Hoppa till innehåll
Anime.se

School Rumble 2nd Term


Bankoiia
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Detta får mig att fundera...

 

Mangaserien är nu uppe i motsvarande 20 böcker med den 21:a påbörjad (animén täcker hittills ungefär upp till volym 14) och det verkar faktiskt vara på väg att ta slut nu, med de senaste kapitlen i åtanke. Så när de utannonserar detta undrar jag om de har planerat att synka ett animerat slut med slutet på mangan. De verkar iallafall ha tillräcklig kontakt med mangatecknaren för att kunna göra det.

 

Men vad betyder det egentligen att de kallar avsnitten för "#25" och "#26"? Det kan ju inte vara "pålägg" på säsong två, för den hade ju egna avsnitt 25 och 26... och de hinner inte sända 24 TV-avsnitt före "#25" ska säljas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

har läst att det skulle komma mer detaljer ang school rumble säsong 3 den 17:e mars och hittade det här.

 

schoolrumbleinfo.jpg

 

kan ju inte japanska så vet ej vad det står och ANN har inte skrivit nåt nytt än, kommer fortsätta hålla ögonen öppna för mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Lite semi-offtopic -- mangan har ingen egen tråd, och jag känner inte för att starta en nu -- men liksom WHOA! Det märks att det börjar gå mot början av slutet nu, tecknar'n Kobayashi börjar knyta igen ändar så jävla bra nu. Kanske inte jävla bra "objektivt" sett, men jävligt bra för att vara School Rumble! De bara måste animera slutet. :)

 

Förresten, angående kommande OVA:n... Det typiska i School Rumble är ju att varje avsnitt har tre avsnittstitlar. Men på Tredje terminen:s webbsida så listas just nu fem "sidor" med tre avsnittstitlar vardera, och det ser inte ut att bli färre. Blir det fler än två OVA-avsnitt, eller vad? :x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Det var ju fan vilken cirkus det här skulle bli. Såvitt jag har fattat det nu av att söka runt är att anledningen till att avsnitten kallas för 25 respektive 26 är att det är de enda avsnitten som animeras. Avsnitt 1-24 kommer bara "beskrivas" och projektet går ut på något i stil med "köp och läs mangan, fucktards". Jag hoppas att det inte stämmer, men för tillfället verkar det inte så mycket bättre.

 

Om någon sitter inne på information som hävdar något annat, posta och säg något på dirren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

School rumble San gakki ova 1

så nu har man sett första ova:n eller avsnitt 25 om man vill säga det istället, helt bra avsnitt men hade helst vilja se hela walkathon från början.

har inte något annat att lägga till om denna ova.

 

Synd att dem bara animerar avsnitt 25 & 26, hade gärna sett en hel säsong till med school rumble. Nu är det bara att vänta tills sista avsnittet kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag kollade just på den andra School Rumble-OVA:n som släpptes idag, och den hade lite extramaterial.

 

Det var ett klipp med sådant från mangan som inte animerats till denna Tredje terminen-OVA, och Tenma pratade glatt om hur School Rumble kommer tillbaka, och i DVD-menyn betecknades det som "Sändningsnotis?".

 

Så... kanske en tredje fullsäsong? (>_>)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...