Hoppa till innehåll
Anime.se

School Rumble 2nd Term


Bankoiia
 Share

Rekommenderade inlägg

Phew! De senaste dagarna har varit en ytterst intensiv school rumble period för mig. Jag har gått igenom första säsongen, 2 ova:s och hela andra säsongen. Känner mig en smula matt nu.....och jäklar vad jag har garvat! School rumble är verkligen rolig, och jag gillar karaktärerna. Mina favoriter är Tenmas lillesyrra (kommer inte ihåg namnet, skitkass på namn) och Lala, den mexicanska brottaren. Fast jag tröttnade på att handlingen inte går framåt så mycket (eller knappt alls).

 

slutet på andra säsongen

var precis som första säsongen, en besvikelse. Jag ville ha ett slut på serien men istället blir det bara upplagt för en tredje säsong. Blää! Får se om humorn är nog för att locka mig till att börja se den tredje säsongen, när nu den kommer men jag tror faktiskt inte jag kommer att göra det.

 

Nu gäller det att hitta en ny, bra serie att följa (eller ett liv, men det är inte prioriterat) och gärna någon som är lika rolig som school rumble. Får kolla in forumet efter bra tips :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Va dött det är på forumet idag då >_<

Mm, det är för att jag är upptagen med att städa upp burkar och funderar på hur jag ska få ett stycke ouppväckbar person från min säng till min bäddsoffa så att jag kan sova i sängen. >:(

 

Sen har alla aktiva medlemmar förflyttat sig till Halo 3 istället. :3

 

Sen vet vi alla att det är Sawachika som gäller :)

 

dsqWBxPax.jpg

 

OsuIPpSet.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har det inte lätt du Jocke. Du får sluta dejta Timotei så löser det kanske sig? XD

Vad gör man när man städar burkar förresten? Sorterar alla hentaibilder i en särskild filstruktur eller är det pantburkar du menar?

 

Ja, Sawachika är nog min favorit också, känns som om hon utvecklas mest och har ett rätt skönt sinne för humor. Men ja, Yakumo... obeskrivligt härlig karaktär. Din Eri-bild får nog bli min framtida avatar förresten. Letar bra bilder för att ersätta min Ayu Ayu när det blir dags.

 

Halo 3? Skämtar du eller? Ihhh. Har inte en tanke på att spela det.

 

harima.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wutlol tror du jag sitter och har en samling burkar som jag lägger hentaibilder i? >_- Det är självklart pantburkar det handlar om, cider 7or för att vara exakt. Kompisen tyckte att Halo 3 split-screen = dricka också.

 

Och mja det är rätt kul faktiskt, har tyckt att det varit rätt tråkigt annars men med några irl kompisar och Timotäj och Erkenöt så blir det rätt sköj faktiskt, om inte annat för att skratta åt Timotei's skånska och Erkefiende's kassa kompis som han kör split-screen med! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har det inte lätt du Jocke. Du får sluta dejta Timotei så löser det kanske sig? :lol:

Vad gör man när man städar burkar förresten? Sorterar alla hentaibilder i en särskild filstruktur eller är det pantburkar du menar?

 

Ja, Sawachika är nog min favorit också, känns som om hon utvecklas mest och har ett rätt skönt sinne för humor. Men ja, Yakumo... obeskrivligt härlig karaktär. Din Eri-bild får nog bli min framtida avatar förresten. Letar bra bilder för att ersätta min Ayu Ayu när det blir dags.

 

Halo 3? Skämtar du eller? Ihhh. Har inte en tanke på att spela det.

 

T_T, är det typ " Hacka på Timotei " månaden nu? Förövrigt så är H3 på live riktigt kul med ett par härifrån. Och dissa inte min skånska! Kom igen skåningar, kan ni verkligen ta detta? Min dialekt är inte så skånsk som många tror, det finns så sjukt mycket värre.

 

Håller med övriga om att Eri är the only one.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, säkert jätteroligt, men ofta man slänger bort mer tid på multiplayer än man redan gjort med Quake 2 och Quake 3 i unga år. Skall väl vara med några goda vänner så det hela blir fett skämtsamt i sådana fall. Och nej, jag tror ingenting. Jag vet. Sluta dölj sanningen för oss andra nu Jocke. Du är ju bland likasinnade, vad räds du?

 

Nej, vi hackar inte på dig Timotei, inte alls. Du skall veta att jag över lag är betydligt mer vänlig mot skåningar än de flesta andra. Jag stod ut med två komiska skåningar under min värnpliktstid. Har faktiskt lärt mig dekryptera den något förvrängda danskan också. Lite charmigt. Jag gillade dig nog mer då du var pinku-chan dock...

 

Men sluta hijacka SR2-tråden nu. Back to where you came from osv!

 

worker.jpg

 

Bra avsnitt om man gillar Eri, och mer lär det väl bli. Gosu gosu.

 

PS. Skall övertala min Halo 3-spelande gotlänning till kompis att lira med mig någon gång så skall ni få er en match. YAKUSOKU!

 

Ett sista avsnitt sen sömn.

 

PS2. Min största önskan just nu vore att de gjorde en SR3 på nolltid och att allt sändes och subbades på en vecka. Vill inte att det skall ta slut :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske borde prova mangan. (OH SNAP!!)

 

You TEASE! >:)

 

But on a serious note... jag har funderat både en och två gånger på om jag inte skulle börja läsa mangan. Har ju aldrig läst en enda manga, så troligtvis kommer jag inte börja heller, men med tanke på att den fortsatta handlingen fokuserar mer och mer på Eri x Harima så känns det lite frestande.

 

Men men... en tredje säsong kommer ju komma, förr eller senare. Jag har svårt att tro att man inte kommer animera det tredje och sista skolåret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge mig säsong 3! >:(

 

Btw, såg School Rumble för andra gången nyligen och blev lite mer positiv till relationen mellan Harima och Yakumo. Men fortfarande är Eri favoriten.. tror inte det kan sluta på något annat sätt än att dom slutar tillsammans. Eller så är de tråkiga och aldrig ger oss ett definetivt svar... men säsong 3 är ju självklart, har dock varit tunnt på nyheter om serien. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, då var den slut då. Le feeling skulle väl kunna liknas vid...

 

scramble.png

 

Men vafan, Harima kämpar på så får väl göra det själv också. Hoppas att de gör en säsong 3. Sceleris pekade ju ut att mangan fortsätter, är rätt frestad att fortsätta på den men har aldrig läst manga tidigare så jag vet inte. Skulle det komma ut en anime vore det så mycket roligare att följa den då jag har ett starkare band till animerade serier.

 

Säsong 2 i allmänhet då. Jag trodde den skulle vara lite svagare än den första och det är nog mycket möjligt att den var. Den tappade lite fokus och körde lite för många fillers. Även om serien inte behöver så mycket fokus så skadar det inte om karaktärerna gör lite progression. Basket-grejjen var inte särskilt rolig, och parodi-avsnitten (eller vad det nu var) var väl so-so. Hige vs Oujo-sekvenserna är dock priceless och man börjar gilla de mer och mer som par. Tenma är alltid härlig i sina gudomligt enfaldiga stunder. Yakumo och Harima utvecklas ju också tillsammans vilket är trevligt. Över lag är nog säsongen lite svagare men man gillar den inte mindre eftersom man fäst sig så otroligt vid karaktärerna.

 

Vad gäller sista avsnittet så.... tjae, inge closure direkt, men får vi bara en säsong 3 så kan jag leva med detta..

 

Dock

Tyckte jag scenen med Yakumo och Tenma som små var så förbaskat gullig och rörande. Serien är rätt flummig i övrigt (no kidding) men just denna sekvens kändes väldigt honest och visade prov på syskonkärleken mellan dem. Men sen när man helt plötsligt trodde att den blev lite väl seriös, så kommer baksidan av boken där det står att den tillhör biblioteket :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock
Spoiler
Tyckte jag scenen med Yakumo och Tenma som små var så förbaskat gullig och rörande. Serien är rätt flummig i övrigt (no kidding) men just denna sekvens kändes väldigt honest och visade prov på syskonkärleken mellan dem. Men sen när man helt plötsligt trodde att den blev lite väl seriös, så kommer baksidan av boken där det står att den tillhör biblioteket :D

Det avsnittet tyckte jag var lite intressant. Det var vad jag minns inte med mangan, men det är ändå karaktärsbyggande för systrarna Tsukamoto och ger en bild av deras förhållande -- de verkar bara ha varandra, så vad är grejen med deras familj? Det verkar vara mer än att deras föräldrar bara inte visas -- avsnittet antyder att de inte finns där längre. (Och är deras "förmågor" mer än en skämtgrej? Yakumo kan höra vad killar tänker, och Tenma kan böja skedar med tanken.)

 

Oftast brukar mangatecknare inte ha någon som helst kontroll över animebearbetningar eller kommunikation med deras skapare, men jag undrar om inte School Rumbles tecknare haft ett finger med i det avsnittet. Han lånat ut sin röst till animeserien, så han har då iallafall haft kontakt med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

The official website for the School Rumble anime franchise has announced that a third series has been greenlit for production in Japan. Kodansha will bundle School Rumble: Third Term DVDs with the limited first editions of the 21st and 22nd Japanese volumes of Jin Kobayashi's original manga. The 21st volume goes on sale on July 17. (The 20th volume, without a DVD, goes on sale on March 17.) The new project will reunite director Shinji Takamatsu, series script editor Hiroko Tokita, character designer and animation director Hajime Watanabe, and the animators at Studio Comet; all of them worked on the first two anime series.

 

taget från animenewsnetwork.com :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The official website for the School Rumble anime franchise has announced that a third series has been greenlit for production in Japan. Kodansha will bundle School Rumble: Third Term DVDs with the limited first editions of the 21st and 22nd Japanese volumes of Jin Kobayashi's original manga. The 21st volume goes on sale on July 17. (The 20th volume, without a DVD, goes on sale on March 17.) The new project will reunite director Shinji Takamatsu, series script editor Hiroko Tokita, character designer and animation director Hajime Watanabe, and the animators at Studio Comet; all of them worked on the first two anime series.

 

taget från animenewsnetwork.com :D

 

Låter ju nice =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta snacka strunt nu Blå. En tredje säsong är guld, oavsett om det finns manga eller ej. Eri utan Horie Yui är liksom inte riktigt hundra procent. För att inte nämna alla de andra suveräna röstskådisarna i serien. Nä shit, jag kommer sluka den serien med hull och hår. Kärlek <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...