Hoppa till innehåll
Anime.se

De mest känslosamma episoderna i anime.


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Såg klart den igår, så jag förstår vad du menar :/

Jag tyckte ärligt talat det kändes lite som att de försökte överträffa första säsongens händelse... som att de härmade sig själva. :x

 

(Off-topic:) Jag håller ändå tummarna för ett "3rd GIG" så hårt att jag riskerar tappa dem. >_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart den igår, så jag förstår vad du menar :/

Jag tyckte ärligt talat det kändes lite som att de försökte överträffa första säsongens händelse... som att de härmade sig själva. >:(

 

(Off-topic:) Jag håller ändå tummarna för ett "3rd GIG" så hårt att jag riskerar tappa dem. >_<

 

Förvisso, fast jag tycker det passade bra och jag ska hålla tummarna med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att "The Grave of the Fireflies" är den mest känsloladdade.

Jag klarar inte av att se den fler gånger, eftersom den är så sorglig.

Filmen är ett mästerverk.

 

Absolut den sorgligaste! Jag såg den dessutom på bio och jag kan lova att snyftandet och snörvlandet var ganska högljut :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Project ARMS:

 

Avsnitt elva då Katsumi dör och Ryo förvandlas till Jabberwock, börjar väl inte gråta percis men jag tycker att det är en stark scen.

 

 

För dem som inte har läst/sett Naruto ska inte läsa nu men detta händer tidigt i serien:

 

 

 

 

Jag blev faktiskt lite tårögd när jag såg på Narutoavsnittet då Haku och Zabuza dör. Gripande.

 

Glömsk som jag är så kom jag jusst ihåg avsnitt 24 av Eureka Seven, det var ett avsnitt fyllt av känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Grave of the fireflies är ju rätt sorglig...

Tycker faktiskt väldigt många anime serier innehåller mycket känslor eller så är det jag som är känslig för det händer ofta att jag blir lite deppig och det faller någon tår. Även om vissa anime serier kanske inte är särskillt sorliga så är dom ändå väldigt berörande för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

en anime som jag sett klart för inte så länge sedan var Green Green

 

Green Green utspelar sig i skolmiljö, där 1 pojkskola och 1 flickskola ska slås ihop som ett försök. För länge sedan hade en pojke å en flicka fallit i förälskelse,men denna kärleken var förbjuden så dom lovade varandra att återfödas i ett nästa liv å därefter tog båda sitt liv. Dessa två möts sen i denna skolan men dessvärre har killen glömt löftet som han svurit. Flickan gör allt för att få denne killen att komma ihåg henne...

serien avslútas på ett så sorgligt sätt att det får vem som helst att bli tårögd..

Midori(tjejen) som äntligen fått yo-suke(killen) att förstå allt genom en kyss offrar en del av sin livsenergi åt yo-suke när han blivit medvetslös

för att han ska vakna upp. Detta gör dock att hon måste lämna denna tiden där yo-suke lever för att hon gjort av med denna energin.

de båda som äntligen verkade så lyckliga att äntligen ha funnit varandra skjiljs hellt plötsligt åt...- yo-suke som vaknat upp ur medvetslösheten tar farväl av midori å lovar att aldrig glömma henne,att han är glad att äntligen få träffa henne....snyft snyft...

helt klart en sevärd serie med lite nakna delar som läggs upp på ett ytterst komiskt sätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saikano, avsnitt 9. Är nedstämd fortfarande :(

 

Kan inte annat än hålla med, det är antagligen det avsnittet som har haft överlägset mest påverkan på mig. Så vackert men samtidigt så hysteriskt fruktansvärt, vart om jag ska vara ärlig lite halv apatisk till resten av serien så resten påverkade mig inte i närheten lika mycket.

 

Detta betyder dock inte att jag inte gillade serien för det är en av mina absoluta favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Själv tycker jag att "The Grave of the Fireflies" är den mest känsloladdade.

Jag klarar inte av att se den fler gånger, eftersom den är så sorglig.

Filmen är ett mästerverk.

 

Seconded! Trodde inta så bra filma eksisterade, ble bra överaskad av den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag vet att det har varit något känslosamt i någon Bleach episod, men har glömt av vad. x|

 

Men.. måste säga att Ginga Densetsu Weed har några fina scener, speciellt den sista episoden. Skriver bara litegrann om det, varning för spoiler, texten är vit så ni får markera den för att se.. :rolleyes:

Tycker scenen då Smith, Riki och många andra döda hundar som jag ej orkar räkna upp kommer som "andar" ifrån de döda för att stötta Hougen när han ska.. "döda" Hougen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har en ny att lägga till på min lista : mai hime ep 24.

 

Spoiler

Tate ligger på marken och harlångsamt börjat fösvinna. Mai sitter över honom med ansiktet fullt av lårar och säger "i havent told you about my feelings". mais röst tonar bort och hon skriketuatn att man hör ett ljud, Tate ler och försvinner i samma ögonblick som mai kysser honom.

... ett mästerverk helt enkelt ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det verkar som att jag är ensam i denna tråden om att tycka att Full Moon wo Sagashite har ett väldigt känslosamt slut som knäckte mig mitt itu.

 

Det börjar först i slutet av näst sista avsnittet när Takuto frågar, "Vem är jag?" då man inser vad han offrade för Mitsukis skull. Sedan fortsätter det när man märker att blomman inte verkar på honom och han försvinner i alla fall och Meroko offrar sig själv för att låta Mitsuki klara sig. Och att dessa två sedan bli benådade.

 

Det är så otroligt proffsigt gjort.

 

Jag bölade som en vattenkran där, oerhört känslosamt.

 

 

 

Sedan finns det ett par fler serier som är väldigt känslosamma, dock ingen jag kommer på just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Upptäckte att jag hade glömt nämna Air som är väldigt gripande speciellt avsnitt 11 (strand scenen) och 12. Sen så finns ju Kanon också som är ganska sorlig (dock så förstörs detta), hoppas att Kyoani gör ett bättre jobb i höst på den punkten.

 

Även om det inte är en anime utan en visual novel så måste även Planetarian nämnas eftersom den är också gjord av Key och kommer förhoppningsvis bli en Ova eller liknande i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...