Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon:06


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Tågbiljetter borde man nästan köpt för länge sedan..

 

Haha så går det när man bor typ, lågt ifrån. Förra gången så var jag så lat att jag gled upp ur sängen ungefär två timmar innan det öppnade, käkade frukost och duschade och hela köret man gör på morgonen i lugn och ro. Sen tog jag tuben till stan, gick till biljettkassan och köpte tågbiljett för 39 spänn. Var framme typ samtidigt som dom öppnade. Sen så var jag så bekväm av mig att jag inte orkade sova i sovsäck utan åkte hem igen sen på kvällarna, även fast jag betalat för sovplats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Jag kommer till Uppcon även det här året.

Ska bli riktigt skoj, har sett fram emot det sedan Uppcon 05 stängde portarna, och DoA4 turneringen lockar ju mer än lagom.

En anime.se gathering, blir det att alla drar och käkar och samtalar då som det var förra året?

 

men vad är detta? har skatan klivit ur sitt doa4 skal för att åter igen skåda omvärlden :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vad är detta? har skatan klivit ur sitt doa4 skal för att åter igen skåda omvärlden :D

 

Jajamensan, det enda som 3 månaders konstant DoA4 kostat mig är att jag blivit sämre på att teckna, sämre socialt umgänge, sämre kroppsform, alldeles för mycket cola och en massa tid här på anime.se.

 

Men nu är jag åtminstonde duktig på DoA4.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh noes! :0

Var jätte längesedan jag var inne här... xD

Well, jag kommer till UppCon som Go Go Yubari från Kill BIll (hoppar ingen dissar min dräkt, hemmagjorda star maze (den blev inte så bra som jag förväntade mig T_T) eller att jag inte kommer fårn en Animé... xD; )

Tar med mig en crossplayande Kyo från Fruits Basket också ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som tidigare nämnts kommer eran lilla Herid denna gång igen.

 

Det var typ en halv evighet gånger tvåtusen sedan jag var här. Dock så har min förening börjat växa något så kopiöst så det är svårt att hinna med allting.

 

Fast tja... Det skulle vara roligt att träffa folk och så, om folk har tid för att umgås. Denna gång kommer jag att bo i Uppsala med fyra andra personer ur min förening, vi blev lite färre denna gång, folk var fattiga.

Och jag kommer då ha massvis med tid att försöka bekanta mig med er. Om det nu inte är så att ni är lika ointresserade att umgås som föregående gånger.

 

Man kan känna igen mig på mitt affro, dock är mit afro så förbaskat litet nu, morsan gav mig 2k för att klippa mig och jag tackade inte nej. I min signatur så finns det två bilder, den tidigare bilden, då jag sitter på en säng, är väldigt lik mitt nuvarande utseende.

 

Och angående den där "Gathering"-grejen ni snackade om är jag på.

Synd dock att den från anime.se som jag känner bäst (Zaphod) inte kommer till Uppcon. Hon har typ varit hos mig ett X antal gånger det gångna och detta år, och vi har blivit relativt bra vänner. Där har vi en som åtminstonde inte skyggat för mig!!

 

Jag tänker inte Cosplaya denna gång, eller ens försöka som föregående gånger, men då dräkten aldrig blivit färdig. Jag kan, om jag vill med mitt nuvarande hår Cosplaya Chiba från BECK, men jag tror inte det.

Vi får väl se vad folk säger.

 

Denna gång har jag även ett nytt minneskort till min digitalkamera på hela 1gb, vilket med högsta kvalité och upplösnnig är ungefär 650 bilder. Eller en film på 30 minuter. Eller 5h ljudklipp.

Så ni kommer alla bli plåtade, och plåtade igen, och än en gång!

 

Hur som helst så hör av er, och hälsa gärna på mig! Jag bits inte, jag dödar inte folk (inte spontant i alla fall) och jag är absolut inte farlig (inte om ni inte stör mig något så fruktansvärt mycket). Så alltså ingen fara! Kom krama mig! HEHE! Fast ni får hoppas på att min flickvän inte river hjärtat ur er... Hon brukar försöka när jag håller på att smeka killar...

 

Med Vänliga Hälsningar från Herid Fel aka Oskar Vikström

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hälsade på dig förra gången och jag kommer nog hälsa denna gång med ^^

 

Och hur blir det med "anime.se the gathering"? Något bestämt än som inte står här?

 

edit: jag kommer nog ha min shadow of the colossus t-shirt samt en grå långärmad skjorta på mig :P iaf den första dagen! Får se om cainz och grunt kommer och petar på mig i år igen (om dem kommer i år :O).

 

Vi måste ha en megagruppbild av anime.seare!!

 

edit2: dem som ser och känner igen mig måste komma fram och hälsa!..om ni vågar..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rapport från UppCon:

 

Står här vid Macdatorerna som ställts fram för att man ska kunna rösta på tävlingar och stuff. (Fast folk använder dom för att surfa runt istället >3 )

 

Väldigt mycket folk här och många från anime.se. I spelrummen existerar givetvis ingen luft och det är skitvarmt där. En kul grej är att dom har en arkadmaskin med Guilt Gear XX. (sitter nästan enbart vi den, älska GG!!)

 

Nu orkar jag inte stå här böjd och skriva längre. Nu ska jag iväg och leta efter ett eluttag så att jag kan ladda min mobil.

 

See youss!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, här var rätt Uppcon tråd :)

Hade helt otroligt kul!! :D Måste dock quota något jag sa i nyhets forumet:

 

Hade dock en hel del otur på biograferna :rolleyes:, fick inte se sista avsnittet av Saikano, och fick även erfara en del 10-20 minuters perioder av dödtid då de glömde att byta skiva mellan avsnitten :S

 

Men nåja, allt kan inte vara perfekt ;)

När får vi veta vilka som vann Cosplay tävlingen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jajamensan, det enda som 3 månaders konstant DoA4 kostat mig är att jag blivit sämre på att teckna, sämre socialt umgänge, sämre kroppsform, alldeles för mycket cola och en massa tid här på anime.se.

 

Men nu är jag åtminstonde duktig på DoA4.

 

XD

 

Jag hade dock större vinst-förhoppningar på Naruto Gekitou ninja taisen vad det gällde spelturneringar, fast där hamnade jag på loosers bracket i första matchen :);

Väldigt många bra spelare :O Fick aldrig veta vem som vann, hoppas de sätter upp en bild på Uppcon.se, eller i alla fall vilken karaktär han använde. :S

(Gissar på killen i keps som spelade Kimimaru.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg inte prisutdelning men jag hörde att bl.a Reno vann.

 

Tyckte det var mycket roligt, även om jag som med-på-ett-hörn arrangör var sjukt stressad hela tiden. Oändligt imponerad av de som var riktiga arrangörer och höll i allt *applåderar Uppsalakai med hjälpare*

 

Bion krånglade, såklart, min låt till karaoken funkade inte så jag fick ta med sång i bakgrunden >.< och att bära packningen tog nästan kål på mig innan konventet hunnit börja.

 

Men gothic lolita visningen gick bra, jag fick träffa kompisar och hann både se flera tävlingar och glo lite på film och det var helt enkelt SJUKT KUL!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...