Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2007


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag kan inte göra så mycket mer än att hålla med Magnus. Såg precis första avsnittet och det kändes som något av en frisk fläkt. Väldigt annorlunda soundtrack, men det passar perfekt till det vi hittills har fått se. Animeringsstilen tilltalar även om jag kanske tycker att det känns som om de har dragit upp gamman mer än nödvändigt. Säkerligen ett designval som man snabbt vänjer sig vid.

 

Jag kommer med största sannolikhet att följa den här serien. Samurajer och grovt våld i kombination med intressant berättarsätt, skön animeringsstil och väldigt bra ljud bådar gott inför fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Eftersom serien inte har någon tråd så skriver jag det här.

 

http://ink-chan.at.webry.info/200708/article_2.html

 

Om den här nyheten stämmer så kommer avsnitt 6 av Moe-tan inte sändas på japansk tv utan kommer enbart vara med på någon av DVDerna. Istället kommer det bli ett recap avsnitt på söndag och sedan kommer serien fortsätta från avsnitt 7.

 

Ja den här nyheten fick mig att skratta rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Måsten för mig i September/Oktober är:

 

Kodomo no Jikan OVAn samt serien

Clannad

Da Capo 2

Ef

Shakugan no Shana 2

Genshiken 2

 

Sen så verkar även Blue Drop intressant och så kommer jag kanske se Prism Ark även om chanserna att det blir en flopp är ganska stora.

 

Givetvis finns det garanterat andra som kommer visa sig vara bra, men det är väl dom jag har mest tankar om på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måsten för mig i September/Oktober är:

 

Kodomo no Jikan OVAn samt serien

Clannad

Da Capo 2

Ef

Shakugan no Shana 2

Genshiken 2

Vi delar helt enkelt våra måsten då ;)

 

Genshiken 2 kommer bli riktigt intressant nu när man har läst mangan som redan nu är förbi det som säsong 2 kommer att visa. Måste nästan läsa om den, och till er som inte läst Genshiken-mangan: LÄS! :D

(Samma sak gäller KnJ)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Det börjar sändas en ny intressant serie i Oktober, Ghost Hound.

 

Läs lite om den, verkar mycket intressant. Finns även två trailers ute.

 

<3 PIG! ^^

 

Ska definitivt ge den en chans.

 

 

Det känns, nu när många serier man följer lider mot sitt slut, väldigt skönt att en del kommande serier är självskrivna på listan över sådant jag ska följa. Jag ska bland annat se Shakugan no Shana 2, Da Capo 2, Genshiken 2 och Gundam 00. Min absolut högsta prioritet är dock Clannad som jag har dreglat över sedan sista episoden av Kanon. Det är för övrigt den serie jag förväntar mig överlägset mest av. Svår att konvertera från spel till animé av ett gäng olika orsaker, men med tanke på vilka som drar i spakarna så vågar jag fortsätta dregla.

 

Lucky Star lämnade ett gigantiskt hål efter sig, och jag vet inte vad jag ska ersätta den med... om det nu över huvud taget går. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns, nu när många serier man följer lider mot sitt slut, väldigt skönt att en del kommande serier är självskrivna på listan över sådant jag ska följa. Jag ska bland annat se Shakugan no Shana 2, Da Capo 2, Genshiken 2 och Gundam 00. Min absolut högsta prioritet är dock Clannad som jag har dreglat över sedan sista episoden av Kanon. Det är för övrigt den serie jag förväntar mig överlägset mest av. Svår att konvertera från spel till animé av ett gäng olika orsaker, men med tanke på vilka som drar i spakarna så vågar jag fortsätta dregla.

 

Lucky Star lämnade ett gigantiskt hål efter sig, och jag vet inte vad jag ska ersätta den med... om det nu över huvud taget går. :(

Jag har också suttit och dreglat över Clannad :) Har samtidigt fått en hel del smakprov av de komiska elementen ur Clannad-spelet från DB och Orrin, och efter det så vill jag verkligen se Sunohara. Eller vad sägs om detta videoklipp? http://flaskis.ownit.nu/clannad6.wmv (det roliga börjar vid 00:50 och frammåt)

 

Roligt att fler ser emot Da Capo 2 också. Nemus två döttrar är ju nu i centralrollerna, och av vad jag förstått så har dessa två Junichis och Nemus personligheter inkapslade på ett fräscht sett, så det kommer bli kul att se.

 

Nu till en serie jag vill promota, och som säkert kommer bli bra är Kimikiss Pure Rouge. Även denna ser riktigt fräscht ut, samtidigt som kända röster som Tanaka Rie (Suigintou), Nogawa Sakura (Luna, Nemu), Nakahara Mai (Ryuguu Rena) och sist men inte minst Mamiko Noto är medverkande så räcker bara det som anledning att se serien!

 

Sen saknar jag Kodomo no Jikan i ditt inlägg där Meatrose, men jag antar att det är en självklarhet att du ser den och valde att inte posta den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, Clannad är helt säkert det klarast skinande ljuset i det höstmörker som ligger framför mig. Jag hoppas på att den ska lyckas lägga sig mellan Air och Kanon på min icke befintliga topplista. Visst, den får mer än gärna tangera eller till och med passera Air, men det ska mycket till för att det ska inträffa. Och ja, jag skulle bli både förvånad och besviken om KyoAni inte lyckas flika in Key-historiens skönaste ansiktsuttryck i serien.

 

Angående andra titlar som nu inte stod listade i min post; lägg märke till att jag skrev "bland annat". ^^

 

Kimikiss Pure Rouge ska definitivt följas den med, men jag kan inte lova något angående Kodomo no Jikan. Visst, eftersom du pushar för den så kommer jag ge den en chans, men den enda bild jag har sett från den gjorde mig lite småskeptisk om sanningen ska fram. Feel free to promote it though. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kimikiss Pure Rouge ska definitivt följas den med, men jag kan inte lova något angående Kodomo no Jikan. Visst, eftersom du pushar för den så kommer jag ge den en chans, men den enda bild jag har sett från den gjorde mig lite småskeptisk om sanningen ska fram. Feel free to promote it though. ;)

Då passar jag på att köra lite promotion på Kodomo no Jikan, jag kan dock bara tala för hur mangan är så klart.

 

Jag antar att du har sett en del (skräck?) exempel från mangan som gör dig lite tveksam. Kodomo no Jikan är dock lite annorlunda iom att den så kallade fanservicen inte är fanservice utan är ett måste för handlingen samt mer ett sätt att chocka läsaren. Den är förvånansvärt karaktärsanalytisk, har en del sorgliga stunder och onekligen ganska mörk i dom senare delarna (speciellt i den senaste volymen). Den handlar trotsallt om problembarn som inte har dom bästa hemförhållandena.

 

Sen om animen kommer följa det spåret återstår att se, men jag kan allafall rekommendera att ge mangan ett försök. Jag vet att en hel del icke lolicons som har läst den och gillar den.

 

Som sista promotion får du även den här, stämmer inte ordagrant såklart men det ligger lite sanning bakom den.

 

t_YIhczTGDY.gif

 

Edit: Vad jag menar med att det inte är fanservice är att det inte bara är där för att göra fansen nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar och bockar Orrin! Jag ska ge serien en ärlig chans, utan att se på den ur ögon som redan från början har bestämt sig för att "detta är inte min kopp te". Att jag ger den en ärlig chans innebär med största sannolikhet att jag även ser klart den, eftersom jag hittills aldrig har övergivit en enda serie... oavsett hur mycket jag har ogillat den. (Väntar fortfarande på att en medalj ska dyka upp i mitt brevinkast eftersom jag tittade igenom hela Mezzo DSA) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Eftersom jag har lite tid över tänkte jag passa på att skriva lite om serierna jag har sett än så länge den här säsongen och vad jag tyckte om dom. Eftersom majoriteten inte har någon egen tråd så passar nog den här rätt bra för det.

 

Da Capo 2:

Började hyfsat får jag säga men verkar följa spelet lite halvdant och eftersom jag inte har spelat det än så jag tror inte jag kommer följa serien med risk att spoila mig själv.

 

Bamboo Blade:

Riktigt underhållande första avsnitt, förvånansvärt roliga karaktärer och trevlig stämning. Kommer nog fortsätta följa den här ett tag till eftersom den har potential att bli riktigt bra.

 

Sketchbook:

Började lite halvsegt men hade sina roliga stunder och karaktärerna verkar charmiga så jag kommer nog ge den något mer avsnitt också.

 

Blue Drop:

En av dom mer lovande serierna än så länge, började intressant och verkar onekligen ha en ganska tung stämning. Sen att det ska vara en yuri serie också gör knappast det hela mindre intressant.

 

Myself; Yourself:

Började ganska generiskt, men eftersom det är personen bakom Ever 17 som har skrivit den så kommer jag fortsätta följa den.

 

Goshuushou-sama Ninomiya-kun:

Kändes nästan som Girls Bravo säsong 3 eller liknande, mycket fanservice och en del lustig humor. Kommer fortsätta följa den här och hoppas att den inte blir sämre, sen verkade även tsunderen intressant som ska dyka upp nästa vecka.

 

Mokke:

Kunde ha varit trevlig, men efter att ha sett första avsnittet så är jag säker på att det inte är något jag kommer följa.

 

Dragonaut:

Kändes som en ganska generisk action serie utan någon speciellt som intresserade mig och med ganska ful karaktärsdesign så nej jag kommer nog inte följa den här även om jag kanske ger den något mer avsnitt.

 

Shakugan no Shana 2:

Usch så dåligt rent ut sakt, inleder med att recap avsnitt som ändå var ganska fyndigt gjort men passar även på att återställa vissa händelser som uppenbarligen inte passade sedan säsong ett. Känns ganska meningslöst att se den eftersom man kan räkna med att samma sak kommer hända igen om dom skulle få för sig att göra en säsong 3. Kanske ger den ett avsnitt till för att se hur den utvecklas om jag skulle få lust.

 

Clannad:

Har skrivit om denna tidigare så kolla Clannad tråden, kan allafall säga att första avsnittet bjöd på många skratt även om det kändes lite stressat vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur långt Clannad är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shakugan no Shana 2:

Usch så dåligt rent ut sakt, inleder med att recap avsnitt som ändå var ganska fyndigt gjort men passar även på att återställa vissa händelser som uppenbarligen inte passade sedan säsong ett. Känns ganska meningslöst att se den eftersom man kan räkna med att samma sak kommer hända igen om dom skulle få för sig att göra en säsong 3. Kanske ger den ett avsnitt till för att se hur den utvecklas om jag skulle få lust.

Jag måste argumentera emot här ;)

 

Jag kände att Shana 2 var riktigt fräsh, och jag gillade verkligen de små ändringarna de gjort i designen, eller vad sägs om denna?

t_uhUIkVevU.gif

 

Du tycker att samma sak kommer hända igen. Jag tror tvärtom. Vi kommer få se en hel del utveckling mellan Shana och Yuuiji. Till exempel så rodnade Shana ordentligt under ett visst tillfälle redan under första avsnittet, samtidigt som hon fortfarande är väl medveten om att Kazumi också gillar Yuuji.

 

Jag är tvärtom nöjd med hur serien ser ut, för om Shana och Yuuji skulle vara helt förälskade i varandra och helt "lovey-dovey" så skulle serien gå över mer till en romans/drama-serie än vad det egentligen är.

 

 

Edit: Och en annan sak, Bamboo Blade? Killen vill vinna en vadslagning där han kommer få gratis mat under ett år om han vinner? Är detta mer lovande än Shana 2? ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Da Capo 2:

Började hyfsat får jag säga men verkar följa spelet lite halvdant och eftersom jag inte har spelat det än så jag tror inte jag kommer följa serien med risk att spoila mig själv.

 

Är Da Capo 2 en fortsättning på första Da Capo?

Är de självständiga?

 

Da Capo 2 utspelar sig 53 år efter Da Capo. Det är mestadels nya karaktärer men också ett par gamla och ättlingar till karaktärer från 1:an.

Jag har inte spelat spelet själv så jag vet inte så mycket om storyn men antar att det är rekommenderat att ha sett Da Capo/Da Capo S.S innan Da Capo 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är tvärtom nöjd med hur serien ser ut, för om Shana och Yuuji skulle vara helt förälskade i varandra och helt "lovey-dovey" så skulle serien gå över mer till en romans/drama-serie än vad det egentligen är.

Fortfarande ZnT2 symptomen med att författarna är livrädda för någon form av utveckling som inte går i shounen fart*, om dom inte ville att serien skulle bli så varför hade dom då med scenen från första början? Och om dom hade villat minska dom delarna så skulle dom alla fall kunna komma på en bättre lösning.

 

Edit: Och en annan sak, Bamboo Blade? Killen vill vinna en vadslagning där han kommer få gratis mat under ett år om han vinner? Är detta mer lovande än Shana 2? ;D

Ja för visst är det mycket roligare att se Shana och Yuuji besegra ett monster för att bara möta nästa och nästa och nästa och nästa...

 

*Iom detta menar jag inte att det är en shounen, bara att den utvecklas i samma tempo som en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss Kimikiss Pure Rouge och det känns som den här serien kommer bli oehört bra. Jag älskar dessutom designen på karaktärerna.

 

Yeah, håller med helt och hållet. Första avsnittet avslutades även helt oväntat för min egen del, vilket jag gillade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även Mie TV har tagit bort Kodomo no Jikan från sin tablå nu, "due to circumstances". Bara KBS Kyoto (10/11) och Chiba TV (10/12) kvar nu. Biglobe har dock garanterat att dom streama alla avsnitt gratis, fast dom börjar inte sändas förrän 19/10. Får verkligen hoppas att dom andra två kanalerna behåller KnJ sändningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...