Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken serie planerar du att se härnäst?


Andreaaas
 Share

Rekommenderade inlägg

Lamune faktiskt. Vet inte hur jag missade den, men såg bilder från den serien i en Megami-tidning som jag köpte på sapparikon igår och blev intresserad ^^

 

Offt: Gogo, vart tog du vägen sen på lördag kväll/söndag? Såg dig inte så mycket mer än på eftermiddagen :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lamune faktiskt. Vet inte hur jag missade den, men såg bilder från den serien i en Megami-tidning som jag köpte på sapparikon igår och blev intresserad ^^

 

Offt: Gogo, vart tog du vägen sen på lördag kväll/söndag? Såg dig inte så mycket mer än på eftermiddagen :(

 

Ooh, du köpte en utav mina megami magazine tidningar. :D

Jag drog på lördag förmiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suzuka gillade jag starkt...

 

Relationsfilm om de tankar och kännslor som kan röra sig i hormonstinna tonoringar,

både killar och tjejer.

 

Väldigt romatisk ibland sorgsen och innehåller viss humor.

(Mer story info läs på anime.nfo eller liknande)

 

Lamune är lite liknande och rekomenderar båda starkt...

 

 

Nästa blir nog Tonagura...

Surfar mest runt på Anime DataBasers calendrar och hittar sånt som ser intressant ut...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... borde ta och uppdatera 2006 tråden under veckan.

 

Nästa serie jag bestämt vet att jag ska se är Tsuyokiss av dne enkla anledningen att jag helgillar spelet. Sen kommer väl flera av de nya serierna kollas upp. Bimbo Shimai verkar ockås helmysig.

 

någon som vet om Suzuka är något att rekommendera?

Om du gillar ett romantiskt drama med personer du har lust att slå ihjäl 90% av tiden för att de är så korkade, idiotiska och tröga, så kan det vara värt att kolla upp. Lägg därtill att animationen lider av koreasyndromet (väldigt ojämn animation). Musiken är hursomhelst bra. Allt som allt tyckte jag serien var helt okej. Men det finns betydligt bättre.

 

Edit: Lasse_Kroner hann visst före.

 

Hursomhelst, om det r någon serie Suzuka inte är som så är det Lamune. Den serien saknar helt de spänningar och konflikter som Suzuka bygger på. Lamune är avslappade mysiga sommardagar någonstans ute på landet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästa serie jag kommer se är också Tsuyokiss, vem kan tacka nej till en serie fylld av "bossiga" tjejer. Ska också titta på Bimbo Shimai, allt som det står Seinen manga under drar till sig mitt intresse. Ska nog även testa Zero no Tsukaima, kan nog vara ganska intressant.

 

Jag själv är ganska tolerant till korkade karaktärer, men om du inte är det så kommer du nog få en del agritioner av Suzuka. Själv så tyckte jag det var en ok serie som jag rekomenderar, men som andra har sakt så finns det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm. Mitt nuvarande projekt ligger snarare i att se klart det jag köpt :P

 

Annars ligger Tylor jäkligt nära. Snart firar jag väl något i stil med femtonårsjubileum sen jag såg de första 8 avsnitten, så det är nog dags för en box eller kanske till och med två.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ooh, du köpte en utav mina megami magazine tidningar. ;)

Jag drog på lördag förmiddag.

Oja, köpte två av dem, mycket fint material och affisher som ska upp på väggarna :D

Fanns lite småkul också, bl.a "tsundere contest" och "fresh swimsuit girls" :)

 

F.ö tycker jag man ska se Suzuka. Även om de ibland beter sig som idioter så förstår man varför de gör så. Jag tyckte alla roller var verkligt skildrade, och även om som DB säger att Suzuka lider av "koreasyndromet" så tycker jag att man åtminstonde kan läsa mangan som inte har dessa problem :)

 

Ajuste: OnT Börjar kolla på Lamune om 10 sec ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...