Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kollade på den när jag var runt 7 - 10 år så den fann iaf ute på 90-talet, vet dock inte när den är gjord.

Jag tror det var en serie egentligen för den var uppdelad i olika delar på kassetten jag hade.

Har kommit på nu att det var en styvsyster och styvbror med också.

Den var på svenskia iaf, jag kan inte komma ihåg så mycket mer tuvär =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kom att tänka på en serie som jag och min lillebror brukade kolla på när vi var mindre.

handlar om 4 personer, 3 killar, en klädd i svart dräkt, en i röd och en vit tror jag det var. sen är det en rosaklädd tjej med. påminner lite om starzinger, fast dom är på jorden har jag för mig...

rätt lam förklaring, men hoppas någon vet vilken serie jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu när ni ändå snackar om saber rider;

Vad hette den där serien med cyborgsheriffen på en svart häst, tror han var polare med den lokala bartendern som var grönhyad, fet, hade mustach och robotarmar?

Sheriffen hade gul dräkt med sån där skottsäker grej mitt på bröstet har jag för mig.

Jag trodde det var den serien som hette saber rider men det stämmer ju inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första är från introt till Xenogears, spel till PSX.
Jag är ganska säker på att andra är från RahXephon-filmen.

Er kan man lita på. Båda är antagligen korrekta då de hör till de möjliga alternativen (för många för att ha tagits med i mitt inlägg).

 

Tack för svaren. [bows out]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Mhrmm, lite svårare fråga denna gång... Jag minns att jag för en inte alltför lång tid sedan såg en serie där en tjej vid en tidpunkt yttrar orden "Jag önskar att jag hade fötts i en tidsålder då människor inte dödar varandra." (med reservation för felaktig översättning) och ser ganska ynklig ut. Tyvärr är det allt jag minns, förutom att det var en bra scen och en bra anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mhrmm, lite svårare fråga denna gång... Jag minns att jag för en inte alltför lång tid sedan såg en serie där en tjej vid en tidpunkt yttrar orden "Jag önskar att jag hade fötts i en tidsålder då människor inte dödar varandra." (med reservation för felaktig översättning) och ser ganska ynklig ut. Tyvärr är det allt jag minns, förutom att det var en bra scen och en bra anime.

Impulsgissning: Now and Then, Here and There?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...