Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg klart Mushishi idag, började kolla på den för att jag såg att den låg på 7th plats på Animenewsnetwork's top10 lista. Ack o ve så besviken jag blev, tyckte serien var rätt ok till avsnitt 10, sen tvingade jag mig mer eller mindre att titta igenom det. Hade varit en bra serie om det hade varit 12-13 avsnitt istället för 26.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag har också den serien liggandes i DVD-stället, men har inte sett den än. Jag fick upp ögonen för serien av samma anledning som du. Aja, får väl se vad jag tycker om den. Den verkar intressant i varje fall med sitt lugna tempo, men kanske blir det för segt till slut?

 

Hur som haver, om jag ser till egna erfarenheter så skulle jag nog säga att man kanske inte bör stirra sig blind på vad som toppar listor av det där slaget. Har sett många upphaussade serier som fallit pladask just på grund av för höga förhoppningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag har också den serien liggandes i DVD-stället, men har inte sett den än. Jag fick upp ögonen för serien av samma anledning som du. Aja, får väl se vad jag tycker om den. Den verkar intressant i varje fall med sitt lugna tempo, men kanske blir det för segt till slut?

 

Hur som haver, om jag ser till egna erfarenheter så skulle jag nog säga att man kanske inte bör stirra sig blind på vad som toppar listor av det där slaget. Har sett många upphaussade serier som fallit pladask just på grund av för höga förhoppningar.

 

Precis som du sa, tyckte det lugna tempot blev för segt tillslut. Det var lugnt att sitta och titta på 10 avsnitt kanske, men sen ville man ha lite mer. Sen beror det ju vad man har för smak också, eller vilket humör man är på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag har också den serien liggandes i DVD-stället, men har inte sett den än. Jag fick upp ögonen för serien av samma anledning som du. Aja, får väl se vad jag tycker om den. Den verkar intressant i varje fall med sitt lugna tempo, men kanske blir det för segt till slut?

 

Hur som haver, om jag ser till egna erfarenheter så skulle jag nog säga att man kanske inte bör stirra sig blind på vad som toppar listor av det där slaget. Har sett många upphaussade serier som fallit pladask just på grund av för höga förhoppningar.

 

Precis som du sa, tyckte det lugna tempot blev för segt tillslut. Det var lugnt att sitta och titta på 10 avsnitt kanske, men sen ville man ha lite mer. Sen beror det ju vad man har för smak också, eller vilket humör man är på.

 

Själv tycker jag att den var kanon. Men den faller väl inte alla i smaken. Tycker att varje avsnitt var spännande och det var aldrig samma fall eller sjukdom som det handla om. Är en serie som man inte ska se alla avsnitt på en gång utan kanske ta en eller två i veckan för att den ska bli som allra bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp låter som en jätte bra idé, önskar dig all lycka med Mushishi!

 

Efter att jag läst vad Blå skrev började jag titta lite på Gankutsuou, väldigt intressant animering och bra röster.

Tittar lite halvt på Izumo också, inte direkt någon handling man inte känner igen. Fast rätt kul att se på endå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har börjat glo på Vision of Escaflowne. Ligger på tredje avsnittet atm och har inte så mycket att tycka om serien än, men den verkar bli bättre och bättre. Brukar ogilla serier med robotar o så (undantag FMP) men denna serie verkar blända allt, från action till romance. Hoppas på ett bra slut :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat glo på Vision of Escaflowne. Ligger på tredje avsnittet atm och har inte så mycket att tycka om serien än, men den verkar bli bättre och bättre. Brukar ogilla serier med robotar o så (undantag FMP) men denna serie verkar blända allt, från action till romance. Hoppas på ett bra slut :D

 

 

Kommer inte ångra att du börjat se Escaflowne, en klassiker :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss klar Triangle Heart OVA:an, var väll ingen höjdare direkt. Antar att det kan ha med att den endast var 4 avsnitt.

Hur som helst såg jag den mest för att få lite bakgrunds fakta om karaktärerna i Triangle Heart universumet, inför Magical Girl Lyrical Nanoha, som jag hoppas kommer ge ett mycket högre underhållningsvärde. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat att se lite på Gungrave nu, känns verkligen som en anime i min smak.

Men det blir någ bara runt 1 avsnitt per dag eller nåt sånt, har haft väldigt mycket att göra den senaste veckan och det ser inte ut att bli lugnare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...