. Då har jag också skaffat mitt nya trådlösa nätverk för mysigt online spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mario Kart DS verkar onekligen lovande. Får se om det till och med slår den odödliga klassikern Mario Kart 64 vilket skulle vara mys-pys så det exploderar om det.

 

"the best installment yet" //Gamespot

 

Så tydligen.. Jag får själv spelet nu i dagarna, kanske imorgon rentav, och jag väntar mig guld och gröna skogar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick faktiskt chansen att spela det på DH nu i helgen, och då till och med med multiplayer. Det var riktigt kul måste jag säga, och helt klart en av de intressantaste titlarna som finns ute nu. Det enda jag kan komma på som var lite halvtaskigt var styrningen - den var helt enkelt för lätt. Hade aldrig några problem med att hålla mig kvar på vägen i svängar eller dylikt. Banorna hade de dock varit riktigt kreativa med ibland, de var oftast helkalas. Tror nog det kommer hålla sig lika väl och länge som sina föregångare, om inte längre.

 

...begäret efter en DS växte plötsligt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ingen startkostnad eller månadsavgift för ånlajnspelande på samtliga av Nintendos kommande Wi-Fi kompitabla titlar.

 

Den enda engångskostanden man kan tvingas lägga ut är runt 400:- för en Wi-Fi dongle, om du inte själv redan har tillgång till trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b.

 

EDIT: Tredjepartstillverkare har visserligen rätt att ta ut ev. månadsavgift för sina spel, men det är inget som kommit på tal än så länge

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen startkostnad eller månadsavgift för ånlajnspelande på samtliga av Nintendos kommande Wi-Fi kompitabla titlar.

 

Den enda engångskostanden man kan tvingas lägga ut är runt 400:- för en Wi-Fi dongle, om du inte själv redan har tillgång till trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b.

 

EDIT: Tredjepartstillverkare har visserligen rätt att ta ut ev. månadsavgift för sina spel, men det är inget som kommit på tal än så länge

 

Härligt härligt!! men hur vet man att man har trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen startkostnad eller månadsavgift för ånlajnspelande på samtliga av Nintendos kommande Wi-Fi kompitabla titlar.

 

Den enda engångskostanden man kan tvingas lägga ut är runt 400:- för en Wi-Fi dongle, om du inte själv redan har tillgång till trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b.

 

EDIT: Tredjepartstillverkare har visserligen rätt att ta ut ev. månadsavgift för sina spel, men det är inget som kommit på tal än så länge

 

Härligt härligt!! men hur vet man att man har trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b? :S

Om du har trådlöst nätverk hemmaför datorer då har du det antagligen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Var inne i Götreborg igår och köpte mig en DS med Mario Kart paketet. Mycket roligt spel ^^, ska bli kul å komma tillbaka till vVisby sen, det är flera stycken som har DS maskiner och Mario Kart. Det blir mycket spela då ^^ Köpte inte nån USB connector (har inte råd, är inte säker på om det var ekonomiskt smart att köpa DS'en heller ^^;;)

 

Gillar att man kan vara upp till åtta på battle, vad som är ännu bättre, man kan dela upp sig i lag och spela. Mycket roligare så, förut blev det ju alltid så att alla hoppade på en osv osv. Nu blir det fältslag istället. woot!

 

Sen så älskar jag retro cuperna. Helt suveränt med en bärbar version av Baby Park, allas favorittokbana.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kakan: Har du W-LAN? Lust att spela lite med undertecknad?

 

------

 

Jag föreslår att vi slår ihop ett inofficiellt Mario Kart DS-mästerskap sen när alla fått ordning på sitt WLAN! :D

 

Jag är helt klart på! :D Jag skickar min friendcode till dig på momangen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte hunnit med det än men senast imorgon kväll är mitt wlan online och klart att köras!

 

Är det någon som har prövat och har koll på det där med firnd code? Blir det som en vänner-lista ála MSN Messenger när man kan se vilka som är online eller får man stämma möte en viss tid och tajma inloggningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är mer att man får stämma möte en viss tid och tajma inloggningarna. I Mario Kart till exempel så kopplar man först upp sig för en WFC-match (wi-fi connection) där får man välja om man ska söka efter vänner, rivaler, såna som bor på samma kontinent eller folk från hela världen. Har man lagt till någons friend code så hamnar den personen bland vännerlistan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...