Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
vilken anime är detta: http://pown.alluc.org/?uid=529

Du är inte den första som undrar. ;) Alla verkar fråga om den där.

 

Såg ett kort filmklipp på en Animé och vill mkt gärna veta vilken den är, och även ifall den är värd att se.

 

Klippet: http://pown.alluc.org/?uid=529

 

Måste tyvärr göra dig besviken genom att säga att det där kommer inte från en animé. Det där klippet kommer nämligen från introt till spelet Guilty Gear XX #RELOAD.

 

Här har du hela videon: Guilty Gear XX #RELOAD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Är det någon som har den blekaste om var nissen i detta porträtt hör hemma?

 

rirra3.jpg

 

Jag är inte säker på om det är en anime till att börja med, bara nyfiken..

 

Joho då. Det är en anime (och en manga). Nissen på bilden är en tjej som heter Jo. Hon är protagonist i Bakuretsu Tenshi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer det komma en otroligt vag beskrivning på en anime.

 

För några år sedan så lånade jag en DvD av en kompis.

 

I första av snittet(en) så är det någon slags "samurai demon banishing" familj som har ett hus. I det huset är det en ung pojke som är "the successor". Ok. Allt är frid och fröjd, men nån barrier försvagas. Pojkens far kommer hem från ett uppdrag, men sedan blir huset attackerat av demoner. Hans far, mor, syster katt och marsvin blir dödade av demoner. Pojken tappar 5 skruvar och går bärserk på demonerna med sin fars(?) svärd.

 

De kommer några personer farandes på vägen till huset, och hittar denna smått traumariserade pojke sitta på en hög med bråte och kramar(?) sin döda mor. När han ser personerna så går han till attack, men blir knockad medvetslös?

 

Jag har för mig att han inte får använda ett riktgit svärd just yet. Och att han tränar på baksidan av huset på oilka attacker osv. (Med ett träsvärd?)

 

Detta är säkerligen inte 100% vad som hände, men något i den riktningen. Skulle gärna vilja veta vad denna anime heter!

 

Tack på förhud!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack på förhud!

Tsubasa: Reservoir Chronicle

 

Men detta är inte i första avsnittet. Passar in perfekt på Kuroganes bakgrundshistoria.

 

Kan det vara så? Har för mig att det var nån unge som lekte med en princessa av något slag? Kan blanda ihop nån annan anime, men tror det var så. Även denna unges mamma var nån slags priestess som chantade för att hålla igång barriern.

 

Säger inte att du har fel SayaSe, ger dig bara lite mer för att verifiera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan det vara så? Har för mig att det var nån unge som lekte med en princessa av något slag? Kan blanda ihop nån annan anime, men tror det var så. Även denna unges mamma var nån slags priestess som chantade för att hålla igång barriern.

 

Säger inte att du har fel SayaSe, ger dig bara lite mer för att verifiera.

Spoiler kring scenen i fråga

Blir modern ihjälhuggen av en gestalt som kommer genom en portal?

Åker de som hittar ynglingen i en vagn?

Attackerar han sedan dem?

 

Jag har en känsla att jag själv blandar ihop flera serier här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan det vara så? Har för mig att det var nån unge som lekte med en princessa av något slag? Kan blanda ihop nån annan anime, men tror det var så. Även denna unges mamma var nån slags priestess som chantade för att hålla igång barriern.

 

Säger inte att du har fel SayaSe, ger dig bara lite mer för att verifiera.

Spoiler kring scenen i fråga

Blir modern ihjälhuggen av en gestalt som kommer genom en portal?

Åker de som hittar ynglingen i en vagn?

Attackerar han sedan dem?

 

Jag har en känsla att jag själv blandar ihop flera serier här.

 

Är inte säker på hur det går till. Men jag tror morsan var sjuk? eller vädligt svag iaf.

 

Mkt möjligt att det är en vagn. Pojken attackerar de som kommer o "hämtar" han. Vet inte om det är avsiktligt, men han är i enrage mode iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att få det sagt har jag inte den blekaste vilken serien i fråga är, men jag känner att det i varje fall inte är Tsubasa~. Det är en del detaljer i beskrivingen som inte överensstämmer, som till exempel katten och marsvinet. Beskrivningen medger jag är slående lik, men min personliga uppfattning säger att det inte är den. (Eller är det jag som har ett par minnesluckor?)

 

Men så kan det vara så att CLAMP är med på ett hörn med vad nu som finns mellan himmel och jord som är invävt i deras nystan av serier. Hur som helst, ledsen om jag inte var någon större hjälp att komma närmare lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att få det sagt har jag inte den blekaste vilken serien i fråga är, men jag känner att det i varje fall inte är Tsubasa~. Det är en del detaljer i beskrivingen som inte överensstämmer, som till exempel katten och marsvinet. Beskrivningen medger jag är slående lik, men min personliga uppfattning säger att det inte är den. (Eller är det jag som har ett par minnesluckor?)

 

Men så kan det vara så att CLAMP är med på ett hörn med vad nu som finns mellan himmel och jord som är invävt i deras nystan av serier. Hur som helst, ledsen om jag inte var någon större hjälp att komma närmare lösningen.

 

Marsvinet och katten var ju iofs inte med i serien. Var mer ett sätt att uttrycka att han var the sole-survivor.

 

Tittat på lite AMV på youtube etc. det är en hög sannolikhet att det är Tsubasa Reservoir Chronicles!

 

Tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Letar efter en anime som jag minns att jag skulle se men sedan glömde bort namnet på, och nu letar efter.

 

Genere är troligen fantasy eftersom jag har ett svagt minne av en alv

 

Det första avsnittet börjar med att dom berättar om fantasy-landet som det utspelar sig i. Det handlar om människor (kanske alver också) som sjunger som vapen (som jag fattade det) Man såg en alv tjej som försökte sjunga men kunde inte.

 

Sedan var det en sen med en kille vars flygande maskin hade krashat så han gick till staden för att laga det. (Tror han pratade med någon kompis också)

 

Hursomhelst hände det något (Tror det var bomber eller fiender) och staden börjar brinna. Killen börjar springa och om jag minns rätt träffar han tjejen som inte kunde sjunga.

 

Animen kan vara en OVA eller en film, är inte säker.

 

Men sjungandet var viktigt och var deras "vapen" som jag minns. Så historien handlade om det.

 

Någon som har någon aning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...