Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Saikano

 

Jag älskar en bra romantisk och sorglig serie men Saikano(som jag har hört så mycket om) lyckas inte speciellt bra. För det första så känns allting så överdrivet och tråkigt rakt igenom och för det andra så lyckas den inte alls bra med att leverera bra scener med mycket romantik(förutom ett fåtal scener i slutet) eller starka känslor.

 

Karaktärerna kändes inte alls roliga eller spännande och utvecklingen genom seriens gång var i princip = 0. Jag hade gärna velat veta lite mer om karaktärerna(iaf Chise, kul och få veta varför just henne).

 

Var fanns den passande och bra musiken? Inga stämningsfulla scener eller logiskt berättande för den delen heller. Jag hade önskat att serien fokuserade sig på " varför ? " och " hur ? " på kriget, kändes som serien riktade sig rätt mycket mot det(hade varit kul och få veta hur allting började och varför det blev krig).

 

Jag blev besviken och slutet var dåligt. Inget jag rekommenderar, det finns så mycket bättre romantiska serier där ute med sorgliga och starka inslag.

 

3/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såg klart på Kaikan Phrase och Asatte no Houkou.

Kaikan var la väl ok men i stora hela inte så imponerande. En anime om musik, pop idols.

Asatte no Houkou hade en intressant story men kändes trots allt lite blek

kanske jag hade för höga förväntningar om att något spännande skulle ske?

Men jag måste medge att jag tyckte att slutet var lite charmig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kannazuki no Miko

 

Mm, delicous yuri. Jag gillade den här serien skarpt och man känner sig nöjd såhär efter. Att den handlar om 3 personer vars öde innehåller både kärlek och tragedi är perfekt och den lyckas på ett bra vis(speciellt att det är 2 tjejer och 1 kille). Storyn var inte speciellt originell " Good girl seal bad guy " (i det här fallet) men det funkade än en gång.

 

Karaktärerna kändes inte så nyskapande, tyckte de var i stil med Nagisa och Shizuma från Strawberry Panic. Fast det gör inget då det är söt yuri över det hela. Snubben som hade ett finger med i det hela var väl inget nytt heller och kändes rätt stel.

 

Musiken var underbar(många Kotoko låtar) och passande stycke för starka scener.

 

Serien avslutades iaf på ett bra vis(förutsägbart men bra) och är nöjd med valet av serie.

 

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Njae, det tror jag inte. Jag tänkte själv försöka se den nu i dagarna.

 

Såg själv klart Seirei no Moribito idag. Det mesta har väl sagts om denna härliga serie redan. Ett äkta äventyr där man inte var blott en "bystander" utan verkligen kände sig delaktig i händelseförloppet, ungefär som när man läser en bok. Tyckte den var välgjord på alla punkter, animation, musik, röstskådespel etc. Alla karaktärer hade verkligen sin charm även om jag inte hade haft något emot att få reda på lite mer om dem. Häftigast var nästan koreografin i fightscenerna som var riktigt intensiva utan att för den del bli overkliga. Både varm och mysig, men även dyster och ledsam.

 

För mig som fantasyfan får det bli 9/10. Saknade över lag den intensitet och spänning som finns i serier som t.ex. Ippo, annars hade det blivit en fullpottare.

 

PS. Tyckte det var kul att eyecatchen eller vad man nu kallar det, det korta klippet mellan de båda delarna i avsnitten, gradvis ändrades för att återspegla le tamago.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Honey & Clover II

 

Sällan har jag varit med om en sådan makalös berg- och dalbana av vemod och tårögdhet blandat med befriande humor. Det är något otroligt hur fäst jag hann bli vid alla karaktärer och deras öden under de 38 avsnitt jag fick följa dem. Teckningsstilen kändes alltför sträv i början, men historien och känslorna den väcker väger upp Honey & Clover till en andraplats efter den evige favoriten Shinkai.

 

10/10

obBJlEsCE.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seirei no Moribito

Allt som behöver sägas har nog redan sagts.

Ett mycket välgjort Fantasy Äventyr.

9/10

 

Blood+

Väldigt bra Action Epos med en mycket välskriven historia, intressanta karaktärer och bra animation.

Jag tyckte dock personligen att den blev lite långdragen med sina 50 avsnitt.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart på La corda d'Oro men vad irriterad jag blev!

Även om det var rätt så rörande allt musikspelande att det fick en till tårar så kändes det att det fattades något.

hmm... även om den var underhållande på många sätt så får den inte mer än 5/10 >:) :(

 

Just ja, den ska ha 25avsnitt officiellt sätt men det finns en till, som fortsättning på den 25:e som är egentligen mer avslutande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kenkoo Zenrakei Suieibu Umishou

 

Komedi, stora bröst, loli, baddräkter, kåta snubbar och lite romantik.

Det är väl såhär man kan sammanfatta den här serien. Extremt skön serie som var väldigt enkelt att se på och blev ALDRIG tråkig eller utdragen(hade lätt kunnat se 13 episoder till).

 

Skämten är inte direkt nya eller fräscha men fortfarande så fruktansvärt roliga och sköna att man inte kan låta bli att dra på smilbanden. Serien lyckas med att ge åskådaren lite av varje(och en fruktansvärt rolig kapten, över simlaget).

 

Jag känner mig sjukt nöjd såhär efter och suktar redan efter mer med det här härliga gänget och bländande stil på serien(den är så tilltalande att jag vill ha mer nu, direkt!). Serien har en glad aura över sig som aldrig vittrar utan bara blir starkare ju mer man ser.

 

Karaktärerna är väldigt trevliga och vi har alla våra vanliga typer så som den blyga flickan med stora bröst och kaptenen som vill raka alla. Även flickan som gärna badar naken. :blush:

 

Serien må inte visa något som man aldrig har sett men den visar det på ett mycket bra vis och i perfekt mängd, man aldrig spyr av tanken på en ännu en scen med en kapten vars kropp iförd i en baddräkt för kvinnor(och 2 meloner samt lite smink på det hela) och ni har Umishou.

 

Inte riktigt fullpott då den visar något som vi har sett flera gånger innan och temat är det samma men detta är också det enda minuset jag kan komma på.

 

Rekommenderas till alla som letar efter en lagom lång komediserie som är både bra och rolig.

 

9/10

 

:sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zero no Tsukaima Futatsuki no Kishi

 

Mmh, jag föredrar faktist säsong 2 framför 1 i det här fallet.

 

Som säsong 1 så höll den i sig bra från början till slut med en rätt stabil story, lite blek jämfört med andra serier i år dock. Samma sköna karaktärer(några nya och uppfräschade) och samma härliga stil på allt.

 

Finns inte mycket att skriva om den, lite bättre än säsong 1 fast det kändes mest som en uppfräschad Zero no Tsukaima. Komedin är självklart den gamla uppfriskande sorten, dock lite mer romantik här vilket jag uppskattar och det känns som ett rejält lyft till serien.

 

Rekommenderas!

 

8/10

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zero no Tsukaima Futatsuki no Kishi

 

Mmh, jag föredrar faktist säsong 2 framför 1 i det här fallet.

 

Som säsong 1 så höll den i sig bra från början till slut med en rätt stabil story, lite blek jämfört med andra serier i år dock. Samma sköna karaktärer(några nya och uppfräschade) och samma härliga stil på allt.

 

Finns inte mycket att skriva om den, lite bättre än säsong 1 fast det kändes mest som en uppfräschad Zero no Tsukaima. Komedin är självklart den gamla uppfriskande sorten, dock lite mer romantik här vilket jag uppskattar och det känns som ett rejält lyft till serien.

 

Rekommenderas!

 

8/10

 

:sleep:

 

Åhå det fanns en säsong 2..*springer och fixar det*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blood+

 

Kai är lätt den bästa karaktären enligt mig, så verklighetstrogen.

 

Sämst och Overkligaste Rape ever~, den skulle helt enkelt inte ha fungerat i verkligheten.

 

Så otroligt mycket som hände under femtio avsnitt, beståendes av två delar.

Det hände lite mer under den första halvan men den sista halvan var troligen lika bra.

Äh, serien är bäst, sjukt att man lyckades dra ut på den i över ett år.

Sick...

 

Nu måste man se om den under en kortare period bara för det. -_ä

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[Ren BS...]

Kilar du iväg och lirar lite mer VF5 så blir allt bra ska du se. >_>

 

Doujin Work var mycket rolig och bra, den var väl knappt tråkig en sekund. Mycket roliga karaktärer och Sora är bland dom sötaste någonsin. Sen animationerna är inte dåliga någonstans, utan snarare väldigt standard. Minst 8/10, har för mig att jag till och med gav 9/10.

 

Justice ~~~ Sora ~~~~

wRDufZwUq.jpg

 

Sen även om du inte gillade den så är det bara extremt...fel att ge serien 1/10. Det existerar väl knappt serier som förtjänar 1/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JockeII: Ninja Cadets förtjänar 0/10, så jag har givit lägre betyg förut ;D

 

Och det går faktiskt inte att försvara seriens animation, den är faktiskt väldigt dålig. Vet inte om du var vid dina sinnes fulla bruk eller om du sett en massa skitanime innan den här, men animationen är verkligen under all kritik många gånger.

Karaktärerna är ju knappast minnesvärda, eftersom alla redan funnits flera ggr om i andra animéer. Den enda som håller någon kvalitet på den fronten är väll egentligen Tsuyuri, Najimis kompis.

Inte ens Sora kan rädda serien, då hon är en low-class loli i min bok.

Ställer man henne bredvid Kokonoe Rin, Al-Azif, Shana, Louise eller en annan pure loli så ser man direkt att hon tävlar inte ens i samma klass ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass DVD versionen som var lite bättre eftersom den hade lite mer att bjuda på. Suzaku var faktist inte lika irriterande att höra och se på den här gången, men jag vill fortfarande ha bort Nina så fort som möjligt när nästa säsong sätter igång.

 

Nu måste jag hitta någon annan serie att se om på som kan trollbinda mig lika bra som Code Geass och Tengen Toppa gjort. Att vänta på avsnitt från nya Gundam 00 och Ghost Hound är riktigt jobbigt varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sällan har jag varit med om en sådan makalös berg- och dalbana av vemod och tårögdhet blandat med befriande humor.

Kan bara hålla med dig här. Honey & Clover, vars två första avsnitt jag kollade på för väldigt längesedan, var till en början lite konstig tyckte jag. Kanske därför jag slutade kolla på den innan jag egentligen gav den en chans. Efter att ha svept den på ett par dagar nu inser jag dock att det är en av de bästa serierna inom genren som jag sett. Serien går mästerligt från de mest sjuka humorinslag till vackert sorgsna scener - gång på gång. Kanske är det det som gör den så bra, man vet aldrig vad som väntar en i nästa avsnitt, samtidigt som man gör det. När nu serien är slut fylls man av ett tomrum för man inser att man faktiskt levt med karaktärerna som om det hela faktiskt hänt på riktigt. De har blivit en del av en, precis som i en riktigt bra bok. Jag är glad att jag har ytterligare några avsnitt i säsong två att avnjuta. Pricken över i var för övrigt att musiken var strålande vacker. Älska piano <3

 

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Girls bravo en genuin harlem-anime som är så smaklös och cliché-artad så man bara smäller av. Jag är dock ett fan av sådana här serier och jag förväntade mig inget mer heller.

 

7/10 skulle jag dock ge den då den faktiskt har ett par orginella ingredienser och om man tycker om serier som Love Hina eller Tenchi Muyo så är detta ett givet val.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart på Full Metal Alchemist och filmen idag.

Skriver inte mer än att jag tycker de var mycket bra.

Det är ju en serie som alla måste titta på när man ska "börja" med anime.

Har tagit tid för mig att sätta mig ner och titta på den, men det ångrar jag inte nu i efterhand.

 

9/10 Får de av mig. Men för mig var det ett måste att se filmen efter. Utan den skulle serien fått lite lägre tror jag. Även fast jag inte tyckte om slutet Spolier!

Då Ed och Al inte slutar i alchemist världen, utan i vår, så Windy blir själv! Uscha :( !
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...