Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

En karaktär som är huvudperson i en serie börjar med att vara (som vissa säger) "jag är stor, tuff och dödar utan att tveka" ska forstätta att vara det. Som Guts i Berserk, blev en aning normal (jag är stor å tuff men dördar med eftertanke) å social med hjälp av sidokaraktärer.

 

Börjar karaktären som en skojare så ska han/hon forsätta med det och bli alvarlig bara när det behövs, typ Vash (har ej sett hela serien :|).

 

Här har jag tänkt att skriva lite om Black Cat, med eftersom jag tycker illa om huvupersonen som är kärnan i hela serien har jag tappat lusten att göra det.

 

En sak vill jag säga är att man skan inte ändra förmycket på huvudpersonen i dramat, så som dem har gjort med Black Cat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Väntar ivrigt på att avsnitt 4 ska nå 100% så jag kan se hur det kommer gå.

 

Spoilervarning, ep.3

Jag är givetvis intresserad av hur deras förhållande kommer utvecklas men jag tycker ändå inte att Clare ska bli för mjuk. Men det första jag tänkte när hon slängde sig i vägen så att vakterna klarade sig var "vad i helvete håller hon på med?" Det finns som tidigare nämnt ingen anledning för henne att riskera sitt liv för dessa två som hon dessutom inte känner. Hon sa ju själv till pojkvaskern att hon inte hade hindrat vakten från att lappa till honom så vad hände?

 

Personligen tycker jag som sagt att hon inte ska förändras för mycket men till en viss del javisst, hon är ju fortfarande hälften människa så hon har ju ett "mind of her own" och dessutom så är det säkert något speciellt med henne såsom med de allra flesta huvudkaraktärer. Jag menar, vad är det som hindrar henne från att inte bli helt Yoma till slut?

 

Men trots detta så gillar jag serien skarpt hittills, de psykadeliska musikstyckena är underbara och tecknarstilen är bara så mysig. Ge mig mer Clare <3 (En sak jag undrar dock, varför Clare och inte Claire? Har jag missat något?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 04
Precis sett avsnitt fyra och det var väl sådär, hoppas forftarande att det ska bli bättre. Visst fightingscenerna är väl animationsvis bra, dock utan spänning. Sen att Raki är den jobbigaste karaktären sen Kira är en annan sak..

 

EP 4

Tycker inte att Raki är så speciellt irriterande men allt beror på vem man fråga. Fightingscenen var också grym.

 

Manga spoiler

Synd att de inte hade med den här scenen då jag ville se Raki lite arg.

claymorefn1.jpg

 

Nästa arc/kapitel är riktigt bra i mangan tycker jag så ser fram emot det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 4

Blev lite besviken på avsnitt fyra. Efter trean hade jag sett fram emot en mörkare utveckling. Jag menar, de befann sig faktiskt i en stad med religiösa halv fanatiker. Hade det varit så fel med lite försök till häxbränning? Men icke! Istället ändrar vi våra lagar och vår tro och alla blir vänner. Visst det är väl bra men realistiskt? Ne. ;)

 

Men det är nog bara jag som är allergisk mot "människor är goda, monster är onda" historier. Mer gråzoner tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 4
Blev lite besviken på avsnitt fyra. Efter trean hade jag sett fram emot en mörkare utveckling. Jag menar, de befann sig faktiskt i en stad med religiösa halv fanatiker. Hade det varit så fel med lite försök till häxbränning? Men icke! Istället ändrar vi våra lagar och vår tro och alla blir vänner. Visst det är väl bra men realistiskt? Ne. ;)

 

Men det är nog bara jag som är allergisk mot "människor är goda, monster är onda" historier. Mer gråzoner tack :)

 

Håller med dig till 100%, vad fan hände där igentlige (vid slutet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep 4
Dom såg hennes mer männskliga sida än ett monster, var säkert många utav dom där prästerna som ville göra en liten häxbränning men dom vågade väl inte göra nåt... Fega kräck som männiksor är
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep5
Så fick man träffa på en ny karaktär, en riktigt stark med och från början väldigt kall. Men verkar som om dem gillar att lägga till en unge så dem mjuknar ;) . Kan undra om detta avsnittet var en lite återblick så Clare här är den Clare som man sett i de 4 första avsnitten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 5

Lite Berserk känsla att först visa Clare där main storyn är sen vända tillbaka för att se hur hon kom dit. Jag gillar Teresa och tycker hon är en skön karaktär som ändrar sig med resans gång. När hon inte kan bli av med Clare får hon lov att ta hand om henne eller blir illa tvungen.

 

Scenen där hon visar sin kropp för banditerna blir man lite nyfiken på hur hon ser ut också. Det går framåt och jag är inte besviken än på Claymore som tur är utan tycker dom håller ett bra tempo till mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler Vol 8 (manga)
var mums fallibabba, och för den som undrar så testar jag hur många poster det blir innan nån vill att jag ska skapa en Claymore manga tråd och posta där. :P

 

Kanske borde göra det, läste nyss vol 8 och den var bra som fan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har faktiskt lyckats hålla mig från att dyka med huvudet före ner i Claymore-bassängen. Tills idag då (bah). Hade tänkt låta serien spotta ut lite fler avsnitt innan jag började kolla, men med ett tomt schema såhär på en måndag så gick det som det gick. ;)

 

Är jättefast efter att ha sett dessa fem avsnitt. Storyn glider på fint, skönt soundtrack, fina animationer... och det är väl rätt svårt att inte digga Clare? Har sedan igår hoppat på fyra serier, nämligen Claymore, Darker Than Black, Heroic Age och Hayate no Gotoku! Kan direkt konstatera att Claymore är den som lyckats allra bäst med att få mig att verkligen se fram emot nästa avsnitt. Ska bli kul att se hur det fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... Kan direkt konstatera att Claymore är den som lyckats allra bäst med att få mig att verkligen se fram emot nästa avsnitt. Ska bli kul att se hur det fortsätter.

 

kan lugnt säga att du inte kommer bli besviken

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött att höra Dread, gött att höra. Du som läser/har läst mangan; hur ligger det till egentligen? Går mangan fortfarande eller är den "complete"? Har fått för mig att den fortfarande håller på. Visst, skulle kunna söka reda på information om det antar jag, men det är ju så mycket lättare att bolla över frågan här. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gött att höra Dread, gött att höra. Du som läser/har läst mangan; hur ligger det till egentligen? Går mangan fortfarande eller är den "complete"? Har fått för mig att den fortfarande håller på. Visst, skulle kunna söka reda på information om det antar jag, men det är ju så mycket lättare att bolla över frågan här. ^^

 

den håller på, och jag tvivlar på att den inte kommer bli betydligt längre än de 10 (?) volymer som är ute i japan nu, vol 8 är inte ens i närheten av ett slut, och stämningen har inte gått förlorad. Skulle kunna tänka mig att den kommer att bli 30+ volymer, som det ser ut i nuläget iaf. Hoppas bara att den inte saktar ner så som Berserk har gjort, tyvärr.

 

Det enda som fattas för min del är att få tag på ending songen, den e så grymt trevlig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den håller på, och jag tvivlar på att den inte kommer bli betydligt längre än de 10 (?) volymer som är ute i japan nu, vol 8 är inte ens i närheten av ett slut, och stämningen har inte gått förlorad. Skulle kunna tänka mig att den kommer att bli 30+ volymer, som det ser ut i nuläget iaf. Hoppas bara att den inte saktar ner så som Berserk har gjort, tyvärr.

 

Det enda som fattas för min del är att få tag på ending songen, den e så grymt trevlig :P

 

Håller med, gillar ED-låten som fanken. Introlåtens sångare låter ju som densamme som i första Death Note-introt btw. Antar att det säkert är en jättekänd grupp som jag aldrig har hört talas om. XD

 

Btw... du nämner ~30 volymer. Skulle det innebära att vi tittar på något med One Piece-längd? Vad vet vi om anime-projektet? Är målet att den ska hänga på mangan ända tills den tjocka damen börjar skråla, eller hur många avsnitt/säsonger är utlovade?

 

EDIT:

<--- goes frågvis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

YES! Vol 9 kom nyss ;)

 

och för att försöka svara lite;

Det är samma grymt bra band, Nightmare och jo om jag förstått det hela rätt så är dem rätt kända åtminstone i japan. Och hur lång animen kommer bli återstår att se, läste någonstans 24 avsnitt, men det har blivit bortaget nu, skulle gissa på än 36-52, men skulle kunna bli nåt ala Berserk. Dem kommer så småningom ifatt mangan, men tror att dem slutar innan dess.

 

Och One Piece långt... nej tvivlar på det faktiskt, skulle bli förjäkligt, ångrar nästan alla tusen lappar jag lagt ut på svenska One Piece, verkar som den inte kommer nå sitt slut innan jag är 30 (är 18), och lagt ut åtskilliga fler tusenlappar :S antagligen slutas den översättas till svenska innan dess också

>:(

 

Längden på mangan är som sagt väldigt svår att säga, mest för att den inte har nåt mega simpelt scenario, typ jag måste döda den stora mörka demon kungen eller liknande. Den mer... flyter på :P med härlig känsla, våld, realism och blod, underbart.

 

hmm... nej nu ska jag läsa vol 9

 

*evil laugh*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...