Hoppa till innehåll
Anime.se

Black Lagoon


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 months later...

Orkar inte glosa igenom hela tråden så jag frågar istället ^^

 

Hur många avsnitt på Second barrage har kommit och hur lång ska den vara? 13 avsnitt med? Såg nyss klart första säsongen och älskade den. <3

Fast blir så trött på att huvudpersonen ska vara så mjäkig, men det verkar ju vara trend bland animekaraktärer nu för tiden att vara klena pacifister(Fate/Stay night tex som jag ser just nu, otroligt irriterande).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orkar inte glosa igenom hela tråden så jag frågar istället ^^

 

Hur många avsnitt på Second barrage har kommit och hur lång ska den vara? 13 avsnitt med? Såg nyss klart första säsongen och älskade den. <3

Fast blir så trött på att huvudpersonen ska vara så mjäkig, men det verkar ju vara trend bland animekaraktärer nu för tiden att vara klena pacifister(Fate/Stay night tex som jag ser just nu, otroligt irriterande).

 

 

kommit 1 avsnitt hade premiär igår oktober den 3e .. serien är 12 avsnitt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skönt att second barrel håller samma stuk men jag vet inte om jag gillar tvillingarna så värst mycket...

Jag menar om dom är vampyer osv skulle inte passa in i serien... men dom är coola annars om inte Råa :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skönt med black lagoon igång igen!

spoiler

Tror inte heller att dem är vampyrer, mer att dem kallas för vampyrer för att dem har enormt roligt när dem leker med blod etc, kanske att dem badar i och dricker blod också...

själv tyckte ja dem var gulliga

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, de lät bli att subba på flera månader.

 

kan beror på att det var sommarlov/semester och dom faktiskt har liv vid sidan om subbningen ..var glad att dom subba överhuvudtaget :)

 

Ja det hörs ju tydligt att du följer deras propaganda.

Om de inte tänker lägga ner tid på serien så tycker jag att de ska låta bli att subba den alls, bättre att några andra subbar den då som hellre skulle göra det.

 

Btw. Det var April>Maj som de lät bli att subba, inget sommarlov där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, de lät bli att subba på flera månader.

 

kan beror på att det var sommarlov/semester och dom faktiskt har liv vid sidan om subbningen ..var glad att dom subba överhuvudtaget :)

 

Ja det hörs ju tydligt att du följer deras propaganda.

Om de inte tänker lägga ner tid på serien så tycker jag att de ska låta bli att subba den alls, bättre att några andra subbar den då som hellre skulle göra det.

 

Btw. Det var April>Maj som de lät bli att subba, inget sommarlov där.

 

haha följer deras propeganda ..snarare att jag respektera att dom har annat vid sidan subbningen .. är glad att jag har möjlighet att se serien överhuvudtaget :) ..man ska vara glad för det .. sen om det inte är nog för dig kan man ju faktiskt börja se serien när hela har subbats ? så slipper du lida om nåt avsnitt blir försenat ;)

 

nee om du kolla deras hemsida på rellar så var det ett glapp i juni och juli :) ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sänding - Subbning

 

Dag/Mån/År-År/Mån/Dag

09.04.2006-2006-04-14 (5 dagar)

-

16.04.2006-2006-04-23 (7 dagar)

-

23.04.2006-2006-05-02 (9 dagar)

-

30.04.2006-2006-05-17 (18 dagar)

-

07.05.2006-2006-05-18 (11 dagar)

-

14.05.2006-2006-05-30 (16 dagar)

-

21.05.2006-2006-06-04 (15 dagar)

-

28.05.2006-2006-06-06 (8 dagar)

-

04.06.2006-2006-06-12 (8 dagar)

-

11.06.2006-2006-07-25 (44 dagar(!))

-

18.06.2006-2006-08-04 (47 dagar)

-

25.06.2006-2006-08-17 (52 dagar)

 

En vecka från att avsnittet släpps till subben är inga problem, 2 veckor är lite väl mycket, men 1-2 månader är fan overkill.

Sedan deras attityd bara man frågar om det hänt något är nog det värsta jag någonsin jag varit med om.

 

De tror att bara för att de subbar ska folk tillbe de som gudar, bara för att man gör något gratis betyder inte att folk inte har förväntningar på de.

Tänk bara på den här siten, skulle folk bli irriterade/besvikna om den helt plötsligt bara slutade funka i 1.5 månader, ja.

Och självklart är det så att folk frågar om de inte skriver varför de inte har subbat på ett tag, det vanliga brukar vara "We're having difficulties with this and that" vilket folk nöjer sig med, men nej, några sådana meddelanden finns inte.

 

Skulle folk bli förbannade om det enda svaret de fick när de frågade vad som var fel var "Get the f--k out of here, we're doing this for free, LOLZ!!!one", ja, folk skulle bli förbannade.

Att säga att Shinsen-Subs gör ett bra jobb som fansubbing organisation skulle jag kunna hålla med om.... Om jag var masochist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skatan Milla, med vilken rätt blir du arg på en amatörtextargrupp som inte släpper varenda avsnitt av serierna gratis till dig med en enorm punktlighet? Tro det eller ej, men som dinskugga redan påpekat (tror jag) gör de faktiskt ett idéellt arbete och har inga som helst förpliktelser att förse dig med animé. Gratis. Varje vecka. Utan att någon gång avvika från släpp-schemat.

 

Detsamma gäller anime.se, som du använde som exempel. Vilken skyldighet har operatörerna att hålla sajten levande för dig? Självklart skulle även jag bli lite ledsen i ögat om sajten gick under, men jag skulle absolut aldrig bli arg på de ansvariga för det. De ger mig en gratis-sajt där jag kan diskutera animé och annat jag tycker är intressnat, och kräver inte ens att jag tittar på reklam för att göra det! Då har jag ta mig tusan ingen rätt att bli arg och irriterad på dem om något krånglar.

 

Kan du inte uppskatta att andra viger sin fritid åt att du ska få det extra bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skatan Milla, med vilken rätt blir du arg på en amatörtextargrupp som inte släpper varenda avsnitt av serierna gratis till dig med en enorm punktlighet? Tro det eller ej, men som dinskugga redan påpekat (tror jag) gör de faktiskt ett idéellt arbete och har inga som helst förpliktelser att förse dig med animé. Gratis. Varje vecka. Utan att någon gång avvika från släpp-schemat.

 

Detsamma gäller anime.se, som du använde som exempel. Vilken skyldighet har operatörerna att hålla sajten levande för dig? Självklart skulle även jag bli lite ledsen i ögat om sajten gick under, men jag skulle absolut aldrig bli arg på de ansvariga för det. De ger mig en gratis-sajt där jag kan diskutera animé och annat jag tycker är intressnat, och kräver inte ens att jag tittar på reklam för att göra det! Då har jag ta mig tusan ingen rätt att bli arg och irriterad på dem om något krånglar.

 

Kan du inte uppskatta att andra viger sin fritid åt att du ska få det extra bra?

 

du fann orden till vad jag inte kunna uttrycka, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skatan Milla, med vilken rätt blir du arg på en amatörtextargrupp som inte släpper varenda avsnitt av serierna gratis till dig med en enorm punktlighet? Tro det eller ej, men som dinskugga redan påpekat (tror jag) gör de faktiskt ett idéellt arbete och har inga som helst förpliktelser att förse dig med animé. Gratis. Varje vecka. Utan att någon gång avvika från släpp-schemat.

Bara för att de inte har förpliktelser betyder inte att folk inte har några förväntningar.

Ena stunden säger du att de inte släpper avsnitten punktligt, andra säger du att de gör det, bestäm dig.

Enligt mig är det antagligen bättre om en grupp som hellre vill subba en serie gör det?

De har gjort samma sak med Ergo Proxy, och samma sak med GunXSword, vilka fler de gjort det med vet jag inte för jag följer inte de serierna.

 

Detsamma gäller anime.se, som du använde som exempel. Vilken skyldighet har operatörerna att hålla sajten levande för dig? Självklart skulle även jag bli lite ledsen i ögat om sajten gick under, men jag skulle absolut aldrig bli arg på de ansvariga för det. De ger mig en gratis-sajt där jag kan diskutera animé och annat jag tycker är intressnat, och kräver inte ens att jag tittar på reklam för att göra det! Då har jag ta mig tusan ingen rätt att bli arg och irriterad på dem om något krånglar.

Det är ju precis det som jag sade, man skulle bli ledsen om anime.se helt plötsligt slutade funka, men skulle du bara inte bry dig om när du frågade varför anime.se hade slutat fungera fick det här till svar "Dra åt helvete, det har inte du att göra med för fan vi gör det här gratis!".

Sådan attityd är fan inte rätt vare sig man subbar gratis eller sysslar med något annat här i världen.

 

Kan du inte uppskatta att andra viger sin fritid åt att du ska få det extra bra?

Med deras attityd så har jag det JÄVLIGT svårt att tänka mig att de gör det här för något annat än respekt på internet.

Antagligen finns det vissa i gruppen som är normala människor, men de som är ansiktet utåt för gruppen är fan inte snälla.

Tro mig, jag stödjer fansubbnings grupper, jag säger tack för deras arbete när jag känner att det krävs, men när man blir sparkad i ansiktet för att göra det då blir jag inte glad.

Och om du söker djupt inom dig, riktigt djupt, så skulle nog du också kunna erkänna att även du skulle bli arg då.

 

Nu när jag har skrivit om det här kan jag utrycka min åsikt bättre då jag har förstått själv bättre varför jag inte gillar Shinsen.

Det är inte för att de släpper avsnitten sent, det är deras attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... / ett idéellt arbete och har inga som helst förpliktelser att förse dig med animé. Gratis. Varje vecka. Utan att någon gång avvika från släpp-schemat.

Bara för att de inte har förpliktelser betyder inte att folk inte har några förväntningar.

Ena stunden säger du att de inte släpper avsnitten punktligt, andra säger du att de gör det, bestäm dig.

Enligt mig är det antagligen bättre om en grupp som hellre vill subba en serie gör det?

Jag har aldrig påstått att de släppt avsnitten punktligt. Jag tror du missförstod min sista mening som jag medvetet delade upp i korta meningar och ord för att det skulle få en annorlunda effekt. Låt mig skriva om den.

 

"... ett idéellt arbete och har inga som helst förpliktelser att förse dig med animé gratis varje vecka, utan att någon gång avvika från släpp-schemat".

 

Det är ju precis det som jag sade, man skulle bli ledsen om anime.se helt plötsligt slutade funka, men skulle du bara inte bry dig om när du frågade varför anime.se hade slutat fungera fick det här till svar "Dra åt helvete, det har inte du att göra med för fan vi gör det här gratis!".

Sådan attityd är fan inte rätt vare sig man subbar gratis eller sysslar med något annat här i världen.

Där håller jag med. En tråkig attityd är aldrig trevligt, men nu tolkade jag ditt inlägg som att du mest var arg på att de inte släppte avsnitten "i tid".

 

Däremot, det du skrev i ett tidigare inlägg:

Tänk bara på den här siten, skulle folk bli irriterade/besvikna om den helt plötsligt bara slutade funka i 1.5 månader, ja.

Jag klassar inte irriterad och besviken som likvärdigt med ledsen. Jag skulle bli ledsen om anime.se försvann, men varken irriterad eller besviken.

 

Med deras attityd så har jag det JÄVLIGT svårt att tänka mig att de gör det här för något annat än respekt på internet.

Antagligen finns det vissa i gruppen som är normala människor, men de som är ansiktet utåt för gruppen är fan inte snälla.

Tro mig, jag stödjer fansubbnings grupper, jag säger tack för deras arbete när jag känner att det krävs, men när man blir sparkad i ansiktet för att göra det då blir jag inte glad.

Och om du söker djupt inom dig, riktigt djupt, så skulle nog du också kunna erkänna att även du skulle bli arg då.

Som sagt, jag tolkade inlägget som att det var förseningarna det gällde, ej främst attityden.

 

Jag måste ändå ställa mig delvis på de otrevliga textargruppernas sida här. I mitt yrke får jag flera gånger dagligen ta emot och svälja arga kommentarer och utskällningar som jag egentligen inte alls förtjänar. Jag försöker alltid vara trevlig och tillmötesgående, men när många inleder med att vara ytterst otrevliga mot mig utan att ens ha givit mig en chans är det inte alltid lätt. Ibland brister det. Detsamma kan jag tänka gäller amatörtextargrupperna. De råkar hela tiden ut för otrevliga typer som dyker upp och utan inledande artighet brister ut i ett "Var i helvete har ni gjort av veckans avsnitt era rövhattar???!? Det borde ha varit klart för flera timmar sedan"!! Hur gärna man än då vill vara trevlig är det i längden svårt. Till slut blir man en grinig jäkel som själv är otrevlig även mot de som inte förtjänar det. Det är en ond cirkel.

 

Man kan själv göra situationen bättre genom att alltid försöka utgåfrån ett trevligt och artigt läge tills man känner situationen bättre, och aldrig utgå från att motparten kommer vara otrevlig.

 

Nu när jag har skrivit om det här kan jag utrycka min åsikt bättre då jag har förstått själv bättre varför jag inte gillar Shinsen.

Det är inte för att de släpper avsnitten sent, det är deras attityd.

Ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Drog hela andra säsongen av Black Lagoon igår, så jävla underbart bra! :D

Riktigt najs med Ganji (svärdsnubben) i dom sista avsnitten, alltid skönt med lite svärdslemlästning! Sen så var det ju riktigt roligt när Revy pratade engelska, eller när hon skojade lite med ungarna och började tjöta om massa gamla västernkändisar. ^^ Kul att Eda från Church of Violence var med lite mer i denna säsongen också.

Men det kändes verkligen inte som ett slut på något, så jag antar att det kommer en säsong till. Inte fick Rock och Revy till det heller. :<

Men Rock är verkligen en karaktär jag inte gillar, serien skulle väl nästan vara bättre utan han. Han anpassar sig ju inte alls, går fortfarande omkring i sina business kläder och bär inte ens vapen, och hans så kallade sense of justice ger jag inte fem öre för. Denna serien vill man (jag iallafall :> ) ju att den ska vara hård, inte ha någon tvekan om att döda och inte ha massa moraldumheter. Vem bryr sig om glasögontjejen i dom sista avsnitten egentligen? Hon fick det slut man ville iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Black Lagoon: The Second Barrage, jävlar va skön serie de här är. Någon som vet om de kommer komma något mera från dessa? Skulle vilja se Revy rocka loss lite mera i alla fall.

 

tror att det gör det, finns inget som tyder på att det inte kommer att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...