Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Och btw tack så mycket för spoilern om renandet av saidin. ;_; Har inte läst efter bok 16 för det fanns inga mer när jag läste klart 15 första gången, sen läste jag om 1-15 och började på 16 men så tappade jag läsintresset så nu står resterande böcker i hyllan och väntar på att bli lästa någon gång i framtiden.

 

 

ARGH! What Have I done!? ursäkta, men helt allvarligt så vart det något som man räknade ut så fort man visste att den var smittad från början ;)

 

Sen Youma förekommer även i Kaze no Stigma, där dem översätter det lite vagt till spöke. Fast för mig verkar det vara en mer korrekt översättning med demon (trots mina totala brister i det japanska språket uttalar jag mig :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Hehe jäklans rättande på mitt inlägg då :P

 

Men vad är dessa Aes Sadiarer för några?

Aldrig hört talas om dem :S

 

OFT: Hur gömmer man text som är spoiler?

För när jag tog "hide" så kunde inte ens jag läsa vad som stod.

 

[hide= trallalallaal] hej på dig[/hide]

 

blir:

 

trallalallaal

hej på dig

 

Sen Aes Sedaierna e typ magikerna i fantasy serier Wot (Wheel of time), eller Sagan om Drakens Återkomst på svenska, en serie som alla borde läsa minst en gång, Tolkien släng dig i väggen, är vad den skriker ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lugnt för jag misstänkte att den skulle bli renad även om jag inte visste säkert, har ju även läst på baksidorna av dom böcker jag inte läst där det bland annat stod att Rand och dom hårda grabbarna från Svarta Tornet skulle försöka rena saidin. :>

 

Och Robert Jordan > J.R.R. Tolkien svar ja. :D

 

(Räcker med OT nu kanske :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gillar den, kommer nog se klart den=)

 

håller med Dread, gillar man fantasy ska man läsa den serien:p har alla böcker kommit ut än? Sist jag tittade efter hadde dom kommit till Knife of Dreams(läser dom på engelska) har läst den serien sen jag gick i 4 eller 5, fast då läste jag på svenska ;) går i andra ring nu :D (och ja, meningen om Claymore var bara för att vara on-topic >.>)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep3
Serien fortsätter att bli bättre och bättre :) . det var en jädra cliffhanger dem bjöd på med. Undrar hur Clare ska lösa situationen hon hamnat i nu

 

ep3

Oja, är totalfast redan. Tyckte Clare var skumm när hon visade sin "vänliga/söta" sida för innkeppern. Känns lite out of character
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep3
Serien fortsätter att bli bättre och bättre :) . det var en jädra cliffhanger dem bjöd på med. Undrar hur Clare ska lösa situationen hon hamnat i nu

 

ep3

Oja, är totalfast redan. Tyckte Clare var skumm när hon visade sin "vänliga/söta" sida för innkeppern. Känns lite out of character

 

 

Ep3

Tyckte själv det var rätt så skönt att hon visa en lite mjukare sida, skulle tycka det var tråkigt ifall hon hela serien ska vara känslokall och bara vara en claymore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av någon anledning har man börjat tröttna på Claymore, kommer nog se ett par avsnitt till och se ifall det blir bättre.

 

ep3

Var rätt bra fightingscener i detta avsnittet, men Clare`s "sidekick" är bara så störande :/. En sak som jag inte heller tyckte om var varför Clare "spelade" hjälte i slutet och försökte rädda vakterna, fanns ingen anledning för henne att göra det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av någon anledning har man börjat tröttna på Claymore, kommer nog se ett par avsnitt till och se ifall det blir bättre.

 

ep3

Var rätt bra fightingscener i detta avsnittet, men Clare`s "sidekick" är bara så störande :/. En sak som jag inte heller tyckte om var varför Clare "spelade" hjälte i slutet och försökte rädda vakterna, fanns ingen anledning för henne att göra det.

 

Ep3

Fanns ingen anledning men tror att hon har "mjuknat" lite sedan ungen kom med, det är en av de mer intressanta delarna av serien att se hur deras förhållande ska utvecklas och hur det reflekteras på deras karaktärsdrag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av någon anledning har man börjat tröttna på Claymore, kommer nog se ett par avsnitt till och se ifall det blir bättre.

 

ep3

Var rätt bra fightingscener i detta avsnittet, men Clare`s "sidekick" är bara så störande :/. En sak som jag inte heller tyckte om var varför Clare "spelade" hjälte i slutet och försökte rädda vakterna, fanns ingen anledning för henne att göra det.

 

Ep3

Fanns ingen anledning men tror att hon har "mjuknat" lite sedan ungen kom med, det är en av de mer intressanta delarna av serien att se hur deras förhållande ska utvecklas och hur det reflekteras på deras karaktärsdrag.

 

ep3

Tycker hon ska stanna kall och hård, ser ingen förbättring av att hon ska blanda in känslor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Offtopic - Black Cat blev Pink Cat. Han var sten cool i början avserien men sen blen han en mes. Inte döda??!! Hela han var en dödsmaskin, med sköna repliker.

 

Visst han blev "mesig" men bara för det blev ju inte serien dålig. Bra musik och bra sidokaraktärer väger ju upp det "mesiga",som du beskriver det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sven ftw ja. :>

 

Nej men alltså dealen med såna karaktärer är att dom är så överdrivna. Visst, det är förståeligt att dom inte vill döda, men nöden har ingen lag.

Tex i Trigun när Vash blir helt förstörd efter att ha dödat en person (som för övrigt var en mycket ond massmördare) så blir han helt förstörd, det är ju bara patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sven ftw ja. :>

 

Nej men alltså dealen med såna karaktärer är att dom är så överdrivna. Visst, det är förståeligt att dom inte vill döda, men nöden har ingen lag.

Tex i Trigun när Vash blir helt förstörd efter att ha dödat en person (som för övrigt var en mycket ond massmördare) så blir han helt förstörd, det är ju bara patetiskt.

 

helt ärligt är det en av de få stunderna han inte är patetisk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...