Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2007


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Darker than black... så mkt bra... helt klart en serie jag kommer att följa, älskar super-/specialkrafts serier!

 

 

såg första avsnittet av Nagasarete Airantou och säger varför händer det där alldrig mig ^^ En harem serie med fan service :D

 

den var också mkt underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

En väl behövlig och en veckas sen uppdatering gjord av första inlägget. Nu är allt med fram till maj. Passade även på att lägga till några av filmerna som kommer.

 

Efter en vecka med alla nystartade serier så tyckte jag bäst om Lucky Star, Bokurano, Seto no Hanayome, El Cazador och Airantou. Några fler var okej och det mesta, tack och lov, ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En väl behövlig och en veckas sen uppdatering gjord av första inlägget. Nu är allt med fram till maj. Passade även på att lägga till några av filmerna som kommer.

 

Efter en vecka med alla nystartade serier så tyckte jag bäst om Lucky Star, Bokurano, Seto no Hanayome, El Cazador och Airantou. Några fler var okej och det mesta, tack och lov, ointressant.

Vilken StrikerS diss! >:)

 

Nu när jag har tid och lite mer info finns om serien ska jag nog utveckla min tråd lite :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrev väl inget illa om StrikerS?

 

StrikerS gav mig bara inte samma "WOW"-upplevelse som första avsnittet av A's gjorde. Början kändes som total Nanoha fanservice; Nanoha brakar in och smäller av en Divine Buster för att göra ett hål i ett inte allt för tjockt tak. Finns alla möjligheter att det blir lika bra som tidigare serier framöver, men för tillfället är det en bit dit.

 

Och tar du det personligt så, tjae... ditt problem. B)

 

 

>>Dread

Tackar.

Slarvfel...

 

Vad gäller Afro Samurai så läste jag inte tillräckligt noga. Det gällde directors cut versionen.

 

Fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

var inne på "Mai-Otome"s officiella hemsida och såg ett dautm, 25 maj! Vad är det förnågot? Då jag inte kan japanska så skulle jag vilja veta om det kanske är en säsong 2? Någon som har tid/lust att gräva lite i detta? ;)

Det är då avsnitt 3 av Mai Otome Zwei OVAn kommer, det är väl en sorts uppföljare även om jag har hört att den inte verkar utveckla någonting storymessigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

utvecklar tycker jag nog den gör, det vore fel att säga att den inte gör det. Den är faktiskt lite bättre än tv-serien tycker jag, även om det är drygt att vänta på avsnitten.

 

Ovan kan man nästan kalla säsong två för den fortsätter några månader(år?) efter tv-seriensslut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satt och såg Seirei no Moribito, och den enda serien jag kan komma på som liknar kvaliteten och miljö/omgivning i den serien är The twelve kingdoms, aka Juuni Kokuki, jag tvivlar på att den kommer nå lika långt som det mästerverket, men den första avsnittet var helt klart intressant och är en serie jag kommer att följa. Huvudpersonen påminner dessutom om en äldre Saya (blod+), med större byst :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg första avsnittet av Kami-chama Karin. Vet inte riktigt vad jag ska tro om den här serien och dess utveckling. Men den verkar kunna bli rolig så jag ger den ett par avsnitt till innan jag bestämmer mig för att följa den eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många är det som följer Sola?

 

Såg det andra avsnittet precis och jämfört med första var det minst ett snäpp bättre ;)

Jodå, jag var dock fast efter det första avsnittet. Andra var ju ordentligt bra det med.

 

Håller med, har sett fram emot sola sen jag fick se trailern. Den fångade mitt intresse redan då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Magnus N, var lite osäker själv först fast jag ändrade mig när jag läste lite mer om den.

 

Sola är en orginal anime, den baserar sig inte på någon manga/spel/novell. Bakom den ligger Hisaya Naoki som bland annat har varit scenario skrivare åt Key, han har blandannat skrivit Kanon och One och har även varit inblandad i Air till viss del.

 

Makoto Koga har stått för Solas karaktärskoncept, hon har tidigare jobbat för Circus och har varit inblandad i bland annat Da Capo.

 

Avsnitt 2 var bra och gjorde mig mer säker på serien, men efter att ha läst det där så förväntar jag mig mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...