Hoppa till innehåll
Anime.se

Var kommer din avatar från?


Vertyx
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

då kan jag inledda isf, min kommer från mangan "Seikon No Qwaser", och killen är den ena huvudpersonen och tjejen den andra, varför jag valde den. Nog mest därför att jag tycker killen verkar cool i mangan (har inte läst så mycket av mangan än), och sen att den har härlig tecknings-/färgläggningsstil skadar inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min är på Yuka från Gore screaming show, det senaste bishoujo spelet som jag klarade. Man kan säga att hon både är spelets badguy samt kvinnliga huvudperson.

 

http://www.cyc-soft.co.jp/b-cyc-pro/gss/gss_Frame.htm (18+ matrial på sidan)

 

Hon var en av dom bättre karaktärerna jag har sett på länge så det var ett självklart val efter att jag hade klarat det, samt att jag ville ha en bild där hon såg snäll ut med tanke på att hon egentligen är ganska (läs. väldigt) galen.

 

Sen att hon är en loli och säger oniichan gör ju inte det hela sämre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ouka, Nitro+ maskot.

 

bana_np2005d.gif

 

Behövs det någon förklaring?

 

 

>>Saber

Om jag minns rätt ser det ut att vara artwork från spelet.

Kan ju minnas fel också...var ett tag sedan.

 

 

Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min är från Ah! My Goddess och visar dem tre gudinnorna Urd, Belldandy och Skuld. Jag undrar dock varför hon kallas för "Belldandy", eftersom vissa saker är tagna från Asatro, någon som vet?

 

Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart.

Till Lekparken kanske, bland dem andra avatar trådarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min är från Ah! My Goddess och visar dem tre gudinnorna Urd, Belldandy och Skuld. Jag undrar dock varför hon kallas för "Belldandy", eftersom vissa saker är tagna från Asatro, någon som vet?

 

Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart.

Till Lekparken kanske, bland dem andra avatar trådarna?

 

"Belldandy" är en grov översättning till japanska från det fornnordiska namnet Verdandi, hon var en av de 3 nornorna de representerade det gångna, urtiden, det varande och det kommande, det som skall komma.

Verandi hade ingen speciell domän men var vacker =P (wikipedia)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min är från Ah! My Goddess och visar dem tre gudinnorna Urd, Belldandy och Skuld. Jag undrar dock varför hon kallas för "Belldandy", eftersom vissa saker är tagna från Asatro, någon som vet?

 

Edit: Tråden kanske borde flyttas till...jag vet inte riktigt vart.

Till Lekparken kanske, bland dem andra avatar trådarna?

 

"Belldandy" är en grov översättning till japanska från det fornnordiska namnet Verdandi, hon var en av de 3 nornorna de representerade det gångna, urtiden, det varande och det kommande, det som skall komma.

Verandi hade ingen speciell domän men var vacker =P (wikipedia)

Aha, hade lite funderingar åt det hållet. Undrar dock varför då bara det är översatt, den enda Asatro referensen i hela serien som är det.

Resten visste jag redan :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min avatar är svår att gissa på, den som gissar rätt får en guldpeng!

Ser ut som något från Hellsing.

 

Angående Belldandy/Verdandi så är inte Belldandy en översättning till japanska, utan en feltranskribering av det japanska uttalet av "Verdandi".

 

"Verdandi" blir till "berudandi" på japanska. Och sen när det skulle transkriberas tillbaka så hade han inte koll på hur det skrevs med alfabetet egentligen, utan att han tyckte att "beru", ah, det blir säker "bell". Så där gör japanerna hela tiden. De har ingen koll på alfabetet alls. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Saber

Om jag minns rätt ser det ut att vara artwork från spelet.

Kan ju minnas fel också...var ett tag sedan.

Närå, det är ett antal stillbilder som utgör en flashbackscen till en ceremoni under Sabers tid som "Arthur".

th_vlcsnap-382141.png th_vlcsnap-381962.png th_vlcsnap-381861.png

 

Ganska fet spoiler det om folk inte sett serien...

 

Min e från Suzumiya Haruhi no Yuuutsu iaf <3 our flat chested friend Yuki nagato

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...