Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det lustiga i det här fallet var just att Gun Katana är under produktion nu och intro låten (Raison D'etre) dök upp på hemsidan för nerladdning ungefär runt samma tid som Claymore började visas. Nu när jag såg att namnen var dom samma så var tillfället bara för bra för att hoppa över ;)

 

Angående Nightmares Raison D'etre så börjar singeln säljas den sjätte juni.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore 8, spoilervarning.

Såg avsnitt 8 alldeles nyss och jag håller inte alls med om att det var bra ända tills Teresa dog, jag njöt av varenda sekund från början till slut.

När hon väl dog så vart jag så jäkla paff, har inte kännt mig så här sen jag såg sista avsnittet av Berserk. Fasen vad bra det här avsnittet var i mina ögon.

 

Jag tyckte verkligen om Teresa efter dessa avsnitt och så dör hon bara sådär, jag känner mig fortfarande lite darrig i fingrarna. Av avsnittets namn att döma så antog jag att det hade något med att Teresa skulle släppa loss lite och att det var i huvudfokus men aldrig något sånt här.

 

Att hon gick nit så där lätt är det inget fel på tycker jag, hon sa ju själv att hon hade blivit mjuk och då kan man ju anta att hennes sinne blivit fördunklat. Bästa avsnittet hittills i min ringa mening.

 

kakan <3 Claymore

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9

Kändes som ett startavsnitt för något. Gillade dem nya Claymore man fick se. Att återse Raki var dock ingen höjdare :(.

 

Om jag förstått det rätt så har Clare ingen styrka själv? Hon har bara fått Teresias krafter(även om hon inte kan använda dem ännu)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 9
Inte trodde jag att Clare var så svag, eller är hon det? :D Får hoppas att det inte är så att hon bara "lånar" krafter utan att hon har något inneboende. Tillbaka med Raki då, finner inte han störande men heller ingen höjdare, en helt ok sidofigur. Vilken cliffhanger, ut med 10an snabbt nu >:D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 09

Tyckte avsnittet var bra, men likt Exxus fann även jag det som ett inledande avsnitt. Av den anledningen är det ju inte vettigt att förvänta sig ett innehåll som tillfredsställer en lika mycket som det i avsnitt 7 och 8.

 

Tycker synd om Clare. Jag antar att hon inte bryr sig visserligen, men gillar ändå inte att hon blir "mobbad" av de andra. Troligtvis kommer hon ju bli betydligt mycket starkare förr eller senare. Jag har ju inte läst mangan så jag vet inte, men det verkar vara med henne ungefär som med Ichigo i Bleach... att det döljer sig något mäktigt på insidan, men "kranen måste vridas på" först. Aja, ni som läser mangan kanske sitter och garvar läppen av er åt det men som sagt... jag har ingen aning om vad som komma skall. =)

 

Clare är tillbaka - mumma!

Raki är tillbaka - suck och stön.

Eller ja, tycker inte att han är så jättejobbig egentligen, men jag blir irriterad varje gång han säger "Clare". För att gestalta det med "hobby-fonetik"; [KullÄäah] >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 10

Så fick man reda på vad Clares specialare var, kunna avläsa motståndarens Yoki och därmed kunna förutse vad denna ska göra. Starkare motståndare = starkare Clare om jag förstår det rätt :)

 

Men att hon har mycket kvar att träna på står klart >:D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis avsnitt 10. Fan vad jag älskar den här serien... skulle gärna få tag på någon mysig HD-release. Hade manga tilltalat mig det minsta så hade jag definitivt följt Claymore även i det formatet. Aja, avsnittet var bra i varje fall och kul att se Clare dra fram ett äss ur rockärmen. Jag antar att hon har fler, men det får framtiden utröna.

 

Jag har fortfarande outro-låten på hjärnan, så jag var tvungen att mosa in den på min iPod. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 11

Bra att dem lägger in ett avsnitt med mer djup i, där dem berättar om att de fyra har iaf blivit en bit "awakened". Känns som serien kommer gå in en annan riktning nu med mer intriger :).

 

Bästa avsnittet hittintills fram tills slutet :/.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag håller definitivt med om att avsnittet var bra. Skönt att handlingen kom fram lite nu. Har ju saknat det innan, men nu verkar det kunna bli riktigt underhållande. Härligt med serier som har snygga fighter utan att för den sakens skull lägga så värst mycket tyngd på dem ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 12
Behöver man säga mer än Ophelia? En riktigt härlig karaktär som jag hoppas få se mycket mer av i framtiden.

Ep 12

Jag har typ aldrig blivit så äcklad av någon karaktär förut. Jag mådde nästan dåligt hela avsnittet tack vare henne. Hoppas hon dör i nästa avsnitt så jag slipper se henne nå mer..:P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 13

Bra avsnitt, gillade när Irene dök upp och lärde Ophelia hur man slåss, verkar som om hon har gått och blivit en awakened nu.

 

Tyckte Claymore hade sina likheter med BErserk innan och nu lade dem till en sak till, såg iofs inte det komma att Clare skulle bli av med sin högerarm men får hoppas att hon kan träna upp sin vänstra någorlunda snabbt och dra igång igen >:D

 

Undrar var Raki blev av med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...