Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

EP 18

Många bekanta som dök upp i detta avsnitt, Helen, Miria, Deneve osv,

 

Fick man bekräftat att Clare lyckats bemästra "Flash sword" totalt nu.

 

Första Claymore man sett som har 2 svärd, nr11 Undine. Kan bli rätt fräck när hon ska slåss :D

 

Känns som det byggs upp för en stor strid med alla Claymore nu samlade i norr. Mäktigt slut, 3 male awakended som attackerade deras ställe. Nästa avsnitt lovar mycket action , men hur dem ska ska kunna ta Alphonse har jag ingen aning om, det är om hon dem slogs mot i ep17 hjälper dem som hon lovade ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

EP 18

Detta avsnitt var riktigt ballt, känns som att detta kommer bli riktigt episkt. :P

 

Undine var då inte vidare vacker och jag undrar om hon kompenserar för något då hon bär på två svärd..

 

Ser verkligen fram emot nästa avsnitt, får rysningar bara jag tänker på det, älskar synen av alla samlade claymores!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 18
Detta avsnitt var riktigt ballt, känns som att detta kommer bli riktigt episkt. :P

 

Undine var då inte vidare vacker och jag undrar om hon kompenserar för något då hon bär på två svärd..

 

Ser verkligen fram emot nästa avsnitt, får rysningar bara jag tänker på det, älskar synen av alla samlade claymores!

 

 

EP 18

Undine sa dem skulle väl vara den starkaste av alla Claymores om man mäter ren styrka, vill väl vara mer spektakulär därför hon har 2 svärd antar jag ;)

 

Håller med om scenerna där alla Claymore stod tillsammans var mäktigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt mysigt avsnitt. Mina tankar far mot Northrend eller alternativt DII-expansion. Kan nog bli ett riktigt gemytligt arc, och jag funderar om det inte kommer innebära att det verkligen kommer sluta på det sättet som jag och Blå diskuterade för några sidor sedan.

 

Jag har ju visserligen inte läst mangan, men känns det inte som att det lutar åt det hållet Blå? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar till Herr Ros
Jo, det känns som det lutar mot det. MEN allt beror på hur många avsnitt det ska vara den här säsongen då jag inte sett något specifikt nummer. Allt beror nog på hur långdraget dom kan göra denna slutstrid, själv gissar jag på runt 3-4 avsnitt då dom inte dragit ut på striderna tidigare. Med andra ord OM det nu ska avslutas bör det göra det vid avsnitt 22-23 och då tror jag det kan sluta som vi diskutera.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar till Herr Ros
Jo, det känns som det lutar mot det. MEN allt beror på hur många avsnitt det ska vara den här säsongen då jag inte sett något specifikt nummer. Allt beror nog på hur långdraget dom kan göra denna slutstrid, själv gissar jag på runt 3-4 avsnitt då dom inte dragit ut på striderna tidigare. Med andra ord OM det nu ska avslutas bör det göra det vid avsnitt 22-23 och då tror jag det kan sluta som vi diskutera.

 

Vidare...

Okej, gött. Jag såg nu att ANN har bekräftat episodtitlarna upp till och med episod 22: Invasion of Pieta (Part 2). Jag har svårt att tro att de helt plötsligt skulle gå ifrån trippel-arcs-upplägget, och ANN listar samtidigt 26 episoder som det totala antalet för serien/säsongen. På med Part 3 då, så har vi en arc kvar i sådana fall. Vet inte hur det stämmer överens med det här eventuella slutet vi snackar om, men jag antar att dessa episodtitlar säger dig mer än vad de säger mig. =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar till Herr Ros
Jo, det känns som det lutar mot det. MEN allt beror på hur många avsnitt det ska vara den här säsongen då jag inte sett något specifikt nummer. Allt beror nog på hur långdraget dom kan göra denna slutstrid, själv gissar jag på runt 3-4 avsnitt då dom inte dragit ut på striderna tidigare. Med andra ord OM det nu ska avslutas bör det göra det vid avsnitt 22-23 och då tror jag det kan sluta som vi diskutera.

 

Vidare...

Okej, gött. Jag såg nu att ANN har bekräftat episodtitlarna upp till och med episod 22: Invasion of Pieta (Part 2). Jag har svårt att tro att de helt plötsligt skulle gå ifrån trippel-arcs-upplägget, och ANN listar samtidigt 26 episoder som det totala antalet för serien/säsongen. På med Part 3 då, så har vi en arc kvar i sådana fall. Vet inte hur det stämmer överens med det här eventuella slutet vi snackar om, men jag antar att dessa episodtitlar säger dig mer än vad de säger mig. =)

 

Sista arcet

Ja, det finns lite mer att bygga på som också lämnar massor av frågor. Så ett till arc efter Invasion of Pieta (där jag gissade på att det kunde sluta) är inte helt fel.

 

För dom som vill veta eventuellt sista arcets handling

Raki, vad han gör. Kan dock komma upp massa glimtar från honom under de två andra arcen, The North War och Invasion of Pieta. Man får även se vilka som är nummer ett samt två bland Claymore krigarna. Även en strid mellan två av Abyssals kan komma att avsluta säsongen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vidare2
Abyssals, är det Easly och de andra 2 ? Isf, go Easly >:D

 

Ska bli intressant att se de 2 starkaste i organisationen :)

 

Så raki kommer bara dyka upp som glimtar, kommer ej vara med regelbundet och längre stunder ?

 

 

1 + 1 = 3

Jo det är Easly och de andra som är Abyssals.

 

Nu är det bara vad jag tror, men Raki bör man åtminstone få se lite av om vart han har tagit vägen innan säsongen avslutas. En liten oväntad väg med ett stort utropstecken samt frågetecken för framtiden vankas för alla. Även mig då jag väntar spänt på fortsättningen i mangan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 19

Actionpackat avsnitt, en hel del från Undines sida där hon visade prov på sin råstyrka :D . Starkt ögonblick när Clare och Deneve gick över gränsen inför ett par Claymores och besegrade en awakened one, Miria var stabil som vanligt B)

 

Fick man se lite Raki i slutet med, känns som att han kommer att komma med mer i de kommande eftersom de väljer att sluta med honom här. Får hoppas dem inte drar ner på alla strider och tempot de har haft i berättandet de senaste avsnitten.

 

Raki går ihop med Priscilla, det var en rejäl cliffhanger >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 19
Actionpackat avsnitt, en hel del från Undines sida där hon visade prov på sin råstyrka :D . Starkt ögonblick när Clare och Deneve gick över gränsen inför ett par Claymores och besegrade en awakened one, Miria var stabil som vanligt B)

 

Fick man se lite Raki i slutet med, känns som att han kommer att komma med mer i de kommande eftersom de väljer att sluta med honom här. Får hoppas dem inte drar ner på alla strider och tempot de har haft i berättandet de senaste avsnitten.

 

Raki går ihop med Priscilla, det var en rejäl cliffhanger >:D

 

19

"Han luktar gott".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såg just EP 20. klart godkänt avsnitt. Såg att nån skrivit att dom snart är ikapp mangan. är mangan färdig eller finns dte chans för en 2a säsong eller fortsättning efter dom här 24 lr 26 episoderna?

 

Nu är det ju som så att det finns de här på forumet som är betydligt mer insatta i detta än vad jag är, men jag kan försöka mig på att svara i varje fall.

Claymore's manga är inte färdig ännu, och animen närmar sig onekligen. Claymore's mangaka har, om jag inte misstar mig, insinuerat att serien kommer behandla ungefär dubbelt så mycket plot som animen kommer att ha behandlat när de 26 avsnitten är slut. Med andra ord känns det inte helt galet att utgå ifrån att en säsong två på lika många avsnitt skulle vara ganska lagom för att fullborda det hela. Problemet i det hela är att Claymore släpps i ett någorlunda slött tempo i jämförelse med många andra mangor. Jag är inte säker på detta, men jag tror att det kommer ett kapitel i månaden till skillnad från exempelvis Bleach som kommer med ett kapitel i veckan. (Rätta mig om jag har fel)

 

Jag antar att mangan i sådana fall kommer fortsätta i ungefär 4 år till. Frågan är vad som händer med animén. Personligen väntar jag hellre ett gäng år på en fortsättning och ett slut som följer mangan istället för att de prackar på oss ett "anime original ending". I regel brukar jag inte vara så begeistrad i just dessa.

 

Lyssna inte allt för seriöst på vad jag säger dock. Det är mycket möjligt att någon som följer mangan, vilket jag inte gör, och på så sätt är mer insatt sitter inne på info som säger helt andra saker än vad jag gör. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...