Hoppa till innehåll
Anime.se

Love Hina drar sin sista suck


forehead
 Share

Rekommenderade inlägg

negima.jpg

Vi skrev tidigare om att Manga Mania ska byta ut två serier i tidningen. Det man inte visste då var när bytet skulle inträffa, men i och med det senaste numret av Manga Mania är det nu officiellt.

 

I det tionde och sista numret av Manga Mania för i år publiceras de sista kapitlen av Love Hina. Love Hina har varit med från start i Manga Mania, och serien har under denna period fått hela 60 kapitel publicerade i tidningen, vilket motsvarar exakt sju pockets. De som vill läsa vidare behöver inte oroa sig - volym åtta av pocketutgåvan kommer ut redan den 15:e januari, och det finns mycket kvar att frossa i då serien ligger på totalt 14 volymer. Manga Mania är även snälla nog att skicka med en avskedspresent, nämligen första avsnittet av Love Hina-animen. DVD:n kommer i ett sött litet fodral tillsammans med tidningen, och på den finns även teasers till Negima! såväl som Air Gear, Love Hinas respektive Power!!!s ersättare.

 

Negima! kommer alltså kunna skådas redan i det första numret av Manga Mania år 2006. Power!!! kommer att hänga med i ytterligare ett nummer, och lämnar först plats åt Air Gear i det andra numret för år 2006.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Litegrann av denna anledning som jag slutade köpa tidningen. Inte just enbart för att de skulle sluta köra LH, utan för att de knappt kör någon serie från början till slut. Skulle föredra om de kunde ha några få serier och köra hela istället för en hel bunt som de sen byter ut halvvägs igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att de byter serier såhär mitt i kan kännas lite trist jo, men sålänge det går att få tag på dem som pocket ändå så är det väl OK. Jag tycker de borde skaffa sig vett att köra serierna till sina slut, och om de inte vill köra millånga serier i evigheter så kan de lika gärna köra kortare sådana. Det är väl en tidsfråga innan Chobits också får lämna plats åt något annat, ifall pocketutgåvorna nu kommer ikapp tidningen.

 

Well well, den utlovade Shojo-tidningen kommer väl bli bättre får man hoppas. Shonen Jump lyckas ju köra samma serier utan problem, så då borde väl Shojo-motsvarigheten göra det också... får man hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir väldigt irriterad när saker (såväl serier som annat) blir oavslutade. Som forehead skrev, börja inte med något som inte avslutas.

 

Jaja, så länge GTO är kvar är jag nöjd. Ryker den så blir det nog adjö till MM för mig.

 

Hoppas Negima-mangan är bättre än animen som jag verkligen avskydde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir väldigt irriterad när saker (såväl serier som annat) blir oavslutade. Som forehead skrev, börja inte med något som inte avslutas.

 

Jaja, så länge GTO är kvar är jag nöjd. Ryker den så blir det nog adjö till MM för mig.

 

Hoppas Negima-mangan är bättre än animen som jag verkligen avskydde.

 

Jag är ett troget akamatsu-fan, och jag kan säga att mangan är MYCKET bättre. LH mangan är ju också bra, men animen har kass kvalitet.

 

Vad skönt att POWER slutar =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att de byter serier såhär mitt i kan kännas lite trist jo, men sålänge det går att få tag på dem som pocket ändå så är det väl OK.

 

Mja men då känns det lite som att jag kan köpa pockets direkt istället. Föredrar att ha en hel serie i pocketform istället för att ha andra halvan i pocket, och första halvan utblandad i 20+ nummer av Manga Mania.

 

Det är väl en tidsfråga innan Chobits också får lämna plats åt något annat, ifall pocketutgåvorna nu kommer ikapp tidningen.

 

Chobits funderar jag på om de kanske kommer köra klart faktiskt, har läst den tidigare och det är inte sådär fasanfullt mycket kvar av den. Oavsett om den kommer ut på pocket känns det ju rätt onödigt att avbryta när det bara är litegrann kvar.

 

Jaja, så länge GTO är kvar är jag nöjd. Ryker den så blir det nog adjö till MM för mig.

 

Vad det gäller GTO misstänker jag att det inte är en fråga "om den ryker" utan snarare "när den ryker". Den är väl åtminstone lika lång som LH såvitt jag vet. LH var de ungefär halvvägs på nu när de tog bort den, och då har det varit en väldans många fler sidor LH än GTO i Manga Mania ända sedan start. Kommer ta flertalet år innan de är klara med GTO i den här takten, och tja så länge tror jag inte de kommer köra den. Tyvärr, för det är min favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaja, så länge GTO är kvar är jag nöjd. Ryker den så blir det nog adjö till MM för mig.

 

Vad det gäller GTO misstänker jag att det inte är en fråga "om den ryker" utan snarare "när den ryker". Den är väl åtminstone lika lång som LH såvitt jag vet. LH var de ungefär halvvägs på nu när de tog bort den, och då har det varit en väldans många fler sidor LH än GTO i Manga Mania ända sedan start. Kommer ta flertalet år innan de är klara med GTO i den här takten, och tja så länge tror jag inte de kommer köra den. Tyvärr, för det är min favorit.

 

Jo, du har säkert rätt. Nästan lite förvånad att de har haft kvar den så pass länge. Men man kan ju alltid hoppas att den kommer att fortsätta ett bra tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var en för mig mycket välkommen nyhet att Love Hina tas bort ur tidningen, den var rolig och bra i början, för då hadde jag aldrig läst något liknande, men jag är sjukligt trött på den, händer inte ett piss, samma gamla skämt, ecchi-humor som står en upp i halsen, det säljer, klandrar inte Akamatsu för det, han tjänar ju pengar på det. Synd att Power ryker dock, det är en av de två serierna som gör serien köpvärd enligt mig,

Som flera redan sagt, ryker GTO så slutar jag köpa tidningen, tycker synd om folk som inte uppskattar den, men det är antagligen för att de inte förstår sig på den heller...

Att Air Gear börjar är lite spännande, har varken läst eller sett animen.

Men att de väljer att ersätta en Akamatsu serie med en Akamatsu serie nämligen Negima får mig att ge ifrån mig en stor suck. För vi alla vet vad vi har att vänta oss av den, jag har visserligen inte läst eller sett den men såvitt jag förstår handlar den om en liten "trollkarlspojke" som varje gång han nyser så åker tjejernas kläder av, jag har det inte riktigt klart för mig hur gammal pojken är, 12 år? och tjejerna ser ut att vara mellan 16 - 19, och jag kan absolut inte se något som helst rum för varken något sorts spännande kärleksdrama, intressant handling eller relation mellan karaktärerna, Skulle vara väldigt trevligt om serien bevisar motsatsen mot mina "förväntningar" men de kunde gott ha valt någon mer bastantare serie att ersätta Love Hina med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För förlagets skull... De avbryter inte Love Hina.

 

Love Hina fortsätter att komma ut i bokform.

 

Det är ett planerat drag att göra så, för att köra alla serierna till slut skulle omöjliggöra att få in nya serier, och det är dödsstöten för en tidning att endast köra samma serier år efter år efter år efter år. FullStop har ett tätt samarbete med Bonnier som fortsätter med serierna i bokform.

 

Att Love Hina ersätts med Negima är ett lika givet drag, eftersom Love Hina var en av de mest populära serierna.

 

Angående Negima, så är det långt ifrån en serie som endast handlar om en liten pojke som nyser kläderna av tjejerna i klassen (hans nysningar förekommer en två tre gånger i början, bara). Resten är en kavalkad av idiothumor, action och slagsmål. Men stör man sig till vansinne på Akamatsus humor med trosglimtar lär det inte hjälpa, då huvudsagan givetvis är ganska kryddad med sånt också. Kan man låta bli att störa sig på den humorn, eller ännu bättre uppskatta den så är Akamatsus serier riktigt läsvärda.

 

Men det är sant, någon avancerad figurinteraktion är inte att vänta. Snarare en krock av en hysterisk mängd mer eller mindre galna knäppgökar och vad det leder till. Någon seriös serie är inte Negima, och inte Love Hina heller för den delen, så väntar man sig allvarligt menad figurinteraktion skall man leta någon helt annan stans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Mjo, antagligen lär väll GTO ryka, specielt om man kollar på läsarbarometern, fast den är en av dom där serierna som breddar läskretsen för tidningen en del kan jag tänka mig.

 

Om MM ska kunna köra klart serier så bör dom komma ut en gång i veckan, (per manga kapitell). vilket faktiskt inte är orimligt att genomföra, endast oekonomiskt, men ju fler som köper tidningen ju oftare kommer den komma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag kan ju inte direkt säga att jag blev så "Happy" när Negima skulle ersätta Love Hina. För då hade jag upp till volym 7 på engelska.... :S

Och att MM tog bort "Blade of the inmortal" nästan bara efter några nummer..... jag som just hade kommit in i serien.... ville ju förstås köpa den men kolla priset på SF 148 spänn (DAAAAHH!!!)......svimm...... DUNK!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...