Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är nu ett mem att hitta på nya mem. För någon månad sen så började jag se en massa förunderliga klippningar av The Bee Movie på youtube, t ex att filmen går snabbare varje gång de säger "bee". Nu är det visst roligt att sno ihop skämtversioner av Smash Mouths All Star. Här är den som koral.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Tom Scott är en person på youtube som vanligtvis gör korta, enkla infovideor om teknologi o dyl, men han har även en sporadiskt producerad serie där han och några polare leker en lek som heter citation needed. Tom har en wikipediaartikel framför sig och de andra ska försöka gissa sig till innehållet. Ett gäng skojfriska britter skojar och har sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Det här var visst en ganska stor kanal redan, men jag hade inte hört talas om den förrän ett par dagar sen. En kille drar ut i regnskogen och bygger saker utan någon hjälp av modern teknologi. Alla verktyg har han gjort själv av trä och sten. Hyddor, krukor, korgar och mat. Allt som man kan tänka sig att en stenåldersmänniska skulle behöva. Det påminner mig om en del Lego-kanaler jag följer. Det jag gillar med dem är uppfinningsrik design, och Primitive Technology innehåller mycket sånt, men är samtidigt informativt om hur naturen fungerar. Riktigt fascinerande.

 

Det är inget tal i hans videor, bara bild, men i en del kan man slå på undertexter för enkla förklaringar av vad han gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

https://www.youtube.com/watch?v=-zEr8RsdKxY

 

Jag blev inte ett fan av Hinako Note, den pågående slice-of-life-moé-serien om en blyg flicka som vill spela teater, men jag tittar med viss behållning på tungvrickarvideorna som Kadokawa lägger upp, där huvudröstisarna, ja, vrickar tungorna. Videon ovan gör mig lite till ett MAO-fan, hon är så livlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

CinemaSins är en Youtube-kanal som driver med filmer genom att peka ut misstag. Jag har alltid avskytt dem, och jag har inte utsatt mig själv för någon av deras videor på många år – men jag underskattade dem. Jag trodde att deras material till 99 % bestod av asdåliga "skämt" och gnäll på knappt märkbara misstag typ kontinuitetsfel (t.ex. om en film växlar mellan två vinklar för en dialog och en person håller i en bok i en vinkel men inte den andra), och kanske 1 % material som gick att stå ut.

Men CinemaSins är värre än så: de ljuger. De vilseleder. De missförstår enkla fakta.

Och den här snubben har gjort flera videor (playlist + denna) där han belyser CinemaSins giriga oärlighet och lathet. (Det är uppenbart att CinemaSins lägger ner så lite energi de kan komma undan med, och har så lite integritet de kan komma undan med, för att maximera sin publik och sina reklamintäkter.) Underhållande!

Han gör även videor där han bland annat analyserar videor från kända högeryoutubare: antifeminister, rasister, biologister (de som till det orimliga reducerar mänskligt beteende till biologi)… Jag har inte sett så många av hans videor, men jag tycker att han gör ett jättebra jobb med att verkligen analysera olika argument som de gör – argument som kan låta övertygande –, så det är lärorikt och intressant. Och roligt, för han är småkul på ett släpigt deadpan-sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

"De fyra stora" bland virtuella youtubare.*


[Kizuna Ai] PLUSPOÄNG: Påkostat, så bra kvalitet; frekvent uppdatering. MINUSPOÄNG: Kass på spel (särskilt skjutspel). https://www.youtube.com/channel/UC4YaOt1yT-ZeyB0OmxHgolA

[Mirai Akari] PLUSPOÄNG: Som en okänd idol man vill heja på; snuskskämt. MINUSPOÄNG: hennes konstiga ljud är inget vidare. https://www.youtube.com/channel/UCMYtONm441rBogWK_xPH9HA

[Virtual no ja loli kitsune Youtuber ojisan] PLUSPOÄNG: klyftan mellan röst och bild är bra; gubbe. MINUSPOÄNG: gubbe. https://www.youtube.com/channel/UCt8tmsv8kL9Nc1sxvCo9j4Q

[Kaguya Luna] PLUSPOÄNG: känslan av en odräglig kōhai; en röst som Hamtarō. MINUSPOÄNG: bara två videor; kommer börja skratta bara av att se Hamtarō. https://www.youtube.com/channel/UCQYADFw7xEJ9oZSM5ZbqyBw

Kaguya Lunas röst var kul att höra, haha.
 

* Inga garantier om korrekt översättning.

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...