Hoppa till innehåll
Anime.se

Windows Vista


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Vista är verkligen så mycket fräschare, och optimerat för ny teknik. XP är faktiskt 5 år gammalt och har man en relativt bra dator så klarar det inte att optimera den i OS miljön.

Jag slutar aldrig att bli imponerad när man ser en snygg animation när man öppnar tex Opera, och ändå åker den upp på några milisekunder. Att alt-tabba i WoW går också snabbare nu, även fast man ser en snygg animation då med. :D

 

Bara att man faktiskt kan se noggrana performance-mätare av båda ens kärnor i processorn i Vista visar ju vart skåpet ska stå. (:

 

Det enda som är lite jobbigt i Vista just nu är ju som sagt att drivrutinerna inte är hyper direkt. Men det är å andra sidan inte Vista's fel. Sen har jag stött på ett par stycken buggar, men inget allvarligt och inget man inte kunnat överkomma.

 

Med tanke på att det precis är släppt och är så grymt stabilt visar ju en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätt kul att läsa flamewaren på sida 1, synd att jag inte fick vara med. Men nu ska jag inte dra upp den igen.

 

Jag tycker faktiskt inte om Vistas utseende, ser inte "cleant" ut. Men som jag skrivit någon annanstans (tror inte det var i det här forumet dock) så är det nog en vansak; jag ogillade XP först också. Inte för att jag gillar det nu, men det går i alla fall att uthärda.

 

Jag ser dock inga som helst behov att uppgradera. Bättre säkerhet, visst. Bläddra bland fönster i 3D... hrm? Stor sidebar. Tusenlappar.

 

Nej jag håller mig borta så länge som jag kan. Det vill säga tills nästa datorbyte, förmodligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha läst att Creative troligtvis inte kommer komma med riktiga drivrutiner förrän i Mars (hur jävla värdelösa är dom inte? Betan har varit ute hur länge som helst) och Nvidia kommer dröja ett tag till innan riktiga drivrutiner med SLI stöd kommer så borde jag egentligen byta tillbaka till XP så länge...Men kan bara inte. :S

Vista är typ ingjutet i mitt datoranvändande nu, kan bara inte tänka mig att installera XP nu efter att ha kört det i en vecka. :/

 

Om 24 dagar eller mindre får jag min 64-bitars version med. :D

Funderar på att kötta på med några RAM-stickor till, 64bit Business stödjer ju 128gb. ;) (Vista Basic och Home 64-bit stödjer 8gb)

 

Och det är ännu en anledning att skaffa 64-bit, 32-bit stödjer ju bara 4gb RAM, i papprena. Rent tekniskt så kan man bara utnyttja 3-3,5gb av sina RAM om man har 4gb. Dock kommer det dröja ett tag än innan man behöver så mycket som 4gb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol klåpare till självutnämnda experter.

 

5000? Detta visar exakt hur mycket dom kan, och att artikeln är gjord för att dissa Vista. Lika intellegent som IDG's artikel där dom sa att 28 av 34 applikationer inte fungerade eller nåt, väldigt intressant då dom flesta av dom applikationerna fungerar för alla på SwecClockers, och dessutom stämde inte ens rubriken om man fortsätte läsa artikeln där det var typ 4 program som inte fungerade. Och att dom räknar med att tex antivirus/brandväggs program som inte hunnit ändras om till Vista ska fungera är ju rent idiotiskt.

 

Dom är väl bara sura för att deras IBM dator från 98 inte klarar av Vista. Min dator flyter mycket bättre med Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa..wtf den där teknikern hos expressen verkar ju inte fatta någonting. "- Du får en sämre, långsammare dator med Vista" i såna fall med din IBM dator, men min är betydligt snabbare.Ja, men självklart så har Vista ett antal problem med program som inte har fått support än men det är väl bara naturligt.Men de flesta funkar ändå...

 

 

**** expressen >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...