Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Claymore - 22

Bra avsnitt överlag, men jag störde mig lite på klippandet fram och tillbaka mellan fighten och Raki. Färre klippningar och något längre partier hade varit bättre imo. Det var inte helt gynnsamt för episodens tempo.

 

Aja, jag är egentligen fortfarande sur över att inte få en säsong 2, men de kanske lyckas göra något bra av sitt egna slut ändå. Jag skulle ju ljuga om jag hävdade att jag inte tycker att det är spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

22
Mycket trevligt avsnitt men hade sina fläckar tyvärr. Som en ett par andra klagade på så tyckte även jag att scenerna med Raki var en aningen sega och tråkiga. Tycker striden börjar bli rätt så utdragen nu med, hoppas på ett snabbt avslut i nästa avsnitt. Hoppas att serien avslutar detta på något bra sätt!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 22
Personligen tycker jag avsnittet är helt ok. Inte bättre eller sämre än något annat avsnitt. En sak som förstörde ganska mycket för mig var Clares powerup. Man förstog ju att hon skulle bli starkare på något sätt eftersom det var ett sånt enormt gap mellan henne och aweakening beeings. Men att ge henne en sån powerup hon fick utan några som helst grunder och ingen information tyckte jag var väldigt dumt. Hoppas det kommer en riktigt bra förklaring på detta i nästa avsnitt och jag hoppas innerligen att serien kan sluta ganska bra iallafall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ifrån mangan
Hoppas dom får till Clares awakening nu som den är i mangan och inte ändrar den... Samnt det där med Raki bör inte ha nån större betydelse tycker jag eftersom han såg henne mer mänsklig än monster. Bah kan knappt vänta vill se Clare woop his ass ^^

 

va ju så sjukt cool i mangan ;D lite overkligt mot slutet av den fighten dock ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ifrån mangan
Hoppas dom får till Clares awakening nu som den är i mangan och inte ändrar den... Samnt det där med Raki bör inte ha nån större betydelse tycker jag eftersom han såg henne mer mänsklig än monster. Bah kan knappt vänta vill se Clare woop his ass ^^

 

va ju så sjukt cool i mangan ;D lite overkligt mot slutet av den fighten dock ...

 

Vadå

overkligt explain yourself ^^ Hmm gillar faktist inte avikelsen ifrån mangan nu känns som att det kommer att bli ett elfen lied just nu ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 23

nu har man sett Clares "powerup" , vad ska man säga, blev uktigt stark iaf ;) . Tyckte det var lite synd att Rigardo skulle dö, fastnade lite för honom under den korta tid an var här.

 

Raki var seg i detta avsnitt, lipa nästan var scen han var med i och de andra claymores var konstant på honom, hoppades lite på en powerup för han med där ett tag :)

 

Precis i slutet när Clare var på väg över gränsen verkade det som om Priscilla märkte det, kanske kände av Teresas krafter ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 23
nu har man sett Clares "powerup" , vad ska man säga, blev uktigt stark iaf ;) . Tyckte det var lite synd att Rigardo skulle dö, fastnade lite för honom under den korta tid an var här.

 

Raki var seg i detta avsnitt, lipa nästan var scen han var med i och de andra claymores var konstant på honom, hoppades lite på en powerup för han med där ett tag :)

 

Precis i slutet när Clare var på väg över gränsen verkade det som om Priscilla märkte det, kanske kände av Teresas krafter ?

 

 

Claymore - 23

Mjo, hon känner igen Yokin helt enkelt. Frågan är bara hur det här kommer sluta nu. Den powerup hon fick i slutet av det här avsnittet precis då hon slet Rigardo i stycken är ju inte den slutgiltiga. Jag vet att många fans blev förbannade då man inte fick se hennes sanna styrka, men eftersom MH avviker från mangan så är det mycket möjligt att det kommer i nästa avsnitt. Det heter ju ändå "Critical Point - II". Något jag är lite smått oroad för är bara att det ska bli [Power Up I] --> dödar Rigardo --> [Power Up II] --> dödar Eisley --> [Power Up III] --> dödar Priscilla. Det skulle vara så shounen-ostigt på något sätt. Men men, avsnittet var ju stundtals mer eller mindre episkt, så jag är nöjd ändå. Kanske beror det på att jag inte har läst mangan och sett hennes rätta awakening, men man bör väl inte räkna bort den riktigt än med tanke på att det är ett anime original ending vi tar del av. Vi får vänta och se helt enkelt.

 

Det känns som att Clare bryter lite mot yoki-limit-lagarna, och har gjort så tidigare också. Jag vette fanken, nu svamlar jag bara, men kanske kommer hon bli någon sorts hybrid-AB som på så sätt är kontrollerad (och samtidigt ap-stark?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jobbigt värre.

 

Jag får väl skaffa mangan och kolla hur mycket serien aviker därifrån sålänge.

 

Nu behöver du ju absolut inte lyssna på mig, men jag skulle nog vänta med att sätta mig in i mangan då animén ändå befinner sig på upploppet. I 99 fall av 100 känns det som att animé-serier som "hittar på sitt eget slut" gör manga-läsarna besvikna... mer eller mindre. Om du väntar med mangan så kan du ju faktiskt få uppleva "wow, fan vilket grymt slut på animén" och dessutom få uppleva "wow, det här var ännu bättre, och jag har lika mycket handling kvar att se fram emot". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoho! Det verkar som om episod 24 är något i hästväg. Det verkar även ske saker som TOTALT skiljer sig från mangan, men jag är inte säker än. Och med "totalt skiljer sig från mangan" menar jag inte de uppenbara sakerna som naturligt följer ett anime original ending, utan jag menar... tja, jag kan inte beskriva det utan att spoila, och det vill jag inte göra eftersom jag inte vet om det är sant än.

 

Ska bli jäkligt intressant att få se avsnittet imorgon kväll dock. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meatrose, läser du alltid en massa spoilers innan du sett avsnittet som blir spoilat? =P Kan väl icke vara så kul att veta i förväg, eller få reda på läskiga saker som det du sa om Code Geass. ;_;

 

Najje... jag spoilar mig inte så väldigt mycket. De serier som jag gillar bäst av de som går nu är jag dock ett maniskt fan av, och jag har svårt att hålla mig borta från framför allt Animesuki-forumen tillhörande Tengen Toppa Gurren-Lagann och Claymore. Jag läser inte vad som händer i avsnitten, men jag kan däremot inte låta bli att läsa av "barometern" så snart ett avsnitt har visats i öst. =P

 

Just i ovanstående fall råkade jag se en serie screenshots från RAW-avsnittet (Claymore - 24), så därför såg jag en del saker som fick mig att höja på ögonbrynen. Visst, i just fallet Claymore har jag satt mig in i mangans storyline, framför allt efter det att det blev klart att serien inte kommer fortsätta efter den här säsongen (och eftersom den per automatik måste skapa ett eget slut). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 24

 

Rätt mycket av ett mellan avsnitt där dem bygger upp inför den stora striden mellan Clare och Priscilla, kan bli riktigt mäktigt ;)

 

har ingen aning hur dem ska vinkla slutet, vinner clare så måste hon dö endå eftersom hon har blivit en "awakened" eller verkar så iaf och vem ska isf göra det? Easly? Eller om Raki kommer och ger nådastöten B)

 

Att man fick se en tillbakablick från priscillas sida var ej fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 24

 

Riktigt bra avsnitt! Det är inte så vansinnigt mycket som händer, men jag är bara glad att de valde att göra avsnittet på det sättet. Det är egentligen en 20 minuter lång uppladdning inför vad som komma skall, och som det ser ut just nu så kommer man kunna se tillbaka på den här episodens upplägg som ett bra drag.

 

 

Finns det någon som helst anledning till att INTE se fram emot Clare vs Priscilla?

Not really... ;)

FCwYJtYaZ.png

 

jwqJZHOOs.png

 

Det är svårt att inte längta till nästa onsdag efter att ha serverats visuellt mäktiga scener som dessa precis före avsnittets slut. Själva sceneriet är ju som upplagt för "the ultimate showdown". Jag vill veta vad Madhouse har kokat ihop för något slut åt oss... NU! >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

24
Trevligt avsnitt som bygger upp förväntningar mycket. Kändes som något av en extremt lång teaser och jag längtar till nästa avsnitt. Dock tyckte jag omgivningen där den slutgiltiga striden(?) kommer äga rum, kändes lite för ickeoriginellt men det funkar. Raki var lika tråkig,trög och seg som vanligt men han kanske blir den som kör en " reverse " på clare eller bara köttar henne(har inte läst mangan så spekulerar bara).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 24

 

Rätt mycket av ett mellan avsnitt där dem bygger upp inför den stora striden mellan Clare och Priscilla, kan bli riktigt mäktigt ;)

 

har ingen aning hur dem ska vinkla slutet, vinner clare så måste hon dö endå eftersom hon har blivit en "awakened" eller verkar så iaf och vem ska isf göra det? Easly? Eller om Raki kommer och ger nådastöten B)

 

Att man fick se en tillbakablick från priscillas sida var ej fel.

 

 

EP 24

Tror inte (hoppas verkligen inte) att detta kan vara Clares färdiga form som awakened.

Som jag ser det så har hon bara fått sina ben awakened resten av kroppen ligger extremt nära slutliga fasen.

Sen tror jag också att Raki kommer få Clare att komma tillbaka till sitt Claymore läge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 24

 

Rätt mycket av ett mellan avsnitt där dem bygger upp inför den stora striden mellan Clare och Priscilla, kan bli riktigt mäktigt ;)

 

har ingen aning hur dem ska vinkla slutet, vinner clare så måste hon dö endå eftersom hon har blivit en "awakened" eller verkar så iaf och vem ska isf göra det? Easly? Eller om Raki kommer och ger nådastöten B)

 

Att man fick se en tillbakablick från priscillas sida var ej fel.

 

 

EP 24

Tror inte (hoppas verkligen inte) att detta kan vara Clares färdiga form som awakened.

Som jag ser det så har hon bara fått sina ben awakened resten av kroppen ligger extremt nära slutliga fasen.

Sen tror jag också att Raki kommer få Clare att komma tillbaka till sitt Claymore läge.

 

Click!

Mjo, vi har inte sett hennes "riktiga" awakened form ännu. Manga-läsare kastade sina nudlar rakt in i datorskärmen när de insåg att Madhouse lät bli att visa den, men jag är övertygad om att de - i sitt försök att skapa ett bra anime original ending - helt enkelt valde att spara hennes rätta skepnad till Priscilla-fighten. Två avsnitt kvar... och jag är sjukt nyfiken på hur det kommer sluta. Det kan nästan gå precis hur som helst. Tror ni att "Claymore-graven" i slutet av ED är Clare's? Eller symboliserar den att hennes liv som Claymore upphör? Ingen aning, men faktum är att Claymore har lyckats göra mig lite små-intresserad av mangan. Jag har hittills aldrig läst en manga eftersom mediet inte tilltalar mig, men kanske blir detta den första? Och i så fall... blir det den sista? =P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Claymore - 26

Hmm... jag har nu sett sista avsnittet och jag förstår mig ärligt talat inte på Madhouse. Slutet är väldigt öppet, och den strid som de har lagt flera avsnitt på att bygga upp ebbar ut i... ett antiklimax. Inget closure. Karaktärerna blickar framåt. Det är upplagt för en andra säsong någon gång i framtiden.

 

Om vi nu ser på vad vi egentligen har här, så är det i princip samma situation som om de hade följt mangan och slutat strax efter "tids-hoppet". Skillnaden är att det nu inte upplevs som en cliffhanger, utan det är istället ett öppet semi-lyckligt slut... men absolut ingen "det här är ett avslutat kapitel"-känsla. Så, okej, Madhouse har lyckats frånsäga sig en massa hat från rabiata cliffhanger-hatare, men samtidigt har de tappat handling som är långt mycket bättre och betydligt mer välskriven än den vi fick se här i Pieta i slutet av serien.

 

Personligen hoppas jag att vi om 4-5 år får se fortsättningen på historien, där de lägger ett par avsnitt på att "reparera" handlingen så att den återigen följer mangan. Sen när serien är klar på riktigt, och har följt mangan, så får de gärna ta och editera slutet på säsong 1 samt början på säsong 2 och sedan släppa allt i en "ultimate edition"-box, i vilken man kan följa Claymore från avsnitt 1 till 52, och samtidigt uppleva storyn så som mangakan har skapat den. Fat chance...

 

Visst, jag tyckte inte att slutet här var fruktansvärt dåligt, men det hade enligt mig varit sjukt mycket bättre om de hade gjort som i mangan, och vågat lämna oss sugandes på en cliffhanger i sisådär 4 år. They didn't have the guts! (Yes... pun intended ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...