Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg bara ett litet klipp ur något nyss. Stor robot i rymden som gjorde en bigass attack som hette vol tekka.

Sådär spontant så lät det Tekkaman Blade om det. När jag kollade upp det var Tekkaman Blade det första jag kom upp så, ja, Tekkaman Blade är mitt slutgiltiga svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar om någon har någon aning om vilken det här är?

"Orrin nynnar på Beethoven"

 

Det är Kemeko Delux, bästa serien den här säsongen enligt mig.

 

Inte den bästa kanske men iaf en av dem ;)

Underbar scen iaf. Men med ljud blir den bara bättre :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar om någon har någon aning om vilken det här är?

"Orrin nynnar på Beethoven"

 

Det är Kemeko Delux, bästa serien den här säsongen enligt mig.

Tycker du? Jag kan på rak arm räkna upp tre serier som är bättre denna säsong :P

 

Inte för att Kemeko DX är dålig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker du? Jag kan på rak arm räkna upp tre serier som är bättre denna säsong :P

 

Inte för att Kemeko DX är dålig

Är väl egentligen fel tråd att prata om det i, men tycker du? Visst jag följer tex inte ef utan planerar att se den när den är klar istället, men annars kan jag inte komma på någon som jag tycker är bättre. Visst Kannagi är trevlig men det är bara för typisk anime halv "otaku" humor, känns som man har sett den hundra gånger på senaste tiden. Kannagi har dock haft sina stunder då den har varit väldigt rolig.

 

Index är också rätt kul, men den har sina stunder då man undrar varför den sänds på natten egentligen. Känns som om den riktar sig till en annan åldersgrupp än mig.

 

Och det var väl dom tre jag fortfarande följer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag blev medlem här bara för att jag behöver namnet på en anime jag tyckte var skitbra.

 

 

Iallafall. Ni borde komma på vilken film det är med den här beskrivningen.

 

En big ass val äter upp två personer och de lever sedan inne i magen tillsammans med en gammal snubbe som också hamnat där.

 

 

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag blev medlem här bara för att jag behöver namnet på en anime jag tyckte var skitbra.

 

 

Iallafall. Ni borde komma på vilken film det är med den här beskrivningen.

 

En big ass val äter upp två personer och de lever sedan inne i magen tillsammans med en gammal snubbe som också hamnat där.

 

 

 

Tack på förhand

 

De är 3 personer + gubben, dvs 4 totalt. Filmen du tänker på är Mind Game

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag blev medlem här bara för att jag behöver namnet på en anime jag tyckte var skitbra.

 

 

Iallafall. Ni borde komma på vilken film det är med den här beskrivningen.

 

En big ass val äter upp två personer och de lever sedan inne i magen tillsammans med en gammal snubbe som också hamnat där.

 

 

 

Tack på förhand

 

De är 3 personer + gubben, dvs 4 totalt. Filmen du tänker på är Mind Game

 

 

tack så mycket. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag minns en tecknad film jag såg när jag var liten. Tyckte då att den var bra och vad jag kan minnas så är chansen stor att det var anime.

 

Det handlade om en liten björn, jag tror det var en panda men jag minns inte helt klart. Har för mig att de var på ett zoo eller något liknande och att det brann, inte helt säker på det heller dock xD Det mest rafflande var när han skulle klättra upp för ett vattenfall och en fet björn gjorde livet surt för honom. Var rätt likt Silver Fang har jag för mig, speciellt de där ljuden som är när de hoppar och sånt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag minns en tecknad film jag såg när jag var liten. Tyckte då att den var bra och vad jag kan minnas så är chansen stor att det var anime.

 

Det handlade om en liten björn, jag tror det var en panda men jag minns inte helt klart. Har för mig att de var på ett zoo eller något liknande och att det brann, inte helt säker på det heller dock xD Det mest rafflande var när han skulle klättra upp för ett vattenfall och en fet björn gjorde livet surt för honom. Var rätt likt Silver Fang har jag för mig, speciellt de där ljuden som är när de hoppar och sånt =)

 

Panda no Daiboken låter det som, jag tror den hette Panda på äventyr här i Sverige eller nåt liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Huvudkaraktären, en lite äldre man, hittas svårt skadad och medvetslös i skogen strax utanför en by av en kvinnlig karaktär med kattöron(???). Han bär en mask som han inte kan ta av och när han vaknat till inser han att han inte kan minnas vem han är eller hans förflutna. Miljön i serien liknar mer medeltid men serien slutar med en rejäl twist. Den liknar Juuni Kokki (Jūni Kokuki, Twelve Kingdomes) i mångt och mycket då det mest handlar om konflikter bland länderna i världen.

 

Är det någon som kan identifiera denna anime? Jag minns långt mer men det är regelrätta spoilers.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Letar en film som handlar om en flicka som är häxa. det är ungefär allt jag vet, men den är också ganska ny filmen. Ungefär som Spiritet Away..

Staden som den utspelar sig i ska säga lika Stockholm, att personen som gjort filmen har tänkt på just stockholm då han/hon formade staden..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Letar en film som handlar om en flicka som är häxa. det är ungefär allt jag vet, men den är också ganska ny filmen. Ungefär som Spiritet Away..

Staden som den utspelar sig i ska säga lika Stockholm, att personen som gjort filmen har tänkt på just stockholm då han/hon formade staden..

Kikis expressbud. heart.gif

Av Hayao Miyazaki, skaparen av Spirited Away. Stockholm och Visby ska ha varit förlagor. Fast ny är den ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...