Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag söker nu en serie som handlar om ett par ungar som har egna små robotar, dom hittar dom med olika slags mönterbrickor om jag inte minns fel (jag såg nämligen denna serie när jag var i grekland för många många år sedan, det var även på grekiska så jag hade ingen chans att fatta namnet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ny här och behöver hjälp!

Jag såg på en film/serie när jag var liten (1990-95)

Det lilla jag mins av handlingen är:

Det börjar med att man ser en grupp folk i ett rymdskepp bli anfallen.

Huvudpersonen är en kille på en röd motorcykel som han kan förvandlas till en robot, som han sitter i. Han är beväpnad med pistol, en sköld och ett svärd (liknande en lightsaber)

 

Allt jag kommer på just nu, har gått igenom så gott som hela det här forumet å en del av länkarna härifrån men hittar den inte.

Nån som har det minnsta aning om vad ja pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe... jag har en svår j.k.l...

när jag var lite hade vi en anime på vhs.

 

den var gammal och film kvalitén var dålig, det var svensk språk lagt över original språket och den var ritad för att lika människan alltså inte stora ögon och stuff... den kan mycket väl vara uppåt 30-40 år gammal

 

jag har väldigt vaga minnen men kör i vind.

 

den handlar om en äldre tjej runt 17-20 en yngre (vet inte könet) runt 10-13år gammal det börjar med att de hänger upp såna där pappers amuletter/böner något iallafall i träd sedan så är det någon som sätter igång en brand med en av hans tillbehörigheter fastnar på en gren.

syskonen hittar den och fadern (om jag minns rätt) får veta vem som gjorde det.

 

(här är lucka nr1)

 

de flyr/reser jag tror att de blev bortrövade eller sålda eller något liknande,(jag tror att de fick sömn medel i maten)

det är två djur som hela tiden följer med dem, en panda och en mus med en sådan där rosett bunden kring magen (som man har på yukatas).

 

(lucka nr2)

 

jag tror att den äldre syster står och stirrar ut över havet/en sjö och tittar mot solen, hon försvinner/förvandlas til en fågel och det är bara sandalerna kvar.

 

(lucka nr3)

 

det är en herrgård eller shiro(slott) där det kommer ett monster på kvällarna, en soldat bekämpar den (jag tror att det är den yngre av de båda som vuxit upp) det var en spindel tror jag.

 

...asså den var svin gammal!

 

en film asså..inte en serie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Såg en helt ok serie för ett tag sedan som handlade om en kille som var the king of thieves eller the prince of thieves.

Det var en kort serie på ett 20-tal episoder och en ova som avslutade serien. Hans kompanjon är en fågel som även är hans vapen jag tror att fågelns namn är kirin.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...