Hoppa till innehåll
Anime.se

Nytt MMORPG...Guild Wars?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo jag sålde precis mitt WoW account och väntar nu på att Burning Crusade ska släppas i Januari innan jag köper WoW igen.

Så då behöver jag något nytt trevligt att lira!

 

Någon som spelar/har spelat något MMORPG här förutom WoW? Funderar lite på typ DAoC och lite såna men känns så segt att komma in i ett sånt spel när det varit ute så länge och alla har skithög level medans man själv inte kan något om det.

 

Funderar lite på Guild Wars, billigt och bra med ingen månadskostnad, och det känns inte som ett MMORPG (vet att en del inte klassar det som det men imo så är det ett) som man inte tar alltför allvarligt så det inte känns jobbigt att sluta om 2 månader eller så. Vet ungefär hur det fungerar med då jag och en kompis spelade varje beta och köpte det faktiskt, fast spelade 1 dag och köpte sen WoW istället.

 

Men isåfall, vilket GW ska man köpa? Känns ju löjligt att köpa det första om inte så många spelar det längre utan typ spelar Factions och Nightfall.

Läste i en gammal tråd att skillnaden med Factions och det första var att Factions utspelar sig i en annan värld och man kan ha Assasin och någon mer klass.

Vad är det nya i Nightfall då? Fungerar det smidigt att bara köpa det och strunta i dom andra två?

Sexig Collectors edition box på Nightfall och Factions iallafall, köper jag lätt om jag köper något av dom. :D

 

Eller så kanske man helt enkelt går tillbaka till sitt gamla Anarchy Online konto. >_<

 

Edit: Guild Wars Prophecies är det första aight? Detta menar jag då: http://www.webhallen.com/prod.php?id=34990

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man sälja ett WoW-konto och sen köpa tillbaka det igen? Låter som om det är upp till den som du sålde det till, eller?

 

Vaaaaa? Ska inte köpa tillbaka något konto, köper ett nytt spel naturligtvis och börjar levla min blood elf.

"Burning Crusade" kommer visst kräva att man har originalet, och då sannolikt med associerad CD-nyckel och konto, och då måste du skaffa ett nytt originalkonto (= köpa om spelet) för att spela utökningen (även om du vill starta en ny gubbe). Skulle jag tro. Är det vad du menar att du ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lirat alla tre kampanjerna i GW under 16 månader. Ska du bara köpa en del så rekommenderar jag först och främst Prophecies, därefter Nightfall. Det enda som var bra med Factions var alla nya skins till karaktärer och vapen, storyn är kass.

 

jag tycker nog nightfall även om det är en N00b invasion där så e de där folket är för tillfället, jobbigt att hitta team i vissa trakter i prophesis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man sälja ett WoW-konto och sen köpa tillbaka det igen? Låter som om det är upp till den som du sålde det till, eller?

 

Vaaaaa? Ska inte köpa tillbaka något konto, köper ett nytt spel naturligtvis och börjar levla min blood elf.

"Burning Crusade" kommer visst kräva att man har originalet, och då sannolikt med associerad CD-nyckel och konto, och då måste du skaffa ett nytt originalkonto (= köpa om spelet) för att spela utökningen (även om du vill starta en ny gubbe). Skulle jag tro. Är det vad du menar att du ska göra?

 

Ja det är det, efter nästan 2 års WoW-spelande, ett antal olika accounts och karaktärer så tror jag nog att jag vet hur det fungerar svar ja. >_>

 

 

Låter som jag bör skippa Factions då, synd med tanke på den trevliga musmattan man får med i CE! Tycker nog det som Dread säger låter bättre, Prophecies känns ju lite gammalt och dött. Noob invasion är bara bra för min del :D , och det är aldrig dåligt att många nya börjar spela, innebär att utvecklarna kan fortsätta utveckla spelet. ;)

 

Paddis: Nej, men EQ2 känns ju i princip som DAoC, har funnits så länge så det känns inte kul att komma in mitt i, plus att det känns som något man kommer vilja spela lääänge om man börjar med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det är det, efter nästan 2 års WoW-spelande, ett antal olika accounts och karaktärer så tror jag nog att jag vet hur det fungerar svar ja. >_>

Okej. Jag ber om ursäkt om det lät nedlåtande. :); Tyckte bara det kunde uppfattas som att du bara tänkte köpa BC.

 

Lugnt. :) Får allt punga ut pengar för båda. :< Som tur är kostar WoW bara 150 spänn eller nåt sånt nu för tiden. Får se vad Collectors Edition av TBC kostar. :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Usch nej, inget FF :) Som alla andra har påpekat ang GW så bör du hoppa över Factions. Inte mycket för valutan.

 

Nu när jag ändå är inne på den här tråden har jag en fråga om ett spel, eller två egentligen. Har inte hört så mycket om dem, men verkar ändå smått intressanta. City of Heroes respektive City of Villains.

 

Någon som har spelat ngt av dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

aja finns mycket jul med factions: en massa roliga pvplägen bland annat(aspenwood är en stor favorit) men visst ska man börja rekomenderar jag Prophecys, resen är upp till en sj, vill man ha mer pvp-möjligheter så factions, vill man ha bättre singelplayer så nightfall, factions singelplayer del är rushad, tråkig och allmänt irriterande på sina ställen,medans Nightfalls är trevlig, har ett jämt tempo och med många roliga quests att göra vid sidan av(varav vissa dessutom är rent utmanande>.>)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här gamla tråden. =P

 

Spelar iallafall WoW igen, fast ska nog köpa en Gamecube hade jag tänkt och spela Twilight Princess, är ju så snuskigt billigt nu så man kan inte låta bli. Riktigt nice att dom släppte det till GC med, är inte särskilt intresserad av Wii och dens fjantiga handkontroll just nu.

 

Sen ska jag självklart skaffa Windwaker igen! :D

 

Och sen måste jag ju skaffa FFXII till min PS2...Och Warhammer: Mark of Chaos ligger och väntar på att spelas...ge mig meeeeeeeeeeeeer tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...