Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2007


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Idag sändes allafall Kodomo no Jikan, även om censuren var extrem (mycket rökande björnar). Det var inte direkt någon vanlig censur heller, utan även viss text var censurerad och vissa ord var "bleepade".

 

Spoiler Kodomo no Jikan avsnitt 1

Rins "Nakadashi kibou" var tex censurerat, för er som inte har läst mangan kan jag förklara det. Det dom egentligen övade på att skriva var 希望 (kibou) alltså "önskan", det Rin hade gjort var att hon lade på 中出し (Nakadashi) vilket då ger meningen betydelsen "'jag' önskar 'att du' kommer inuti mig".

 

Det som var censurerat i hotbrevet var helt enkelt 死ね (dö). Jag menar vad fan är det att censurera egentligen...

 

Om man skulle bortse från all censur var faktiskt avsnittet bra och betydligt mer allvarligt än jag trodde det skulle vara. Det bådar gott inför framtiden om nu inte censuren kommer förstöra för mycket.

 

Men jag misstänker dock att första avsnittet var extra grovt censurerat för att dom ville kunna sända det på fler kanaler, åtminstone stod det i bloggen på hemsidan att dom hade censurerat avsnittet enligt Saitamas krav för några dagar sedan så det kan ha varit den versionen som sändes även på KBS.

 

A-TX hade också haft planer på att sända Kodomo no Jikan, men dom har hoppat av nu. Uppenbarligen så är den nu mera värre än både Elfen lied och Gantz...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Idag sändes allafall Kodomo no Jikan, även om censuren var extrem (mycket rökande björnar). Det var inte direkt någon vanlig censur heller, utan även viss text var censurerad och vissa ord var "bleepade".

 

Spoiler Kodomo no Jikan avsnitt 1

Rins "Nakadashi kibou" var tex censurerat, för er som inte har läst mangan kan jag förklara det. Det dom egentligen övade på att skriva var 希望 (kibou) alltså "önskan", det Rin hade gjort var att hon lade på 中出し (Nakadashi) vilket då ger meningen betydelsen "'jag' önskar 'att du' kommer inuti mig".

 

Det som var censurerat i hotbrevet var helt enkelt 死ね (dö). Jag menar vad fan är det att censurera egentligen...

 

Om man skulle bortse från all censur var faktiskt avsnittet bra och betydligt mer allvarligt än jag trodde det skulle vara. Det bådar gott inför framtiden om nu inte censuren kommer förstöra för mycket.

 

Men jag misstänker dock att första avsnittet var extra grovt censurerat för att dom ville kunna sända det på fler kanaler, åtminstone stod det i bloggen på hemsidan att dom hade censurerat avsnittet enligt Saitamas krav för några dagar sedan så det kan ha varit den versionen som sändes även på KBS.

 

A-TX hade också haft planer på att sända Kodomo no Jikan, men dom har hoppat av nu. Uppenbarligen så är den nu mera värre än både Elfen lied och Gantz...

 

Ja får ju hoppas att Dvderna inte är Censuerade ^^ Är ju inte kodomo no Jikan med censuerna tycker jag...

 

Värre än elfen lied och gantz kan jag väl hålla med om, eftersom det handlar om små barn osv men endå det är ju bara roligt ^^

 

Men jag undrar varför inte Smyg avsnittet inte var censuerat hur det gick igenom ? nån som har en tanke om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag undrar varför inte Smyg avsnittet inte var censuerat hur det gick igenom ? nån som har en tanke om det?

Antar att du menar förhandstitten på nästa avsnitt?

 

Serien är lite ojämnt censurerad har jag märkt efter två avsnitt, det är Rins framfusiga förslag och handlingar som verkar vara censurerade och inte resten. Men DVD versionerna borde vara som OVAn tycker jag allafall och inte vara censurerade, för just nu kan den nog vara lite osammanhängande om man inte har läst mangan.

 

Jag gillar den allafall, den följer mangan bra även om den hoppar lite mellan kapitlen ibland men verkar ta med det mesta ändå. Ska bli intressant att se hur långt in på dom allvarligare delarna animen kommer komma.

 

Sen kan jag inte hjälpa att bli imponerad över hur ofta karaktärerna byter kläder, dom använde runt 4-5 olika utstyrslar var i avsnitt 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första avsnittet av Ghost Hound var riktigt mystiskt. Den här serien kommer nog lätt bli att följa.

 

Rätt så besviken på de flesta serier som startat nu i oktober måste jag säga, trodde jag skulle följa en hel del som jag kollat upp innan men den slutade med att jag bara plockat upp Gundam, Clannad och Kodomo no Jikan. Den sist nämnda ser jag även med ett allvarligt öga då jag inte vet om jag bara ska njuta av eller känna mig äcklad. Visst, det finns många serier då som man kanske borde låta bli att se då, men efter att ha läst mangan så ser jag Kodomo no Jikan med två olika sidor, en seriös och en icke.

 

Det finns bara en annan serie som fått mig att tänka så här innan och det är Koi Kaze, får hoppas att jag inte blir lika äcklad av Kodomo no Jikan som jag vart av den. Och anledningen till att jag kände så var att den hade en allvarlig ton genom hela serien kändes det som, vilket inte Kodomo no Jikan riktigt verkar ha, men jag märker nog snart åt vilket håll den drar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Något för våra Makoto Shinkai fanboys här på forumet kanske.

 

Ett 1-minuts videoklapp av ovannämnda person som heter Neko no Shuukai (Gathering of Cats) och kommer att vara ett komiskt litet klipp. Kommer att sändas på NHK som en del i tredje säsongen av Ani-Kuri 15, som är en samling av korta filmer från japans största animeprofiler. Börjar sändas 10 December, fast när Makoto's klipp sänds är ej officiellt vad jag vet.

Det är för övrigt Takayo Nishimura (5cm per Second) som ritat karaktärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det inte en uppdateriung på gång i tråden när det gäller animer som kommer i början på nästa år ?

Tex:

 

Rosario vampire som 01/03. En serie jag kommer ha bra förväntingar på hoppas den inte kommer vara olikt mangan allt för mycket bara länk här

http://www.rosa-vam.com/

 

True tears som jag inte riktigt vet när den ska släppas, i januari början på februari Ska man nog kasta ett get öga på

http://www.truetears.jp/

 

Kimi ga Aruji de Shitsuji ga Ore de också en seire man nog ska ta och kolla in verkar mycket lovande ^^

http://kimiaru.jp/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Längtar som tusan just nu till 08! Såg nu också att en annan av de manga serier jag läser ska få sig en anime adaption! Kanokon!! Räkna med att en tråd om den kan komma upp senare och även kanske en om Rosario + Vampire!

 

Skoj skoj med alla de här trevliga serierna som kommer. Kanokon har jag bara läst lite av, men dessa serier som handlar om djur-tjejer är fantastiska. Tyvärr står det inget direkt datum om när Kanokon kommer utan bara att den ska komma under 2008. När jag ändå är inne på djur-tjejer så kan jag även skriva att två andra titlar med temat ska komma också, Wagaya no Oinari-sama (kommer under mars månad nästa år) samt Kyōran Kazoku Nikki som inte heller har något fast datum.

 

Jag har redan gjort en tråd om Wolf and Spice som kommer i början av januari. Vilket också har djur-tjej temat i sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...