Hoppa till innehåll
Anime.se

Saikano live action


Vargen2
 Share

Rekommenderade inlägg

Brukar inte gilla filmer som baserar sig på böcker/spel/serier men när det gäller en så pass bra serie som Saikano så är det klart man måste se den. Fast jag har inga stora förhoppningar tyvärr, jag tror det kan bli väldigt svårt att bygga upp Saikanos speciella känsla på så kort tid som 1h 30min.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Såg filmen häromveckan. Den var rent ut sagt fullständigt värdelös. En orgie i tristess med lika mycket action som syns i trailern + en sisådär fem minuter till. Effekterna var helt OK men ändringarna i storyn jämfört med animen var meningslösa, atmosfären var obefintlig och handlingen fylld av hål. Skådespelarna var inte dåliga men fruktansvärt malplacerade i sina roller. Nog för att Shuji och Chise ser ut som respektive en fyrtioårig gubbe och en åtta år gammal unge i animen, men att bibehålla det intrycket i filmen... Usch. Ett självmotsägelsefullt, ologiskt, clichéfyllt typiskt japanskt drama som inte är värt tiden eller pengarna ni använder för att få tag på den.

 

Se Paradise Now om ni tvunget ska se live action.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen gillade jag inte Saikano speciellt mycket, slutet var dock ett stort plus för serien.

Tror inte att jag skulle se en Live action version av den då Live action enligt mig är oftast sämre än vad anime-versionen av serierna är.

 

En annan sak med Saikano som jag störde mig på var att karaktärerna visade rodnad 95% av serien.

Dock kände jag att serien var för krystad, kändes verkligen att den var gjord för att man skulle bli ledsen på slutet vilket förstörde allt för mig =/

 

 

Slut-spoiler

Dock måste jag säga att slutet är bhyst, hur många gånger har man inte viljat se en film/serie där det slutar med att jorden går under?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Filmade versioner av manga och animé har jag lärt mig att aldrig ens vända på huvudet åt. Har sett ett femtal och de har alla varit så fullkomligt usla, så genomdåliga att jag önskar att jag aldrig någonsin hade sett dem.

 

Och sen dess har jag inte funnit något som helst värde i att hoppas på att nästa kanske blir bra.

 

Denna något pessimistiska åsikt kanske inte tillför något, men det är bara ett tips från mitt håll: Skit i live-versioner av manga och animé ända tills omvärlden står och skriker att den är skitbra. För då är den nog typ duglig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den enda bra LA-versionen jag sett är den på 'Rokka no Hanako-san'. Den var riktigt underhållande.

Sen kollade jag på första avsnittet av Nodame efter att ha fått ner det av misstag, och var positivt överraskad.

 

Annars var i princip allt jag haft oturen att se något jag helst glömmer bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg igenom Nodames cantabile. Skådespelarinsatserna kändes undermåliga, men jag kunde inte annat än gilla de härliga kalkonspecialeffekterna, som vid Chiakis absurda misshandel av Nodame (humoristiskt framställd kvinnomisshandel? För "fult" för att inte gilla!). Och all klassisk musik var skön att höra.

 

Nu när jag följer animeserien känns den stel och livlös i jämförelse. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl ungefär det jag tyckte också. Allt är så överdrivet att man bara sitter med ett flin.

Resultatet blir bara på något vridet sätt så "rätt". Nu tror jag ju inte att jag kommer se särskilt mycket mer.

 

Vad gäller animen så är största anledningen att jag kollar på den Tomokazu Sekis och Ayako Kawasumis tsukkomi-boke förhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...