Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime 2007


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker onekligen synd om den stackare som ska försöka få handlingen i Rakya till en vettig anime. De två böckerna är massiva och inte direkt det första man tänker på om man behöver något att göra anime av.

 

Lite samma sak med Prism Ark, även om det är lite lättare där. Handlingen som sådan skulle fungera bra men behöver kortas ner rejält. Bara att hoppas på att de väljer Sister Hells/Theresas handling <3

 

Måste hem igen...abstinens...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag är 24 och jag kommer antagligen också att se åtminstone se nått avsnitt av nästan alla på den där listan, förutom dom vanliga undantagen (uppföljare och serier med larvigt många avsnitt). Men Hidamari Sketch och Manabi Straight är dom som mest intresserar mig, resten är inget jag fastar för på en gång men det brukar finnas överraskningar.

 

Bara att hoppas på att de väljer Sister Hells/Theresas handling <3

Kommer väl antagligen att bli Filias scenario eftersom det är det riktiga slutet. Men det vorde trevligt med en galen nunna som bär på ett jättesvärd som kvinnlig huvudperson, det är väl ändå variation ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, tyvärr...men man kan ju alltid hoppas. Filias var inte det bästa och slutet i det var ett av de sämre. Så det är ju på det sättet mest troligt att animen kommer ta upp det. Theresas (och i vis mån Karins) var det som var klart mest obehagliga, och Theresas var också det jag tyckte bäst. Ett gemengående problem var ändå att alla scenarier var på tok för långa. När de nu tvingas korta ner spelet för att göra en anime är det möjligt att handlingen blir mer fartfyld och att det blir en klar förbättring.

 

Det jag är mest nyfiken på med en PArk anime är ändå änglarna. I spelet var de ju simpla polygonmodeller när man slogs men designbilderna innan slagsmålen var tokläckra. Som t ex Xaqel. Det ska bli intressant att se vad animen gör med dessa.

 

OT:

Orrin,

Jag är förresten nästan klar med Abandoner nu. Det höll sig trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man är aldrig äldre än vad man ser sig som. Jag är 22 och kommer se på majoriteten av serierna som visas på länken ;)

Ja, det har väl att göra med hur gammal man känner sig inombords. ;)

 

Jag har då hur mycket som helst att se (åtminstone något enstaka stickprovsavsnitt) av från tidigare år, så man får väl se hur det går med 2007. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker onekligen synd om den stackare som ska försöka få handlingen i Rakya till en vettig anime. De två böckerna är massiva och inte direkt det första man tänker på om man behöver något att göra anime av.

 

Lite samma sak med Prism Ark, även om det är lite lättare där. Handlingen som sådan skulle fungera bra men behöver kortas ner rejält. Bara att hoppas på att de väljer Sister Hells/Theresas handling <3

 

Måste hem igen...abstinens...

Absinthe^^Å

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orrin,

Jag är förresten nästan klar med Abandoner nu. Det höll sig trevligt.

Jag får ta och fråga ut dig om det när du kommer hem, ser fram emot att spela det själv.

 

Det tar trotsallt lite emot att hoppas på att det inte är Filias scenario som kommer visas, men jag får säga att jag är nöjd med båda ;)

 

Är lite sen med den här nyheten och den intresserar nog inte så många här, men jag ska ändå nämna att det ska komma en Happiness OVA det 25 januari tillsammans med PS2 versionen av spelet som kommer handla om Jun.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har de första bilderna med anime-designen dykt upp för Kara no Kyoukai.

knkpx5.th.jpg

Shiki ser lika arg ut som hon brukar vara när hon har de kläderna på sig. Även Kirie Fujoh ser lovande ut.

 

Att jämföra med den ursprungliga designen av Takeuchi:

dtb03bwp2.th.jpg

 

Då återstår "bara" att få till ett bra manus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har de första bilderna med anime-designen dykt upp för Kara no Kyoukai.

knkpx5.th.jpg

Shiki ser lika arg ut som hon brukar vara när hon har de kläderna på sig. Även Kirie Fujoh ser lovande ut.

 

Att jämföra med den ursprungliga designen av Takeuchi:

dtb03bwp2.th.jpg

 

Då återstår "bara" att få till ett bra manus.

 

mer info!!! (men inte på japanska, utan engelska lr svenska tack :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mer info!!! (men inte på japanska, utan engelska lr svenska tack :P)

 

Har för mig att jag nämt en hel del om Rakkyo (KaRA no KYOkai) förut, men kan väl försöka mig på en mer omfattande beskrivning nu.

 

Innan Type Moon började med Tsukihime (flera år innan) så skrev Kinoko Nasu på sin berättelse om Kara no Kyoukai. Den handlar främst om Shiki Ryougi. Hon tillhör en klan som bekämpar övernaturliga väsen. Shiki har sedan åtta år, då hon var nära döden, en speciell förmåga som låter hennes se dödslinjerna hos levande varelser och döda föremål. Hon har en kniv som hon använder ihop med sin speciella syn. Låter det bekant?

 

Rakkyo är vad man skulle kunna kalla ett Tsukihime halvfabrikat. Världen där Tsukihime utspelar sig är densamma och flera familjer som personerna i Tsukihime kommer ifrån introduceras i Rakkyo. Shiki Tohno är i princip en förmesad Shiki Ryougi.

 

Vad finns det att säga om själva handlingen... Den är inte lika rak som den i Tsukihime utan består till ena hälften av beskrivande tex och dialog, till andra hälften av filosofiska funderingar, en god portion action (Shiki är den coolaste kvinnliga huvudperson som finns) och en del "Vad fan är det som händer"-bitar. Det hela börjar med hur det av någon okänd person beskrivs hur en tjej hoppar ner från en byggnad. Det visar sig senare att hon är från skolan som Shiki och Mikiya går på. På något sätt dras Shiki in i det hela som visar sig vara mycket störra än vad alla först tror.

 

Det som gör Shiki till en av mina favoritkaraktärer (om inte min favorit) är hennes väldigt egna person. Hon har en form av dubbel personlighet som inte ärföljden av någon psykos utan något hon styr över helt och hållet. Dels finns hennes ena läge, där bilderna är från, då hon har på sig den jackan. Hon har ett sätt att prata som man bara hittar hos män. Bland annat så refererar hon till sig själv som "ore" vilket jag hittills bara sett henne göra. Hon kan också föra sig fint med ett otroligt välvårdat språk och stil som skulle få damerna i Marimite att bli rosaprickiga av avund. Det Nasu lyckas med är att få båda extremer att verka naturliga för henne.

 

Vidare så är även de andra personerna i Rakkyo nästan lika intressanta. Vi har Shikis klasskamrat och i princip den enda person som Shiki klarar av att umgås med en längre tid, hans yngre syster Azaka. (Dessa skulle rent utseende mässigt vara Shiki och Akiha Tohnos dubbelgångare.) Dessa ungås en hel del med Touko Aozaki, Aoko Aozaki syster som till skillnad fårn Aoko saknar magisk begåvning.

Kirie Fujoh introduceras tidigt i första boken då rykten om någon kvinnlig skepnad som syns i Fujoh-byggnaden är bland det första Shiki befattar sig med. Fujoh är också familjen Kohaku och Hisui kommer ifrån innan de skickas till Tohno för att hålla Tohnos familjeförbannelse hos Akiha i schack. Kirie lider av diverse hälsoproblem som gör henne fysiskt svag. Vilket gör att hon överväger att ge sig i lag med Araya.

 

En bild från drama CDn med några av personerna.

kngd9.th.jpg

 

Rakkyo är i min mening det bästa som Nasu skrivit, det slår klart Tsukihime och F/sn. Men jag är fortfarande inte helt övertygad om att det är rätt verk att göra anime av. Men om de lyckas få till det bra så kan det bli det väldigt bra.

 

Det finns en liten film hos den officiella hemsidan, http://www.karanokyoukai.com, men jag tycker den här AMVn är bättre:

http://rapidshare.com/files/10488209/mad_knk_masterof.mpg.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Idag så har det kommit information om att det ska komma en Kodomo no jikan anime i juni.

 

För er som inte har läst mangan så kan jag berätta att det är enligt mig en mycket rolig loli komedi som handlar om en lärare och hans elever. Mangan i sig är ganska grov, så det ska bli kul att se hur mycket av detta som kommer vara kvar i animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Glöm inte att det kommer fortsättning på Kimi ga Nozomu Eien. Som blir kallad Kimi ga Nozomu Eien ~Haruka route~. Iofs bara OVA avnitt (vet ej hur många), men om man är fan så ska man nog ta en titt. Jag gissar på att det kommer bara bli ett annat slut på serien. Om inte.. varför skulle dom då kalla det Haruka route?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...