Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Just nu kollar jag på Strawberry Panic, så sjukt bra serie än så länge. Man sitter med ett leende när man kollar på den bara för att allt är så gulligt och underbart :) .

 

Själv ser man ju Strawberry Panic av verkliga skäl efter att ha sett lite caps från serien på vissa hemsidor. :rolleyes:

 

Annars pendlar det fram och tillbaka med Blood+ som jag aldrig lyckas att se klart.

Sist låg man vid avsnitt 30 innan jag såg om den från början igen.

Det kommer ju aldrig någon Räip-Scen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skäms människa, den är ju sjukt bra, när jag såg den var jag fast totalt, la till och med in den på laptopen och kollade på lektionerna >:D .

 

Jo alltså, serien är så sjukt bra, så grymt bra storymässigt som snygg.

Men det vilar ändå en curse över mig verkar det som gör att man bara ser de första avsnittena hela tiden. ´=(

 

Själv är man heller ingen outlaw som andra som ser på Anime när man inte ska. :|

Bara ibland sådär på Ipoden på AMS-Möten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelade mitt första spel go idag. Killen jag spelade med/lärde mig av fick höra att jag gillade anime och således har jag nu sett de första tre avsnitten av... gissa tre gånger...

 

 

ja, precis. Hikaru no Go.

 

Jag borde verkligen se klart allt annat först innan jag börjar med en serie till, bara. HnG är dessutom alldeles för lång för min smak - jag t.o.m. att Death Note är för lång. FLCL är mitt ideal, men jag inser att de flesta serier inte klarar av att presentera en story (?) och karaktärerna på bara sex avsnitt.

 

75 är alldeles för långt, jag tror jag kommer att tröttna efter kanske tolv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Planets

 

kan inte direkt säga nåt om den.. den är inte rolig, inte dramatisk, ingen klassisk "kärlekstriangel" eller romantik heller för den delen.. den är bara... fängslande :)

 

Blev först lite rädd där när du nämnde en av mina favoriter lite negatvt.

Men sedan såg jag att det var den normala beskrvningen tll Planetes.

Den är bäst bara, och fängslande. ; )

 

 

ja, precis. Hikaru no Go.

 

75 är alldeles för långt, jag tror jag kommer att tröttna efter kanske tolv.

 

Oh, Hikaru No Go var ett tag sedan.

Kommer ihåg den serien som den enda serien jag inte kommer ihåg så mycket av när jag kollade på den.

Lärde mig inte ens någonting om Go-spelandet.

Inge karaktär bara Go-spelande, den är skum... ;O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bortsett från att tvingar mig själv att fortfarande se på både Bleach och Naruto (jag kan aldrig sluta se på något påbörjat).

Så kommer listan:

 

Gilgamesh, The third, bokurano, Arc the Lad, wings of rean, macross zero, kamichama Karin, kekkaishi...

Och ja, när jag inte sover, äter, tränar, ser jag på anime. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började kolla på Code Geass: Lelouch of the Rebellion idag, den verkar onekligen lovande än så länge.

Har den något att göra med rebeller som i uppror och statskupp eller? Jag skulle gärna se en sån anime..

Det kan man väl säga, även om Code Geass är värd en mycket bättre beskrivning än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto Shippuden - Har väl tagit sej lite efter att det blev shippuden och det blev slut på filers.

 

One Piece - Börjar väl bli något enformigt har kommit på mej själv med att längta tills det är perioderna "mellan" fighterna. För då blir det lite mer mytologi kring serien och man för skymta Shanks.

 

Bleach - Gammal vana.

 

Clannad - Riktigt trevlig och bra serie.

 

Kaiji - En ganska spännande anime Kaiji en person med en stor skuld som får en chans att vända skulden till vinst på en båt.

 

Blue Drop - Är någon sorts Mecha/Drama den har inte riktigt kommit igång. Men det handlar i alla fall om en tjej som överlever en katastrof på en ö där över 800 personer dör. Hon är ensam överlevande och får flyta till sin farmor sen börjar hon på en internatskola där hon möter en mystisk klasskamrat som är den nya klassens klassrepresentant.

 

Dragonaut - The Resonance - En framtids anime där jorden är hotad av något meteor liknande föremål som förstörde Pluto. Fokus ligger på en pojke som är ensam överlevande från en rymdfarkostkraft där hela hans familj dog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dragonaut - The Resonance - Fokus ligger på en pojke som är ensam överlevande från en rymdfarkostkraft där hela hans familj dog.

Fel, fokus ligger på stora bröst. >_-

XWIQIjCHv.jpg

 

För övrigt tycker jag att det är konstigt att av dom "tre stora shounen-serierna" så nämner folk alltid Bleach som den sämsta. Jag tycker helt klart att Bleach är den bästa av dom med sin humor som faktiskt kan få en att skratta till och sin trevliga action. Naruto blir bara värre och värre och One Piece har jag aldrig sett.

 

Maschochist-loli

TWNzOcsfI.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För övrigt tycker jag att det är konstigt att av dom "tre stora shounen-serierna" så nämner folk alltid Bleach som den sämsta. Jag tycker helt klart att Bleach är den bästa av dom med sin humor som faktiskt kan få en att skratta till och sin trevliga action. Naruto blir bara värre och värre och One Piece har jag aldrig sett.

Jag vet inte om det är så konstigt med tanke på att Bleach är den som har gått kortast tid så den har antagligen folk börjat se sist av dessa tre och därför inte fått samma känslomässiga band till. Naruto var till exempel den första animen jag började följa och när jag sträcksett den var jag väldigt besviken på att det bara var ett avsnitt i veckan så genast vidare till One Piece. Bleach började jag först titta på efter något år då var Bleach kanske 50 avsnitt ungt. Men Naruto var över 100 och One Pice började närma sej 300 sträcket. Vid det läget hade jag breddat mina vyer lite och hittat bättre serier men den första är alltid den första...

Så är det i alla fall för mej, det är många här som hängt med i anime svängen mycket längre än vad jag har så det finns väl fler anledningar. Men jag tror att vi som började titta på anime genom Naruto ofta håller den högre än Bleach.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I och för sig, det låter som en vettig teori. Fast sen är det ju alltid smaken som kommer in i bilden, då jag personligen började titta på Naruto långt innan Bleach men föredrar ändå alltid Bleach starkt. Men jag vet inte om jag skulle kollat på någon av dom egentligen om det inte vore för att jag följt dom så länge, tänk att man faktiskt har följt Naruto i över 5 år nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började kolla på Code Geass: Lelouch of the Rebellion idag, den verkar onekligen lovande än så länge.

Har den något att göra med rebeller som i uppror och statskupp eller? Jag skulle gärna se en sån anime..

Det kan man väl säga, även om Code Geass är värd en mycket bättre beskrivning än så.

 

Du har inte lust att ge serien en sån beskrivning?

Visserligen räcker det du redan sagt om den, men heh..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...