Hoppa till innehåll
Anime.se

School Rumble 2nd Term


Bankoiia
 Share

Rekommenderade inlägg

Så var det dags igen. Ett kärt återseende.

 

School Rumble 2nd Term började igår, och att se igenom premiäravsnittet var som att spola tillbaka tiden en aning. Det har inte förändrats mycket sedan sist. Men det gör inget. Det är fortfarande School Rumble.

 

Även om man saknar Horie Yui och Scramble, så känns det nya introt inte helt fel. Den är komedi. Precis som serien. School Rumble lever vidare. Övriga kommentarer överflödiga.

rumble17hx.th.jpgrumble27wb.th.jpg

rumble37xi.th.jpgrumble48ep.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...
Jag har lite svårt för roliga animer när jag är själv, känns lite fånigt att sitta och skratta utan att ha någon med mig.

Men det vore asballt att få se serien på bio på en mangakai visning eller något XD

Tycker precis tvärtom, jag gillar inte att sitta och titta på en komedi på bio och tvingas höra på när vissa asgarvar åt precis allt. Tycker det är lugnast att sitta och titta på en komedi själv och få skratta när man känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis tittat på avsnitt 3 (raw) och jag måste säga att School rumble har nog till och med blivit sjukare en vanligt :)

Kan hålla med om detta.

 

Trean byggde smart vidare på det som började i andra avsnittet, och gjorde det nästintill bissart. Givetvis gillar jag det. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis tittat på avsnitt 4 och måste nog säga att det var nog det avsnittet jag har gillat mest en så länge på ni gakki. Många underbara parodier, men bäst av allt måste endå vara dom mycket roliga Eri/Harima scenerna.

 

Så ni som inte tittar på rawsen har mycket att se fram imot. Kan även medela att på avsnitt 5 så börjar kulturfestivalen och den kan väl inte bli annat en rolig med tanke på hur länge dom har pratat om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ursäkta dubbleposten men jag måste dela med mig av mina tankar om det senaste avsnittet (6). Jag har precis tittat klart på raw:en och jag tänkte dela med mig av en lite förhandstitt så ni som absolut inte vill bli spoilade om nått ska nog sluta läsa nu, jag ska dock försöka undvika spoilers så mycket jag kan..

 

Jag tyckte att avsnittet var bland dom bättre än så länge, mycket var tack vare att jag gillar vägen som storyn tar men även skämten var bra. Givetvis så handlar hela avsnittet om den efterlängtade kulturfestivals pjäsen och som förväntat så var den mycket rolig, men även en hel del story utveckling hände här. För er som gillar Eri/Yakumo/Harima scener så kommer ni bli mycket nöjda, så gott som hela avsnittet bestod av sådana.

 

Ni som gillar Yakumo (oförståligt :)) kan dock bli lite besvikna eftersom hennes roll kommer antagligen att minska en hel del efter det här avsnittet och Eri kommer nog hamna ännu mer i fokus(Yay!).

 

Imadori är förövrigt tillbaka i det här avsnittet, även om han inte har någon rolig scen så är det allafall trevligt att han fick vara med. Han verkar även vara med i nästa avsnitt.

 

Har tagit lite hyfsat spoilerfria bilder.

bscap0043sf.th.jpg

bscap0055zi.th.jpg

bscap0063op.th.jpg

bscap0077db.th.jpg

Nästa gång så blir det en picknik och om ni minns dom andra utflyckts avsnitten(stranden/campingen) så kan det ju inte vara annat än roligt.

 

Edit: Glömde nämna att Akira gör en av sina bästa scener i det här avsnittet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...