Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

D.N. Angel, helt okej serie. Gillar inte riktigt konceptet av växlingarna mellan Daisuke och Dark, det hade varit bättre om det varit Daisuke som fått phantom thief krafterna och utseendét men behållit in personlighet när han är Dark. Sen är jag inte särskilt förtjust i lilla brunhåriga rikemanstösen med en fjortiscrush på Dark heller.

Sen förstår jag inte poängen med att skicka in ett brev varenda gång något ska stjälas, gillar dom att utsätta sin son för onödig fara?

Sen avskyr jag även den skabbiga turkosehåriga killen som leker polis, tror han är något och verkar ha the hots for Daisuke.

Jag vet att jag låter negativ men det är faktiskt en bra serie overall! :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började se School Days och Doujin Work idag.

 

School Days är jag lite osäker på, visst var första kapitlet likt spelet men innehöll en del ändringar jag tyckte var sämre. Det finns faktiskt en demofilm som Overflow (speltillverkarna) har släppt på första kapitlet av spelet som har blivit textad, så om någon är intresserad av att jämföra så kan dom kolla här.

 

http://stage6.divx.com/user/DarkLaila/v ... -(engl-sub)

 

Själv tyckte jag slutet i spelversionen var mycket bättre än animens som dödade tempot helt.

 

Doujin Work var rolig, dock så var det bara ett halvavsnitt vilket var lite av en besvikelse. Sen så är det lite svårt att ta med mangans underbara ansiktsutryck, men i överlag så var den kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Likasom Orrin började jag kolla på School Days och Doujin Works. Däremot gillade jag verkligen School Days. Ska bli kul att se hur storyn utvecklas då jag vet att det kan sluta på 21 olika sätt :D

 

Fast jag håller med om att avsnittet borde slutat tidigare. Dessutom såg man aldrig Sekai gråta, vilket var mycket tydligare i promon.

 

 

Doujin Works var däremot otroligt rolig. Denna samt Seto no Hanayome är två riktiga skrattfester man inte får missa!

 

Sen gillade jag även Nanatuiro Drops som sändes igår. Riktigt sockersött, men ack vad jag är svag för sånt ^.^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Higurashi no naku koro ni

 

En anime som jag själv finner underhållande. Men inte så bra som jag trodde att den skulle vara när jag började se den.

Men ligger nu bara på 6 avsnittet så den har fortfarande tid att bli bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller på att se Ouran High School Host Club och måste säga att såhär långt (avsn 20) är jag ganska besviken... Den har blivigt så enormt haussad här på forumet att jag förväntade mig något i åtdetminstonde samma klass som FMP Fumoffu men icke. Visst den är charmig och funkar som "stänga av hjärnan o slökolla från sängläge"-serie men inte mycket mer faktiskt. Det sjuka är att många av er som jag sett såga t.ex. Naruto som en barnslig Anime höjer Ouran till skyarna då den antagligen riktar sig till ungefär samma åldersgrupp skulle jag tro.

 

Den är inte kass, bara inte så bra som jag hade trott, det var synd.

 

Ingen annan än mig som stör sig lite på att japanerna är så frälsta i intros o outros? Brukar ladda Mediaplayern med 10-12 avsnitt när jag ska sussa och ha något att somna till och blir sjukt irriterad över att 20% av tiden går åt att se dessa intro o outros om jag inte vill pallra mig upp ur sängen o klicka förbi dem. Förstår att det är en "grej" och att det "ska vara så" men borde finnas fansubbare som kan rikta sig in på såna lata jävlar som mig och kan klippa bort de delarna :D

 

Nästa serie blir antagligen blood+ lr witch hunter robin. Dock saknar jag en serie i stil med Hunter X Hunter. har sökt efter ljus o lykta men hittar inget på samma tema riktigt (grabb/kille/man är helt vanlig men tränar aset och blir imba..typ.. Hajime No Ippo är inte samma sak t.ex.). Ska väl posta vidare i tråden ämnad för anime tips. Sorry för OT.

 

Värsta novellen blev det tillslut, aja. Hare gött gott folk.

 

tjing

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller på att se Ouran High School Host Club och måste säga att såhär långt (avsn 20) är jag ganska besviken... Den har blivigt så enormt haussad här på forumet att jag förväntade mig något i åtdetminstonde samma klass som FMP Fumoffu men icke. Visst den är charmig och funkar som "stänga av hjärnan o slökolla från sängläge"-serie men inte mycket mer faktiskt. Det sjuka är att många av er som jag sett såga t.ex. Naruto som en barnslig Anime höjer Ouran till skyarna då den antagligen riktar sig till ungefär samma åldersgrupp skulle jag tro.

 

Den är inte kass, bara inte så bra som jag hade trott, det var synd.

 

Haha det är nog snarare så att du inte uppskattar den humorn, man bör nog ha sett en del anime och vara allmänt insatt i "otaku-kulturen" för att förstå och gilla alla skämt kan jag tro.

 

Jag älskar den i alla fall och har sett den flera gånger, och att säga att den är inriktad till samma åldersgrupp som Naruto bara för att man inte gillar den är väl lite dumt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det sjuka är att många av er som jag sett såga t.ex. Naruto som en barnslig Anime höjer Ouran till skyarna då den antagligen riktar sig till ungefär samma åldersgrupp skulle jag tro.

Även om jag inte själv gillar Ouran så måste jag hugga in här, kolla upp vilka tider/kanaler serierna går nästa gång innan du kommer med några sådana idéer. Naruto går på dagar/kvällar (TV-Tokyo 18:00-20:00 tider, har varierat under åren) och Ouran gick på nätterna (00:50), Ouran må vara år shoujo hållet men den är gjord för en otaku publik medans Naruto är gjord för barn i åldern 12-15 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha, känsligt ämne ;) Jag sa inte att jag inte tyckte om Ouran, jag tycker den har ett fantastiskt berättarsätt och jag har hittils förstått alla skämten.. Så insatt behöver man inte vara Jocke, utan det kan helt enkelt vara så att folk har olika smak och oavsett om man gillar Ouran lr ej så är itne det en måttstock på huruvida man har bra smak :)

 

Serien kommer väl landa på 3.5/5 i betyg i min lilla Anime databas o det är långt ifrån dåligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha, känsligt ämne ;) Jag sa inte att jag inte tyckte om Ouran, jag tycker den har ett fantastiskt berättarsätt och jag har hittils förstått alla skämten.. Så insatt behöver man inte vara Jocke, utan det kan helt enkelt vara så att folk har olika smak och oavsett om man gillar Ouran lr ej så är itne det en måttstock på huruvida man har bra smak :)

 

Serien kommer väl landa på 3.5/5 i betyg i min lilla Anime databas o det är långt ifrån dåligt :)

 

Känsligt ämne? Precis som Orrin säger så är den gjord för en otaku publik och det är där omkring skämten kretsar. Det var ju det löjliga påståendet att den skulle vara inriktad för samma publik som Naruto som man reagerade på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Löjligt påstående? Så du påstår att bara för att den sänds på natten i japan att den riktar sig mot en äldre publik? Ska jag börja rabbla upp barnfilmer som sänds sena timmar bara för att visa hur larvigt det påståendet är? I MIN RINGA MENING så är Ouran inte mer "grown up" än Naruto på en fläck. Otaku har inget med ålders korrelation o göra utan syftar ju endast på en person med ett stort intresse för Anime (eller anan hobby men i detta fallet anime) och vad jag vet så finns det många sub 16 åringar med ett brinnande intresse för anime.

 

Jag står fast vid att Ouran inte är en "mognare" serie än naruto även om de skiljer sig stort i innehåll och fokus.

 

Sen antog jag helt sonika att ni skulle hålla med mgi om att det är lite "kul" att vuxna människor som har ett gemensamt intresse av Anime sitter o dömer ut vissa tecknade serier för att de är för barnsliga men sedan hyllar en annan som handlar om killar som gosar med kaniner/leker lekar osv? =)

 

Återigen, jag sa inte att den va dålig så lugn o fin. Sen att jag tycker som jag gör angående "mognads" graden av serien, ja det får ju stå för mig. Jag gillar dock barnslighet i största allmänhet och har inga problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag tror att anledningen till att folk hugger på uttalanden om att serier de gillar riktar sig till samma publik som Naruto beror på att den sistnämnda serien är så pass dålig; kass storyline, ytliga karaktärer (inget djup för fem öre), låg-fps-animering, utdragna händelselösa episoder... tja, listan kan göras lång. Visst, detta är mina personliga åsikter, men jag tror att många håller med mig och tack vare de åsikterna vänds kanske "taggarna utåt" när en serie man själv uppskattar jämförs med just den.

 

För att släta över den groende hetska diskutionen (^^) väljer jag att citera Mark Hamill; "Star Wars will be loved by all children between 7 and 77". Med det menar jag, precis som han en gång gjorde, att alla har vi ett barn inom oss, och japanerna med sina serier är ofta väldigt träffsäkra när det gäller att stimulera det barnet. Spolingen inom mig kan dock ha annan smak än spolingen inom någon annan, men det kan ju appliceras på det mesta i livet. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är klok som en bok meatrose :D

 

Jag tycker inte heller Naruto är särskilt bra men tycker att hela klassfördelningen inom Anime genren är lite skev. Alla som är här på forumet förtjänar samma respekt oavsett om de gillar Naruto eller Ergo proxy. Och jag tycker väl att det ganska ofta förekommer fria hån mot alla användare som uttrycker sin förtjusning över Naruto t.ex. och många brukar tycka att samma folk borde se pokemon o jag vet inte vad :)

 

Jag ville mest bara påpeka att vi alla är vuxna människor som gillar animerade serier (vilka 99% av dem i grund och botten riktas till "barn") och att fnysa åt vissa serier kan vara lite översitteri och jag tyckte att Ouran avr ett bra exempel att ta upp detta med.

 

hoppas vi fortf e kompisar Jocke :blush:

 

'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto inriktar sig faktiskt till en yngre publik och ja sändningstider har faktiskt en hel del med det hela att göra, någon anime som går på eftermiddagarna på en TV-Kanal som TV-Tokyo är onekligen för en yngre publik. Sen att givetvis andra får gilla det också är väl en självklarhet, men för det så ska rätt vara rätt.

 

Sen så kan jag faktiskt förstå att det kan vara svårt att se ibland, ta Nanatsuiro Drops som började den här säsongen som exempel. Serien i sig kändes som någonting för 6-9 åriga flickor med moe, fast att den är baserad på ett 18+ spel säger väl vilken typ av åldersgrupp den inriktar sig till.

 

Men ja anime som inriktar sig till en äldre publik går till 99% av fallen på nätterna eller på någon betalkanal på dagarna. Sen så ska vi inte knussla med att nästan all anime antingen är för barn eller för en nörd/otaku publik, givetvis finns det undantag så som Crayon Shin-chan får väl tex räknas som för hela familjen.

 

Förövrigt så skrev jag i första raden i mitt förra inlägg att jag själv inte gillar Ouran. Själv tycker jag väl att den känns mer mogen än Naruto, men det är väl en smaksak. Det jag ville ha sakt med det här är dock att en serie kan kännas som att den är för yngre om man inte är insatt inom ämnet även om den egentligen är för en äldre publik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det verkar som att nästa alla ser på naruto :P

 

Nej, jag är nog den enda som inte sett Naruto. :surprised:

Inte för att jag tycker det verkar dåligt eller så utan det är bara så sjukt många avsnitt. Det tog mig en evighet att ta mig igenom Inuyasha.

Just nu kollar jag på Romeo X Juliet som jag tycker är väldigt söt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...