Hoppa till innehåll
Anime.se

Första in-game screen från Duke Nukem Forever


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Lustigt hur folk har så svårt att tro på att det är äkta. Även när George Broussard själv bekräftar det, analyserar de vad han säger för att kunna komma fram med teorier om hur det hela bara är ett sätt att driva med fansen. Men man kan ju inte klandra någon! Fast varför fick vi inte en bild i bättre upplösning? Nåja.

 

Frågan är: hur länge får vi vänta till nästa gång vi får se någonting nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Broussard sade så var bilden för en jobannons på Gamasutra och inte menat som en mediarelease för spelnyhetssidor.

Ja, just det ja. Det hade jag glömt.

 

Nåja, den som lever får se hur det blir med DNF. Prey släpptes ju i alla fall till slut, så det är kanske inte helt omöjligt att vi får se Duke Nukem ute i spelhyllorna igen. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3 år? OM vi nu går efter ett uttalande som de gjorde för ett halvår-år sedan så har de sagt att de är klar med så gott som alla assets och bara behöver sätta ihop ett färdigt spel. Att det ska ta tre år till tvivlar jag på. Dessutom till skillnad från andra personer så tror jag faktiskt på vad 3drealms säger.

 

Sedan borde folk sluta bry sig om det där med 10 år. Utvecklingen har startat om ca 3 gånger, vilket gör att nuvarande versionen har varit igång ungefär samma tid som HL2 var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan borde folk sluta bry sig om det där med 10 år.

 

Det är ganska svårt att släppa att spelet har varit på G i 10 år.

10 år är ganska så lång tid, det är mer än hälften av min livstid.

 

För övrigt borde du har förstått att 3+år var en humoristisk överdrivelse, men du kanske missade att se det för att du tar Duke Nukem Forever på för stort allvar.

 

Det här är inget spel som kommer bli känt för att det är bra, vilket jag tvivlar på att det kommer bli, utan som det spelet som tog 10 år på sig att komma.

 

Edit: F.ö. kom jag på att Duke Nukem Forever förkortas till DNF, den förkortningen används inom tävlings grenar då tävlaren "Did Not Finish".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Milla >> Kom ihåg att jag ser din text, inte ditt ansiktsuttryck eller ditt kroppspråk. Så en smiley vore bra då det inte är övertydlig om du är sarkastisk eller inte. Efter att ha läst en 25-sidig tråd med 25 inlägg på varje sida där hälften av folket som gjort inlägg haft exakt sådana dära kommentarer och varit seriös så är det inte så lätt att förstå att du var sarkastisk.

 

Och ja, vad är det för fel med att längta efter ett spel? Folk kan då tamefan skrika efter nästa Final Fantasy, men säger man något liknande om ett spel som folk har gjort till ett skämt så är det en annan grej..... Men jag antar att jag inte borde försöka bry mig, vi såg ju att Prey inte heller kom. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, det här var det roligaste jag läst på hela veckan(Förövrigt känns tre år som en ordentlig underdrift. Om man nu vill att spelet ska komma. Egentligen vill man ju bara ha det som ett brus i bakgrunden, något som alla vet aldrig kommer ta slut, typ Lewinsky-skandalen. Den var riktigt, riktigt bra som bakgrundsbrus).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är ju värre än Stalker och jag har tappat suget för båda spelen, att man skjuter upp ett spel flera år och sedan förväntar sig att det ska bli bra är bara dumt. Man tänker att det måste bli uberbra ifall dem haft så många år på sig men dem har väl bytat grafikmotor 2? 3? gånger och jag tror dem har tappat en hel del fans.

 

Dock älskar jag Duke nuken 3d, jävlar vad man spelade det för flera år sen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt så har de startat om några gånger och grafikmotor har varit en av anledningarna. Sedan tvivlar jag stort på att de skjutit upp spelet för skojs skull, de har även haft flera ekonomiska kriser. Kom ihåg att detta spel utvecklas av en skara på ca 20-30 pers.... Inte av en stor studio som Dice som har 300+ anställda.

 

Och angående STALKER... Gissa vad som kommer ut i Mars? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag vet att stalker ska komma ut i mars men det ska ju vara rejält nerbantat och inte alls lika " fett " som det var för 1½ år sen. Som vanligt blir man besviken på ett spel som har fått ett par extra år på sig att bli bra, låter ju nästan lite knäppt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag sitter också å hoppas på att den råa humorn ska vara kvar, den var ju nåt av de bästa i dn3d, men som så många på pekat så känns det som att det bara är ytterligare ett falskt antagande(?) att det kommer bli klart den närmsta tiden, kanske om några år, men skulle vara kul ifall de kom tidigare. bara dem inte släpper den till konsolerna, pc exklusivt ska de va!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3drealms har XBOX360 kits och när fans frågade på forumet om DNF kommer till 360 så fick de som svar "360 devkits are fun". Så det får man tolka som man vill.

 

Sedan när det gäller hur olikt det blir... De har sagt att de inte ska köra några cinematics, bara in-game events likt HL2 då man styr karaktären hela tiden. (typ som det man fått se i DNF-trailern från 2001)

 

Sedan så tvivlar jag på att de skulle förstöra Duke för vad han är, för Duke är Duke och inget annat! >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...