Hoppa till innehåll
Anime.se

Sapparikon: 02!


Rekommenderade inlägg

Intro

Efter som att det verkar finnas ett intresse för ett till Sapparikon så har jag planer på att ta över och göra ett Sapparikon:02 nu i Juni/Juli nån gång. Men först innan jag börjar planera nåt så undrar jag om det finns något intresse för ett till Sapparikon?

 

Program

 

* Anime filmvisning

* DDR mattor (night_boy)

* Kiosk (night_boy)

* Nördspel från nördspels gruppen (Sokkan)

* Karaoke rum (Raison d'etre)

* Saint seya film 5 dubbad till franska med sv text (Amirahime)

* AMV tävling (Amirahime/night_boy)

* pokémon kort turnering (Ayanami)

 

(uppdateras med det ni tänker ta med er)

 

Beskrivning

 

Sapparikon är baserat på idén att alla kan bidra med något. Det är ett animékonvent där arrangörerna ordnar med lokal, och entusiastiska besökare ordnar resten. Hemsida kommer kanske beroende på om jag kan få någon till att fixa en...

 

För de som bidrar med något till Sapparikon kommer inträdet att vara gratis för hela helgen. Vad ni bidrar med är upp till er själva, de enda reglerna är att a) det ska passa på en animéfest och B) lokalarrangörerna ska slippa bry sig. Det innebär att ni tar med allt som behövs själva, inklusive högtalare, skarvsladdar och sånt, och att du även ansvarar för prylarna själv. Om aktiviteten kräver fler att personer arbetar gäller gratisinträdet även dessa (till en viss gräns förstås...)

 

Pengaaktiviteter är helt OK.

 

Det betyder att du får ställa upp bord med saker att sälja hur du vill förutsatt att det är antingen animérelaterat eller matrelaterat (risbollar, någon?). Vill du sätta upp ett försäljningsbord (där folk får sälja sina saker) och ta 10% i provision är det också helt OK. Du behöver inte betala någon procent till Sapparikon.

 

Om du däremot behöver pengar för din aktivitet som att betala priser till en tävling, eller bensinpengar för att frakta en tung TV eller liknande, kan vi försöka få tag på någon som kan hjälpa till.

 

OM ni behöver hjälp med det pm mig då...

 

Anmäl dig helst om det är en större aktivitet. Små saker som TV-spel eller något brädspel kan du ta med dig på plats utan anmälan, men vill du ha eget rum eller bord så pm mig eller Amirahime.

 

 

Så ni som är intreserade av att ha ett till Sapparikon skriv det då i den här tråden och om ni vill arrangera något skriv det så skriver jag upp er på listan... förslag på serier som ska visas skriv det då i den här tråden. kom också med ideer till saker som kan förbättra det gamla Sapparikon.

 

Jag kommer sedan att uppdatera denna tråd med info mm..

 

Projekt namn: Sapparikon: 02

Datum: 30:e Juni till 2:a Juli

Plats: lokalen är inte vald en men det blir nog förenings gården i täby

Pris: inte bestämt

Medlemskrav: Inga

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Tillbaka därifrån nu ;)

Var helt ok, inte något uppcon, fast kanske skönare för arrangörerna :D

 

Allmänt ganska bra stämning, blev inte mycket anime för mig :( och tycker nästan det borde varit mer än 1 sal till detta, men i övrigt så var det bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillbaka därifrån nu ;)

Var helt ok, inte något uppcon, fast kanske skönare för arrangörerna :D

 

Allmänt ganska bra stämning, blev inte mycket anime för mig :( och tycker nästan det borde varit mer än 1 sal till detta, men i övrigt så var det bra :)

Tjao, Sapparikon skall inte jämföras med Uppcon direkt. Uppcon är kul för att det är stort, Sapparikon är kul för att det är mysigt!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...