Aizu-sama Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Tror jag läste i en artikel för ett tag sedan, att stockholmare ska vara, jag citerar: "dryga, arroganta översittare." Med tanke på dem stockholmare jag stött på så kan jag inte mer än att hållla med. Ni är otrevliga. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Usch, jag avskyr sånt. När främlingar hälsar, alltså. Går man där och håller sig för sig själv, och så plötsligt ska någon ta kontakt! Helt utan anledning! Vad är det för sätt? Det är ju till och med värre än när man möter någons blick. Måste faktiskt hålla med. Vet inte hur jag skulle reagerat om en total främling skulle heja på mig på stan. Naturligaste vore väl att man antog att personen hejade på någon annan och inte heja tillbaka. Som tur är gör inte folk så här även fast det är en liten stad, och i den "ort" jag bodde i innan kände alla alla typ så man träffade alltid massa folk man kände bara man gick till ICA typ. Men folk ska minda sin egen business så att säga. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Det är klart det känns konstigt om någon man aldrig träffat kommer fram och hälsar på stan, men vafan det är ju inget att bli lack för ffs. Det är bara trevligt med sociala människor. Förstår inte riktigt hur ni tänker men:/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Gillar inte översociala människor, och såna som går och hejar hejvilt måste klassas som översociala. :P Man ska inte räkna med att andra är intresserade av att prata med en. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Gillar inte översociala människor, och såna som går och hejar hejvilt måste klassas som översociala. :P Man ska inte räkna med att andra är intresserade av att prata med en. Antar att det är väl lite från person till person, vissa tycker inte om det andra gör det. Själv tycker jag bara det är trevligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 II: Nämen, vi har visst något gemensamt. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Rotfrukten: Har du märkt det nu. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Usch, jag avskyr sånt. När främlingar hälsar, alltså. Går man där och håller sig för sig själv, och så plötsligt ska någon ta kontakt! Helt utan anledning! Vad är det för sätt? Det är ju till och med värre än när man möter någons blick. haha precis.. bodde i en liten by utanför umeå för ett par år sedan där folk hälsade för glatta livet... första dagen sprang ja nästan hem gråtandes efter den behandlingen... change is not good sometimes Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LoboSolitario Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Ingen hälsar på mig på stan, undrar vad det beror på... Kanske för att jag har en vana att svepa med blicken över alla jag passerar :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 17, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2007 Dialekten låter en aning dryg. De bor i storstad med massa folk och kan ha en viss svårhet att ställa om sig när de är i mindre städer. De har alla(?) tillgång till bredband, finfina affärer osv osv. Likheterna i Paris Hilton och Nicole Richies situationer i den där tv-serien är rätt lika stockholmare i någon håla. Nu är det absolut inte så med alla, hård generalisering. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
phreak Skrivet februari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2007 Förklara. Lät bara som en dum fördom. Som varför "alla" Sthlmare kallar de som bor utanför Sthlm för bönder. Fastän det kanske visar sig att det bor 50.000-100.000 i staden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet februari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2007 Förklara. Lät bara som en dum fördom. Som varför "alla" Sthlmare kallar de som bor utanför Sthlm för bönder. Fastän det kanske visar sig att det bor 50.000-100.000 i staden. men ni har ju ingen tunnelbana Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
phreak Skrivet februari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2007 men ni har ju ingen tunnelbana ah? ... Var det allt eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg