Vertyx Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Jag har märkt att många på det här forumet använder avatarer från diverse animé/manga-serier och min fråga är som rubriken lyder + att jag undrar varför ni har valt just den =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 då kan jag inledda isf, min kommer från mangan "Seikon No Qwaser", och killen är den ena huvudpersonen och tjejen den andra, varför jag valde den. Nog mest därför att jag tycker killen verkar cool i mangan (har inte läst så mycket av mangan än), och sen att den har härlig tecknings-/färgläggningsstil skadar inte heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Ja man kan ju undra vart min kommer ifrån^^ elfen lied, och valde den pga av den enkla anledningen att Nyu e cuteeee:D Funderar på att byta snart dock när jag får ork till det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vertyx Skrivet februari 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Dread: Den verkar ball, måste läsa den =) Sneakan: Byt inte ut den ;) Nyu ftw :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Min är på Yuka från Gore screaming show, det senaste bishoujo spelet som jag klarade. Man kan säga att hon både är spelets badguy samt kvinnliga huvudperson. http://www.cyc-soft.co.jp/b-cyc-pro/gss/gss_Frame.htm (18+ matrial på sidan) Hon var en av dom bättre karaktärerna jag har sett på länge så det var ett självklart val efter att jag hade klarat det, samt att jag ville ha en bild där hon såg snäll ut med tanke på att hon egentligen är ganska (läs. väldigt) galen. Sen att hon är en loli och säger oniichan gör ju inte det hela sämre... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Uh, en lätt bearbetad screencap av Saber från Fate/Stay Night. Ingen särskild anledning till valet annat än att jag såg serien när jag blev medlem här. Kanske läge att byta någon gång ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Ouka, Nitro+ maskot. Behövs det någon förklaring? >>Saber Om jag minns rätt ser det ut att vara artwork från spelet. Kan ju minnas fel också...var ett tag sedan. Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 som jag skrev i tråden "beskriv avataren" så är det ebba som har gjort denna och karaktären kommer ifrån hennes manga Soz. anledningen till att jag har den är att jag tyckter den är snygg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Touka från Utawarerumono. Het tjej med heta svärdskills. (: Sen är scenen jag screenshotade den från så moe~~ med. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vertyx Skrivet februari 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 DB : Fräscha bilder =P men antgående att den borde flyttas... kom inte bättre flik, vettefan den har ju en del med animé att göra iaf Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 >>SaberOm jag minns rätt ser det ut att vara artwork från spelet. Kan ju minnas fel också...var ett tag sedan. Närå, det är ett antal stillbilder som utgör en flashbackscen till en ceremoni under Sabers tid som "Arthur". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Min är från Ah! My Goddess och visar dem tre gudinnorna Urd, Belldandy och Skuld. Jag undrar dock varför hon kallas för "Belldandy", eftersom vissa saker är tagna från Asatro, någon som vet? Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart. Till Lekparken kanske, bland dem andra avatar trådarna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 SABER FTW:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 >>Saber Nu hade jag tankarna någon annanstans (Gekkou no Carnevale) och menade bilden som du länkade till. Min miss. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vertyx Skrivet februari 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Min är från Ah! My Goddess och visar dem tre gudinnorna Urd, Belldandy och Skuld. Jag undrar dock varför hon kallas för "Belldandy", eftersom vissa saker är tagna från Asatro, någon som vet? Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart. Till Lekparken kanske, bland dem andra avatar trådarna? "Belldandy" är en grov översättning till japanska från det fornnordiska namnet Verdandi, hon var en av de 3 nornorna de representerade det gångna, urtiden, det varande och det kommande, det som skall komma. Verandi hade ingen speciell domän men var vacker =P (wikipedia) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vertyx Skrivet februari 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Btw börjar misstänka att det finns massor med trådar rörande samma ämne jaja där fick jag för att jag är lat Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Nu hade jag tankarna någon annanstans (Gekkou no Carnevale) och menade bilden som du länkade till. Ptjaja, i så fall låg du helt rätt, den bilden är från spelet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet februari 13, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Min är från Ah! My Goddess och visar dem tre gudinnorna Urd, Belldandy och Skuld. Jag undrar dock varför hon kallas för "Belldandy", eftersom vissa saker är tagna från Asatro, någon som vet? Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart. Till Lekparken kanske, bland dem andra avatar trådarna? "Belldandy" är en grov översättning till japanska från det fornnordiska namnet Verdandi, hon var en av de 3 nornorna de representerade det gångna, urtiden, det varande och det kommande, det som skall komma. Verandi hade ingen speciell domän men var vacker =P (wikipedia) Aha, hade lite funderingar åt det hållet. Undrar dock varför då bara det är översatt, den enda Asatro referensen i hela serien som är det. Resten visste jag redan :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vertyx Skrivet februari 13, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 13, 2007 Kan ju anta att det är för att det är det enda av de 3 som är svårt att uttala för en japan men vad vet jag :P japaner och västerländska ord går inte ihop ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dj Hobz Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 Min avatar är svår att gissa på, den som gissar rätt får en guldpeng! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Timotei Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 Själv kör man med Feena Fam Earthlight från serien Yoake Mae yori Ruri Iro na som är baserad på ett bishoujo spel från August Soft. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 Min avatar är svår att gissa på, den som gissar rätt får en guldpeng! Ser ut som något från Hellsing. Angående Belldandy/Verdandi så är inte Belldandy en översättning till japanska, utan en feltranskribering av det japanska uttalet av "Verdandi". "Verdandi" blir till "berudandi" på japanska. Och sen när det skulle transkriberas tillbaka så hade han inte koll på hur det skrevs med alfabetet egentligen, utan att han tyckte att "beru", ah, det blir säker "bell". Så där gör japanerna hela tiden. De har ingen koll på alfabetet alls. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 Garma Zabi från Gundam. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 Min är väl rätt så självklar. Shiori från Kanon i chibi-form :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 >>SaberOm jag minns rätt ser det ut att vara artwork från spelet. Kan ju minnas fel också...var ett tag sedan. Närå, det är ett antal stillbilder som utgör en flashbackscen till en ceremoni under Sabers tid som "Arthur". Ganska fet spoiler det om folk inte sett serien... Min e från Suzumiya Haruhi no Yuuutsu iaf <3 our flat chested friend Yuki nagato Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg