Hoppa till innehåll
Anime.se

soleher
 Share

Rekommenderade inlägg

Sett första avsnittet och ja, först introt! För skönt, lyssnat på det ett antal ggr nu, måste få tag i den som mp3.

Sen själva serien tycker jag är ganska mysig utan ngn speiell handling utan bara flummiga slackers diskutioner (Ofta sådana man kan komma på sig jlv med att föra med vänner :P)

Sen är jag inte heler invigd i eroge och annat allmänt nörderi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna serie ger mig starka Azumanga Daioh-vibbar, och det är minsann inte illa. Tvärt om känns det som om detta kommer att hamn högt upp på min lista. Till skillnad från en del andra tjejer-i-high-school-serier (host Strawberry Panic, OtoBoku, Happiness) tycks denna veta vad den håller på med. Ingenting känns krystat. Vem vet, kanske hamnar den i klass med ovan nämnda überklassiker.

 

Fast detta trots allt bara reflektioner efter första avsnittet. Det återstår att se hur serien artar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna serie ger mig starka Azumanga Daioh-vibbar, och det är minsann inte illa. Tvärt om känns det som om detta kommer att hamn högt upp på min lista. Till skillnad från en del andra tjejer-i-high-school-serier (host Strawberry Panic, OtoBoku, Happiness) tycks denna veta vad den håller på med. Ingenting känns krystat. Vem vet, kanske hamnar den i klass med ovan nämnda überklassiker.

 

Fast detta trots allt bara reflektioner efter första avsnittet. Det återstår att se hur serien artar sig.

 

Serien kommer ju skaka in asmkt pengar....för kyoto animations har jju inte direkt använt nån hightech-studio till att skapa snygga effekter osv som i sina andra serier...och det är hittills få röster med i serien :P

Plus att den här " NYA " metoden av teckning av "GULLIGA" anime och mangafigurer kommer nog bli någon sorts fetish i japan osv :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt två hade riktigt roligt och bitvis totalt meningslös split-screen.

Ännu mer referenser och skämt än i första avsnittet.

Kagamis tsukkomi fortsätter vara lika bra.

Me likes.

 

X

 

Keroro Gunso ufo-catcher

t_R7yMaF.png

 

Musikspel med en inte helt okänd låt

t_OBp5fE.png

 

Konata är bra på spel.

t_gufjZ2.pngt_DyWw49.png

 

Konata bläddrar i maj-numret av Comptiq från förra året (har det själv hemma). Comptiq är tidningen Lucky Star stripparna går i, om någon missat det.

t_sruiFl.png

 

Konata och Kagamis diskussion om att de för vissa produktioner byter ut röstskådespelare som var med på drama CD när animen görs (och att det inte är bra) har jag själv fört - mer än en gång. Detta råkar dessutom vara fallet med just Lucky Star.

t_jhPeUV.png

 

Obehagligt samtalsämne...

t_MZDsiT.png

 

Shuffle på jobbet,

t_lZEiD0.png

 

Vill se den minen hon gör här:

t_RWxyvz.png

 

Avsnittet slutar med att Konata får jobbet på ett cosplay cafe.

 

 

Edit: Tror ockås att jag lyckats hitta den andra diskreta MuvLuv referensen. Den här gången ett par sekunders musik. Om det är medvetet gjort så är det ett stort plus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är antagligen massor av referenser man missar, jag missade också Muvluv referensen men kände igen den när jag gick tillbaka och lyssnade. Om dom ligger på den här nivån så är det en omöjlighet att upptäcka alla.

 

Jag gillade den här veckans avsnitt mer än förra, brukar oftast vara så med den här typen av serie man måste ge den några avsnitt och lära känna karaktärerna till fullo innan man kan uppskatta den fullt ut. Men så anser jag att båda avsnitten har varit roliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... fast nu känner jag mig lite utanför när du nämner att du märkt en Muvluv-referens.|

Den i första avsnittet borde du sett (om den nu verkligen var tänkt så är jag inte helt 100 på). De diskuterar ju om man ska ha soya eller sås till vissa rätter. I MuvluvSupplement så resulterar ju ett liknande samtal i en mer eller mindre kris för Takeru och Sumika.

 

O

【純夏】「タケルちゃんの--バカぁぁぁぁぁぁぁぁぁぁああっ!!」

I avsnitt två var den lite mer märkbar om man bara kommer ihåg musiken. Här är en ljudfil med en bit från Lucky Star och en snutt från MLA ljudspåret. Det är en minimal skillnad (ca en kvartston) annars helt identiskt. Om låten i MLA är egen produktion och inte tagit ifrån något annat verk så är det osannolikt att Kyoto Animation fixar fram något som låter såpass likt (i stort sett identiskt).

Just att det bara är så kort att man nätt och jämt hör det f「r mig också att reagera. Så jag ser det mer osannolikt än sannolikt att det är en slump.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De diskuterar ju om man ska ha soya eller sås till vissa rätter. I MuvluvSupplement så resulterar ju ett liknande samtal i en mer eller mindre kris för Takeru och Sumika.

 

O

【純夏】「タケルちゃんの--バカぁぁぁぁぁぁぁぁぁぁああっ!!」

Jajuste, tänkte aldrig på det. Jag som t.o.m spelat igenom Muvluv Supplement (om något snabbt).

 

Nåja, avsnittet var riktigt bra, och jag håller med dig Orrin, om att det var klart bättre än första, även om första avsnittet fortfarande var bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snabb fråga... är [a.f.k.] AFK på riktigt, eller har jag missat något?

De är f.ö rätt så mediokra, så jag vet inte om man väntar på något gott precis ;p *host* moe~ betyder inte "turn-ons" *host*

 

Lol jag tänkte också på det när jag såg deras release av Haruhi, så störande. Det blir bara dumt när fansubbare ska försöka förengelska ord som inte går att förengelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåväl... pallade inte vänta längre på att [a.f.k.] skulle komma tillbaka till sina keyboards och subba ep 2, så tog LC's istället. Anyhow, tyckte att det här avsnittet var betydligt bättre än det första iaf. Bättre som sagt, men är fortfarande lite små-skeptisk. :rolleyes:

 

Går åt rätt håll iaf ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien är inte riktigt min stil. Gillar inte sketch upplägget. Sånt fungerar i manga men blir inte lika bra i anime. Att serien sedan ser ytterst billig ut gör ju inte saken bättre.

 

Det enda som gör att jag fortsätter att titta är introt, Konata och förståss Lucky Channel! XD

 

Avsnitt 3

Konota sjunger FMP OP. Äntligen en referens som jag kände igen. Synd bara att jag inte kunde minnas vart jag hade hört den innan hon avslöjade det :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Återigen så har Lucky Star lyckats att leverera, avsnitt 3 var minst lika bra som dem tidigare.

 

Den del som jag nog gillar bäst är i slutet med tjejen-med-långa-ärmar? (namnet har man glömt naturligtvis)

Menaru Akira Kogami, som e värsta skitzo? :D

 

Aa, riktigt skön typ B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...