Hoppa till innehåll
Lasse_Kroner

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!

Rekommenderade inlägg

Kanske du kan beskriva lite mer runt filmen. Hur gammal kan den ha varit? 70-tal? 80-tal? 90-tal? Var den släppt i Sverige? (Isåfall kanske denna lista kan vara till hjälp.) Var det en fristående långfilm, eller en film i en serie?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag kollade på den när jag var runt 7 - 10 år så den fann iaf ute på 90-talet, vet dock inte när den är gjord.

Jag tror det var en serie egentligen för den var uppdelad i olika delar på kassetten jag hade.

Har kommit på nu att det var en styvsyster och styvbror med också.

Den var på svenskia iaf, jag kan inte komma ihåg så mycket mer tuvär =/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Halloj jag kommer faktsit med en fråga om vad detta är för anime det känns som Hajime no Ippo men det är inte boxning utan mer Karate osv

vlcsnap23695vf3.th.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jo det var det tack Gogo :D

Gissa rätt i Gissa animen får du ett pris :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

kom att tänka på en serie som jag och min lillebror brukade kolla på när vi var mindre.

handlar om 4 personer, 3 killar, en klädd i svart dräkt, en i röd och en vit tror jag det var. sen är det en rosaklädd tjej med. påminner lite om starzinger, fast dom är på jorden har jag för mig...

rätt lam förklaring, men hoppas någon vet vilken serie jag menar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

låter som stjärn scherifferna, lr vad den nu hette på svenska :D

EDIT: Saber Rider and the Star Sheriffs, heter den, tror jag dock så är det rosa tjej, svart, röd, blå kille...intro28.jpg

tjejen har rosa dräck typ som killarnas i bakgrunden...

[...]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Nu när ni ändå snackar om saber rider;

Vad hette den där serien med cyborgsheriffen på en svart häst, tror han var polare med den lokala bartendern som var grönhyad, fet, hade mustach och robotarmar?

Sheriffen hade gul dräkt med sån där skottsäker grej mitt på bröstet har jag för mig.

Jag trodde det var den serien som hette saber rider men det stämmer ju inte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Första är från introt till Xenogears, spel till PSX.
Jag är ganska säker på att andra är från RahXephon-filmen.

Er kan man lita på. Båda är antagligen korrekta då de hör till de möjliga alternativen (för många för att ha tagits med i mitt inlägg).

Tack för svaren. [bows out]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
är antagligen korrekta...

Jag kan sätta min njure, hus och syster på att det är rätt. Xenogears har jag spelat genom sex gånger, och jag kan det utan och innan.

(givetvist gäller det inte för vad Sceleris säger)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Klart det gör (förutom det om sex gånger). Har jag någonsin haft fel?

Öh, svara inte på det. ^_^;

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
är antagligen korrekta...

Jag kan sätta min njure, hus och syster på att det är rätt. Xenogears har jag spelat genom sex gånger, och jag kan det utan och innan.

Stämmer bra det, såg det där introt för bara 2 veckor sedan, Xenogears <3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mhrmm, lite svårare fråga denna gång... Jag minns att jag för en inte alltför lång tid sedan såg en serie där en tjej vid en tidpunkt yttrar orden "Jag önskar att jag hade fötts i en tidsålder då människor inte dödar varandra." (med reservation för felaktig översättning) och ser ganska ynklig ut. Tyvärr är det allt jag minns, förutom att det var en bra scen och en bra anime.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Mhrmm, lite svårare fråga denna gång... Jag minns att jag för en inte alltför lång tid sedan såg en serie där en tjej vid en tidpunkt yttrar orden "Jag önskar att jag hade fötts i en tidsålder då människor inte dödar varandra." (med reservation för felaktig översättning) och ser ganska ynklig ut. Tyvärr är det allt jag minns, förutom att det var en bra scen och en bra anime.

Impulsgissning: Now and Then, Here and There?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag såg en anime serie för ett bra tag sen. Handlande om en tjej som var de "ultimata" vapnet. Hon blev tillsammans med en kille i hennes skola typ.

Hoppas ni vet vilken serie detta är,

MVH / mPan

sådär, ändra så jag inte avslöjar slutet :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu