Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Manga vol.9

Det finns inte en lugn stund just nu, efter att ha överlevt fighten mot Duph och lyckats rädda Jean så blir dom kasstade till sin egen död verkar det som...

 

GE MIG VOL.10 NUUU!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen ett avsnitt som man kan kalla bättre än bra. Hoppas nu att det kommer hålla i sig.

 

som sagt det är lugnt, det håller i sig. Om dem nu inte gör nåt snurrigt med animen och hoppar av storyn i mangan, som är så grymt äckligt underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen ett avsnitt som man kan kalla bättre än bra. Hoppas nu att det kommer hålla i sig.

 

som sagt det är lugnt, det håller i sig. Om dem nu inte gör nåt snurrigt med animen och hoppar av storyn i mangan, som är så grymt äckligt underbar.

 

Wörd!

 

Volym 10 som jag läste igår var läskigt bra och det ser inte ut att kunna bli sämre direkt.

 

Avsnitt 6 av animen var också ruskigt bra och min favorit theme låt eller vad det är var med också, den startar ca 13:32 i avsnittet. :)

 

Nästa avsnitt

Tror nästa avsnitt blir kanon bra med fighting mellan Claymores.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaaaa! Här har man stått och syntetiserat diverse organiska föreningar i 7 timmar, och så möts man av ett nytt avsnitt när man kommer hem. Trodde jag skulle få vänta tills imorrn med det. Aja, drar en edit lite senare när jag sett det. =)

 

EDIT: Bra avsnitt. Giller verkligen vilken riktning serien är på väg i. Har ju inte läst mangan som en del av er andra, så sitter och undrar hur det kommer utveckla sig. Drygt att behöva vänta en vecka på nästa episod, men sånt är livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

6an var ett helt ok avsnitt, men nu är det volym elva som regerar! :D

 

EDIT: okej, nu har det hänt, jag tror Berserk håller på att lämna plats för Claymore på top 1.... Fruktansvärt... men dock så underbart bra är Claymore.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om dom följer mangan så kommer animen bli så jävla underbar. Volym 11 lämnar en med en eftersmak som heter duga.

Så här långt tycker jag även att animen håller bra nivå också, musiken gillar jag speciellt. Mangan har dock som vanligt lite mer att bjuda på men inget jättestort så här långt ändå som animetittarna går miste om direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 7
Finfint avsnitt, rätt mäktigt när de slogs i slutet. Priscilla verkar lagom stark :D . Får hoppas att Teresa klarar sig ur situationen(ingen aning hur) och fortsätter sin vandring med Clare

 

Avsnitt 7

Tycker Priscilla var ganska tråkig/stel , fightingscenerna var bra förutom när dem slogs med svärden som värst. Blev bara en massa snurr på det.

 

Får som sagt hoppas att Teresa klarar sig helskinnad ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 07

Vet inte om jag kommer klara av Noel. En Claymore med Naruto's röst... jag flippar ur totalt varje gång hon öppnar munnen. Haha, satte faktiskt kaffet i halsen (bokstavligen) vid hennes första replik.

 

Aja, editerar när jag sett klart avsnittet.

 

EDIT: Mycket bra avsnitt. Hoppas Teresa spöar skiten ur dem. Tror hon kommer göra det, om jag nu "tolkar" titeln på episod 8 rätt - "Awakening". Men men, Noel kanske river av en Rasengan, så vi får väl vänta och se. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 07
Vet inte om jag kommer klara av Noel. En Claymore med Naruto's röst... jag flippar ur totalt varje gång hon öppnar munnen. Haha, satte faktiskt kaffet i halsen (bokstavligen) vid hennes första replik.

 

Aja, editerar när jag sett klart avsnittet.

 

EDIT: Mycket bra avsnitt. Hoppas Teresa spöar skiten ur dem. Tror hon kommer göra det, om jag nu "tolkar" titeln på episod 8 rätt - "Awakening". Men men, Noel kanske river av en Rasengan, så vi får väl vänta och se. ;)

 

EP07

Haha, ja, man blev allt lite thrown off xD

Jag verkar vara den enda som hoppas att Teresa blir fett nitad :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 08

Duktigt bra avsnitt. Duktigt bra animationer. Duktigt bra soundtrack.

 

Jag måste säga att jag inte blev besviken på sättet Teresa dog på. Visst... att hon dog var ju trist, men i mina ögon var det ett bra sätt att introducera vad jag antar är en framtida über-villain på. Jag menar, hade det inte rört sig om en "Awakened One" (något som jag iofs inte vet vad det är än eftersom jag inte läser mangan) så hade nog inte Teresa dukat under på det där sättet. Enda misstaget hon begick var väl att "lita" på tösen när hon sa att hon ville dö medans hennes hjärta fortfarande var en människas. Hon sänkte ju garden i och med att hon slog av sin egen Yoma-kraft, så visst föll hon för fulingen som Priscilla rev av.

 

Visst... jag kan hålla med om att Teresa borde ha klarat av den överraskningen med tanke på vad hon genomgått i tidigare episoder och tidigare under detta avsnitt. Men... kan inte komma på en enda serie där folk har övernaturliga krafter som inte lider av inkontinuitet när det gäller karaktärers förmågor. Hur många gånger har man inte sett Naruto eller Ichigo få totalpisk av en viss fiende trots att de använder Rasengan eller Kyubi-chakra respektive bankai, bara för att senare spöa skiten ur samma fiende med exakt samma "move"? Okej, att serier som Bleach och Naruto lider av sådana "fel" kommer ju inte som någon nyhet för någon, men faktum är att mer eller mindre alla serier jag kan komma på där folk har "övernaturliga krafter" gör det till en viss gräns. Naturligtvis finns det undantag som bekräftar regeln, men vid den här tiden på dygnet kommer jag inte på något sådär på rak arm i varje fall. ^^

 

Aja, kanske bara är jag som tyckte att det här avsnittet var bra. Ser i varje fall fram emot nästa avsnitt. Kan ju avsluta med att säga att jag dock håller med både Magnus N och Exxus om att Teresas död hade kunnat göras bättre, det mesta kan oftast förbättras, men detta var inget jag blev besviken på i varje fall. Jag tror att de som sitter och fnular ihop serien ville servera tittaren med en snabb och relativt överraskande scen, och den effekten uppnådde de i varje fall delvis hos mig. Jag säger delvis eftersom man var mycket väl medveten om att något skulle hända då Priscilla satt på knä och höll sitt lilla tal, men på något sätt blev jag lite överrumplad ändå när Teresas huvud flög genom luften.

 

En liten fråga till Dread eller någon annan som avnjuter mangan; dog Teresa på samma sätt i animen som hon gjorde i mangan, eller tog animerarna ut svängarna lite här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 08
Duktigt bra avsnitt. Duktigt bra animationer. Duktigt bra soundtrack.

 

Jag måste säga att jag inte blev besviken på sättet Teresa dog på. Visst... att hon dog var ju trist, men i mina ögon var det ett bra sätt att introducera vad jag antar är en framtida über-villain på. Jag menar, hade det inte rört sig om en "Awakened One" (något som jag iofs inte vet vad det är än eftersom jag inte läser mangan) så hade nog inte Teresa dukat under på det där sättet. Enda misstaget hon begick var väl att "lita" på tösen när hon sa att hon ville dö medans hennes hjärta fortfarande var en människas. Hon sänkte ju garden i och med att hon slog av sin egen Yoma-kraft, så visst föll hon för fulingen som Priscilla rev av.

 

Visst... jag kan hålla med om att Teresa borde ha klarat av den överraskningen med tanke på vad hon genomgått i tidigare episoder och tidigare under detta avsnitt. Men... kan inte komma på en enda serie där folk har övernaturliga krafter som inte lider av inkontinuitet när det gäller karaktärers förmågor. Hur många gånger har man inte sett Naruto eller Ichigo få totalpisk av en viss fiende trots att de använder Rasengan eller Kyubi-chakra respektive bankai, bara för att senare spöa skiten ur samma fiende med exakt samma "move"? Okej, att serier som Bleach och Naruto lider av sådana "fel" kommer ju inte som någon nyhet för någon, men faktum är att mer eller mindre alla serier jag kan komma på där folk har "övernaturliga krafter" gör det till en viss gräns. Naturligtvis finns det undantag som bekräftar regeln, men vid den här tiden på dygnet kommer jag inte på något sådär på rak arm i varje fall. ^^

 

Aja, kanske bara är jag som tyckte att det här avsnittet var bra. Ser i varje fall fram emot nästa avsnitt. Kan ju avsluta med att säga att jag dock håller med både Magnus N och Exxus om att Teresas död hade kunnat göras bättre, det mesta kan oftast förbättras, men detta var inget jag blev besviken på i varje fall. Jag tror att de som sitter och fnular ihop serien ville servera tittaren med en snabb och relativt överraskande scen, och den effekten uppnådde de i varje fall delvis hos mig. Jag säger delvis eftersom man var mycket väl medveten om att något skulle hända då Priscilla satt på knä och höll sitt lilla tal, men på något sätt blev jag lite överrumplad ändå när Teresas huvud flög genom luften.

 

En liten fråga till Dread eller någon annan som avnjuter mangan; dog Teresa på samma sätt i animen som hon gjorde i mangan, eller tog animerarna ut svängarna lite här?

 

Claymore EP 08

Det är ungefär samma i mangan, om inte samma. Mangan och animen följer varandra mycket lika, finns vissa ändringar och saker som inte finns med/händer i animen.

 

Som t.ex att Clare blir kysst utav den lilla kaxiga Sid, när de lämnade "kyrk staden".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att serien skulle vara tung och jobbig förstog jag redan efter första avsnittet men att det skulle vara såhär jobbigt efter bara 8 avsnitt är helt sjukt. Trodde Teresa och Clare skulle vara huvudpersonerna med den andra Clare, att de skulle träffas senare inpå men så dör Teresa bara. Blev som en chock när jag såg hennes armar ligga där. Nee fyfan, suck på detta avsnitt, inte för att det var dåligt gjort utan att Teresa dog ;( fighterna innan hon dog var riktigt fina!

 

Btw , hur gör man sånna spoilers ni har? så man tycker på dom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Btw , hur gör man sånna spoilers ni har? så man tycker på dom ;)

 

() = []

 

(hide=Claymore - 08)Skriv så tangenterna glöder(/hide)

 

 

EDIT: Om du trycker quote på något av våra inlägg så ser du "koden" för alla sådana saker också. =)

 

EDIT 2: btw...

den andra Clare? ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Btw , hur gör man sånna spoilers ni har? så man tycker på dom ;)

 

() = []

 

(hide=Claymore - 08)Skriv så tangenterna glöder(/hide)

 

 

EDIT: Om du trycker quote på något av våra inlägg så ser du "koden" för alla sådana saker också. =)

 

EDIT 2: btw...

den andra Clare? ^^

 

?

Han menar antagligen Clare från avsnitt 1 osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att serien skulle vara tung och jobbig förstog jag redan efter första avsnittet men att det skulle vara såhär jobbigt efter bara 8 avsnitt är helt sjukt. Trodde Teresa och Clare skulle vara huvudpersonerna med den andra Clare, att de skulle träffas senare inpå men så dör Teresa bara. Blev som en chock när jag såg hennes armar ligga där. Nee fyfan, suck på detta avsnitt, inte för att det var dåligt gjort utan att Teresa dog ;( fighterna innan hon dog var riktigt fina!

 

Btw , hur gör man sånna spoilers ni har? så man tycker på dom ;)

 

() = []

 

(hide=Claymore - 08)Skriv så tangenterna glöder(/hide)

 

 

EDIT: Om du trycker quote på något av våra inlägg så ser du "koden" för alla sådana saker också. =)

 

EDIT 2: btw...

den andra Clare? ^^

 

?

Han menar antagligen Clare från avsnitt 1 osv.

 

öhmm

Såvida de inte hittar en tidsmaskin så lär de ju inte springa in i varandra eftersom det är samma person. Animen befinner sig i ett flashback-arc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...